Sosyal bilgiler dersinde güncel olayların kullanımının öğrenci başarısına ve hatırda tutma düzeyine etkisi
dc.contributor.advisor | Deveci, Handan | |
dc.contributor.author | Arin, Dilek | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:54:21Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:54:21Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329849 | |
dc.description.abstract | Gelişen dünyada toplumların sürekli ve hızlı bir değişim sürecini sağlayacakinsangücünü yetiştirme görevini eğitim kurumları üstlenmiştir. Eğitim kurumlarıöğrencileri yaşadığı topluma yararlı ve sorumlu yurttaşlar yetiştirmeye çalışmaktadır.Bu bağlamda, ilköğretim okullarında Sosyal Bilgiler dersinin çocuğuntoplumsallaşmasını ve iyi bir yurttaş olmasını sağlamada önemli bir işlevi yerinegetirdiği söylenebilir.Değişen ve gelişen dünyamız, her geçen gün beraberinde karmaşık sorunları vebuna bağlı olarak da çeşitli gereksinimleri beraberinde getirmektedir. Bireyleringereksinimleri ile toplumun beklentileri arasındaki dengeyi sağlamada, insanlara gereklibilgi, beceri ve tutumları kazandırarak bilgiyi kullanabilmeleri konusunda SosyalBilgiler dersine büyük sorumluluklar düşmektedir. Bu anlamda Sosyal Bilgiler dersininbu sorumluluğu öğrencilerin dünü, bugünü ve geleceği anlamalarına yardımcı olmasınısağlayan güncel olayların kullanımını gündeme getirmektedir.Bu araştırmanın amacı, ilköğretim altıncı sınıfta Sosyal Bilgiler dersinde güncelolayların kullanımının öğrenci başarısına ve hatırda tutma düzeyine etkisinibelirlemektir. Deneme modellerinden `öntest-sontest kontrol gruplu model`e göredesenlenen araştırma, 2005-2006 öğretim yılı güz döneminde Eskişehir 24 Kasım iiiİlköğretim okulunda deney ve kontrol grubu olarak belirlenen 6-A ve 6-B sınıflarındagerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplamak amacıyla öğrencilerin denkleştirilmesindekullanılmak üzere bir anket formu, öğrencilerin akademik başarılarını ve öğrenilenlerinhatırda tutma düzeyini ölçecek bir başarı testi, Sosyal Bilgiler dersinin güncel olaylarınkullanımına göre işlenebilmesi için ders planları, ders notları, sınıf içi etkinlikler içinöğretim materyalleri, ayrıca öğrencilerin güncel olayların kullanımına ilişkin görüşlerinialmaya yönelik bir soru geliştirilmiştir. Araştırmayla ilgili istatistiksel çözümlemelerde SPSS paket programındanyararlanılmıştır. Grupların ortalama puanları ile puan dağılımlarının standart sapmalarıhesaplanmıştır. Grup içi ve gruplararası karşılaştırmalarda t testinden yararlanılmış veanlamlılık düzeyi olarak .05 güven düzeyi benimsenmiştir. Yapılan veri çözümlemelerinden sonra şu sonuçlara ulaşılmıştır:1. Sosyal Bilgiler dersinde, güncel olayların kullanımının uygulandığı deneygrubu ile geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubuöğrencilerinin başarıları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark vardır.2. Sosyal Bilgiler dersinde, güncel olayların kullanımının uygulandığı deneygrubu ile geleneksel öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubuöğrencilerinin hatırda tutma düzeyleri arasında deney grubu lehine anlamlıbir fark vardır.3. Öğrencilerin güncel olayların kullanımına ilişkin görüşleri olumlu yöndedir.Öğrenciler güncel olayların kullanımının kalıcı ve zevkli öğrenmesağladığını, Dünyada ve Türkiye'de yaşanan gelişmeleri öğrenerek düşünmebecerilerinin geliştiğini belirtmektedirler. | |
dc.description.abstract | In our developing world, institutes of education has taken the role to educateindividuals who will provide the fast and continious evoluation of the societies.Institutes of education attempt to educate children as beneficial citizens for the societythey live in and have social responsibilities. In this context, it can be said that `SocialStudies` in elemantary schools, have an important role in providing children to be agood citizen and social person. Day by day, the evoluating and progressing world come up with complexproblems and various necessities. In this sense social studies have an important role inproviding the balance between individual necessities and society requirements asattitudes, abilities, learning and using information skills. In this context the use ofcurrent events in social studies is brought up the help me learners to understand the past,present and the future. This study aims to investigate the affect of `Using Current Events in SocialStudies` on success and retention level of students in 6 th grade. The study which wasdesigned according to `present, post test model` was conducted in 24 KasımElemantary school in Eskişehir. The data was collected in fall term in 2005-2006academic year, fall semester, with 6th grade students. Participants were divided into groups-one as the control group ( class 6-A) while the other as the experimental group(class 6-B). In the present study, the following data counterbalance instrument were used; aquestionnaire for biographical information for using to pair the students, pre and post –tests that were used to measure the learners' academic success and retention level,lesson plans according to using current events in social studies, notes of study, variousteaching materials for classroom activities, in additon to these a question to gather thelearners' perspectives on `Using Current Event in Social Studies` . The data was analysed by the help of a computer programme SPSS. Thearithmetic means and standart deviations were calculated for each group. The data wassubjected to t-tests for inter – and between- group comparisons. The significance levelwas accepted as `0,05` . The following results were obtained in the present study:1. There was a significant difference betwen the success of control group whoare applyed using current events in social studies and experimental groupwho are applyed classical education method in social studies, experimantalgroup being more succesful than the control group.2. There was a significant differences between in how much information isretained between the control group who are applyed using current events insocial studies and the experimental group who are applyed classicaleducation methods in social studies.3. The learners seemed to have positive perspectives on ` Using Current EventIn Social Studies`. They seemed to think that `Using Current Events InSocial Studies` provides memorable and enjoyable learning experiences.Also they said that learning current events of Turkiye or all of the world ishelp to develop their thinking skills. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sosyal bilgiler dersinde güncel olayların kullanımının öğrenci başarısına ve hatırda tutma düzeyine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of using current events to success of students and retention level in social studies | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 10036328 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 362948 | |
dc.description.pages | 148 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |