Öğretmenlerin ders materyali hazırlamada internet`i kullanım durumları
dc.contributor.advisor | Kuzu, Abdullah | |
dc.contributor.author | Bali, Mustafa Çağatay | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:54:28Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:54:28Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329862 | |
dc.description.abstract | Bu çalısma, ilkögretim ve ortaögretimde çalısan ögretmenlerin dersleri için materyalhazırlarken internet'i kullanma durumlarını saptamayı amaçlayan tarama türünde birçalısmadır. Arastırmaya Kütahya ve Tavsanlı ilçesinde görev yapan 226 ögretmenkatılmıstır. Katılımcılara arastırmacı tarafından gelistirilen toplam 57 sorudan olusanMateryal Hazırlamada internet Kullanım Anketi uygulanmıstır.Bu arastırma ögretmenlerin derslerinde kullanmak amacıyla materyal hazırlarken ne türinternet sitelerinden, hangi sıklıkta yaralandıkları ve bu internet sitelerinden aldıklarıverileri nasıl kullandıklarını belirlemek. Ögretmenlerin, cinsiyetleri, çalıstıkları egitimkademesi, mesleki kıdemleri, ögrenim düzeyleri, bilgisayarı kullanmada kendileriniyetkin hissetmeleri ve internet'i kullanmada kendilerini yetkin hissetmeleri degiskenleriile ders materyali hazırlamada kullandıkları internet kaynakları ve ders materyalihazırlamada kullandıkları internet kaynaklarından aldıkları bilgileri kullanım sekilleriarasında iliski aranmıstır.Veriler arastırmacı tarafından gelistirilen Materyal Hazırlamada internet KullanımAnketi ile toplanmıs ve SPSS 10.0 for Windows programı ile analiz edilmistir. Eldeedilen veriler arastırmacı tarafından yorumlanmıstırÖgretmenlerin ders materyali hazırlamada nternet'i kullanım durumlarına iliskinyapılan bu arastırma kapsamında, ögretmenlerin nternet'i dersleri için materyalhazırlama amacıyla kullanmaları ve nternet'i hem bir iletisim teknolojisi olarak hem deakademik gelisimlerine katkı saglayacak bir araç olarak etkin kullanmalarısaglanmalıdır. Bu nedenle olanaklar dahilinde ögretmenlere seminerler ve kurslarverilerek nternet teknolojisinin kullanımı özendirilmelidir. Ögretmen ve ögretmenadaylarının yeni teknolojilere entegrasyonu saglanmalıdır. | |
dc.description.abstract | The present thesis is a depictive study which aims to determine the cases of internet usefor teachers in preparing their course materials. 226 teachers, working in Kütahya andthe district of Tavsanlı, participated into this research. The questionnaire of Internet Usein Preparation of Material, consisting of totally 50 questions developed by theresearcher, was applied on the participants.In this research, what kind of internet sites and how often do teachers visit whenpreparing material for their courses and how they used the datas they got from theseinternet sites, were investigated. The relationship between teachers?sexes, educationalposition in which they work, their occupational seniority, levels of education, the senseof capability they feel in using computer and internet and the sources of internet theyuse in preparation of course material and the datas they obtained from these sources,was searched.The datas were gathered with The questionnaire of Internet Use in Preparation ofMaterial, which was developed by the researcher. The results of the questionnaire weretabled by being analysed with the program SPSS 10.0 for Windows. The received dataswere interpreted by the researcher.In the extent of this study done as to the cases of internet use for teachers in preparationof course material, general results and suggestions defined below were achieved. Thereshould be enhanced the use of internet as a new technology for teachers in preparationof course material and should be provided the efficient use of internet as both acommunicative technology and a device which will contribute to their academicdevelopments. Therefore, the use of internet technology should be encouraged byholding seminars and courses as far as possible. The integration of teachers and teachercandidates into new technologies should be supplied. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Bilim ve Teknoloji | tr_TR |
dc.subject | Science and Technology | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin ders materyali hazırlamada internet`i kullanım durumları | |
dc.title.alternative | The cases of internet use for teachers in preparation of course material | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Equipments | |
dc.subject.ytm | Internet | |
dc.subject.ytm | Computer usage | |
dc.subject.ytm | Computer assisted education | |
dc.subject.ytm | Technology utilization | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Lesson plans | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Material usage | |
dc.identifier.yokid | 9001195 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 257122 | |
dc.description.pages | 198 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |