dc.contributor.advisor | Kuzu, Abdullah | |
dc.contributor.author | Taşkiran, Ufuk Şafak | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:54:27Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:54:27Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329860 | |
dc.description.abstract | Bu arastırma ile ortaögretimde Bilgi ve iletisim Teknolojisi dersinin ögrenci merkezliegitim yaklasımıyla islenmesinde yasanan sorunlar belirlenmeye çalısılmıstır. Yasanansorunlar, ögrenci, ögretmen, okul ve ögretim programı boyutlarında incelenmistir.Ayrıca sorunların, ögretmenlerin cinsiyet, egitim düzeyi, görev türü, mesleki kıdemi vedaha önce Ögrenci Merkezli Egitim (ÖME) konusunda bir egitime katılıp,katılmamalarına göre degisme durumları da incelenmistir.Arastırmanın verileri, 2005?2006 egitim-ögretim yılında Eskisehir il merkezindekiortaögretim okullarında Bilgi ve iletisim Teknolojisi dersini yürüten 37 ögretmeneuygulanan ve arastırmacı tarafından gelistirilen anket ile toplanmıstır. Verilerinçözümlenmesinde t-testi, tek yönlü varyans analizi, Kruskal Wallis testi, esit varyansıölçen Levene testi ve Kolmogorov-Smirnov testlerinden yararlanılmıstır.Boyutlara göre karsılasılan sorunlar incelendiginde; ögrenci boyutunda, ögrenciniteliklerinin ögrenci merkezli egitime uygun olmamasından kaynaklanan sorunlarınderste yapılması gereken etkinlikleri engelledigi sonucuna varılmıstır. Ögretmenboyutunda derste yapılması gereken etkinlikleri engelleyen soruna rastlanmamıstır.Okul boyutunda, ögretmen ve ögrencinin yapması gereken etkinliklerde okulolanaklarının sınırlılıklarıyla karsılastıkları ve ders saatinin azaltılmasının dersteyapılması gereken etkinlikleri engelledigi sonuçlarına ulasılmıstır. Ögretim programıboyutunda, programın ögrenci merkezli egitim yaklasımına uygun hazırlanmadıgısonucuna ulasılmıstır.Ögrenci, ögretmen, okul ve ögretim programı boyutlarında yasanan sorunlarınögretmenlerin cinsiyet, egitim düzeyi, okuldaki görevleri, meslekteki kıdemleri ve dahaönce ögrenci merkezli egitim alıp almama durumlarına göre anlamlı bir farkgöstermedigi bulunmustur. | |
dc.description.abstract | This study aims at revealing the problems in teaching Information and CommunicationTechnology in middle education through student-centered teaching approach. Theproblems observed are examined considering such dimensions as students, teachers, theschool and the education program. It was also examined whether these problems varydepending on gender, education level, duty, professional seniority and previousparticipation in training on Student-Centered Education.The research data were collected through a questionnaire given to 37 teachers ofInformation and Communication Technology in middle education schools in centralEskisehir in 2005-2006. For the data analyses, t-test, one-way ANOVA, Kruskal Wallistest, Levene test measuring equal variance and Kolmogorov- Smirnov tests wereapplied.When the problems were examined in terms of the dimensions, it was concluded for thestudent dimension that the problems resulting from the student characteristicsinappropriate to student-centered education hinder the activities in lessons. No problemthat hinders the necessary activities for the lesson was found for the teacher dimension.It was revealed regarding the school dimension that teachers and students face thelimitations of the school facilities during the activities and that the decreased number ofcourse hours hinders these activities. The education program was found inappropriate tothe student-centered teaching approach.It was concluded that the problems regarding the dimensions of students, teachers, theschool and the teaching program did not significantly differ with respect to the teachers?gender, education level, duties at school, professional seniority and previousparticipation in training on Student-Centered Education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bilgi ve iletişim teknolojisi dersinin öğrenci merkezli eğitim yaklaşımıyla işlenmesinde karşılaşılan sorunlar: Eskişehir ili örneği | |
dc.title.alternative | Problems in teching the course of information and communication technology through student-centered teaching approach a case in Eskişehir | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Eskişehir | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.subject.ytm | Student centered education | |
dc.subject.ytm | Information and communication technology course | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.identifier.yokid | 9001245 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 257113 | |
dc.description.pages | 143 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |