İlköğretimde psikolojik danışma ve rehberlik programlarının geliştirilmesi sürecinde karşılaşılan sorunlar
dc.contributor.advisor | Erişti, Bahadır | |
dc.contributor.author | Konca, Fikret | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:54:16Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:54:16Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329837 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı; ilköğretim okullarında görev yapan okul yöneticileri vepsikolojik danışmanların görüşlerine göre, ilköğretimde psikolojik danışma ve rehberlikprogramlarının geliştirilmesinde karşılaşılan sorunların belirlenmesidir.Araştırma tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın evrenini 2005-2006eğitim-öğretim yılında Eskişehir merkez ilçesinde yer alan ve kadrosunda psikolojikdanışman bulunan 78 ilköğretim okulu oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, buokullarda görev yapmakta olan 47'si okul yöneticisi ve 65'i de psikolojik danışman(rehber öğretmen) olmak üzere toplam 112 kişiden elde edilmiştir. Bu araştırmadaveriler, araştırmacı tarafından ilgili alanyazına dayalı olarak geliştirilen ? lköğretimdePsikolojik Danışma ve Rehberlik Programlarının Geliştirilmesi Sürecinde KarşılaşılanSorunlar? adlı veri toplama aracı ile toplanılmıştır.lköğretimde psikolojik danışma ve rehberlik programlarının geliştirilmesindekarşılaşılan sorunlarla ilgili toplanılan araştırma verilerinin çözümlenmesinde, frekans(f) ve yüzde (%) değerlerinden yararlanılmıştır. Bu işlemlerin gerçekleştirilmesindeSPSS for Windows paket programı kullanılmıştır.Araştırma sonucunda; araştırmaya katılan ilköğretim okulu yöneticileri vepsikolojik danışmanların büyük çoğunluğunun ?araştırma-geliştirme etkinlikleri?,?işbirliği? ve ?insan kaynakları? üst başlıkları ile ilgili olarak oluşturulmuş maddelerdeyer alan durumların tamamını; ?anlayış? kaynaklı sorunlar üst başlığı ile ilgili olarak isebir madde dışındaki tüm maddeleri, ilköğretimde psikolojik danışma ve rehberlikprogramlarının geliştirilmesi sürecinde yaşanmakta olan sorunlar olarak algıladıklarıbelirlenmiştir. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to determine the problems encountered in developingcurriculum programmes of counseling and guidance of primary schools according to theviews of school counselors and managers working in primary schools.Survey method is used in this study. The population of the study consists of 78primary schools which have school counselors and located in Eskişehir city centre. Thedata have been collected from 112 subjects-65 school counselors and 47 school managers- who have worked in these schools.The data in this study have been collected with a data collection instrument called?The problems encountered in the process of developing primary school curriculumprogrammes of counseling and guidance?. This instrument has been developed by theresearcher depending on the relevant literature.Frequency and percentile norms (%) have been used in the data analysis of theproblems encountered in the process of developing primary school curriculum programmeof counseling and guidance. SPSS for windows programme has been used in this process ofdata analysis.The results of the study show that most of the participants of the study perceive allthe items under ? research and development activities?, ?cooperation?, ? humanresources? as problems in the process of developing primary school curriculumprogrammes of counseling and guidance. Except one of them, the items under ?mentalityoriented problems? have also been perceived as problems in this process | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | İlköğretimde psikolojik danışma ve rehberlik programlarının geliştirilmesi sürecinde karşılaşılan sorunlar | |
dc.title.alternative | The problems encountered in the process of developing primary school curriculum programmes of counseling and guidance | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 188455 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 205769 | |
dc.description.pages | 124 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |