Foreign language teaching anxiety
dc.contributor.advisor | Yavuz, Handan | |
dc.contributor.author | İpek, Hülya | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:54:21Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:54:21Z | |
dc.date.submitted | 2006 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329848 | |
dc.description.abstract | Yabancı dil öğreniminde kaygının rolü pek çok araştırmacının ilgisini çekmiştir. Yabancı dilde kaygı üzerine yapılan çalışmalar çoğunlukla yabancı dil öğrenen öğrenciye odaklanmış ve kaygı düzeylerini tespit etmek için pek çok ölçek geliştirilmiştir. Ancak yabancı dil öğretmenlerinin yabancı dili öğretirken yaşadıkları kaygıları araştıran çalışma sayısı çok azdır. Bu çalışmanın amacı yabancı dil öğretmenlerinin yabancı dil öğretme kaygısını ölçen bir ölçek geliştirmektir. Araştırma iki aşamadan oluşmaktadır. Birinci aşamada yabancı dil öğretmelerinin yabancı dili öğretirken kaygı hissetmelerine neden olan durumlar tespit edilmiştir. Veriler günlük ve yarı kontrollü mülakatlar ile toplanmıştır. Çalışmaya 32 yabancı dil öğretmeni katılmıştır. Sonuçlar yabancı dil öğretmenlerinin çeşitli durumlarda kaygı hissettiklerini göstermiştir. İkinci aşamada yabancı dil öğretme kaygısını ölçen bir ölçek geliştirilmiş ve ölçeğin geçerlilik ve güvenilirliği sınanmıştır. Ölçek maddelerini oluşturmak için 3 kaynaktan faydalanılmıştır: 1. Birinci aşamada elde edilen veriler, 2. Yabancı Dil Kaygı Ölçeği, 3. Öğretmenler için İngilizce Öğretme Kaygısı Ölçeği. Çalışmanın sonunda beşli likert tipi, 26 maddelik ve 5 faktörlük bir ölçek elde edilmiştir. Faktörlerin toplam varyansı 61.17 ve ölçeğin güvenilirliği .9173 olarak tespit edilmiştir. Bu sonuçlar, geliştirilen Yabancı Dil Öğretme Kaygısı Ölçeğinin yüksek oranda güvenilir ve geçerli olduğunu göstermektedir. | |
dc.description.abstract | Anxiety in Foreign Language (FL) learning has attracted the attention of manyresearchers. Studies on FL anxiety have focused on the language learner; few studieshave investigated the anxiety experienced by teachers of English as a foreign language(EFL) while teaching the target language. Various scales were developed to measure theFL anxiety experienced by language learners. Although there is a scale to measuregeneral teaching anxiety, there is not a scale measuring FL teaching anxiety of FLteacher.The aim of this study was to construct a scale measuring the FL teaching anxietyof FL teachers. The current study was conducted in two phases. In Phase 1, incidentsthat created anxiety in EFL teachers while teaching the FL were investigated. Data werecollected through diaries and semi-structured interviews with 32 non-native EFLteachers. The results showed that EFL teachers felt anxiety in various situations.In Phase 2 a scale that measures Foreign Language Teaching Anxiety in FLteachers was developed and its validity and reliability were tested. 3 sources were usedto construct the items: 1. data obtained in Phase 1, 2. the Foreign Language TeachingAnxiety Scale, 3. the Teachers Anxiety Scale with respect to English. The studyresulted in a five-point likert scale with 26 items, which were distributed under 5factors. The total variance of the factors was 61.17 and the reliability of the scale was:.9173. These results showed that the Foreign Language Teaching Anxiety Scale(FLTAS) that was developed in this study was highly reliable and valid. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Foreign language teaching anxiety | |
dc.title.alternative | Yabancı dil öğretme kaygısı | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10036479 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 362949 | |
dc.description.pages | 111 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |