dc.contributor.advisor | Şenel, Emine Aysın | |
dc.contributor.author | Işik, Hande | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:54:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:54:13Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329832 | |
dc.description.abstract | Okulöncesi eğitim döneminde, okul ve aile arasında kurulacak işbirliği her eğitim döneminden çok daha önemlidir. Çünkü insan yaşamının en önemli ve kritik dönemi, okulöncesi dönem olarak kabul edilmektedir. Bu dönemde verilen eğitim, çocuğun başarılı, sağlıklı, uyumlu ve mutlu bir yetişkin olarak hayata hazırlanmasında büyük rol oynar. Bir ülkenin geleceği olan çocukların yetiştirilmesi, eğitimi ve ihtiyaçlarının belirlenmesi de, ancak sağlıklı okul-aile işbirliği ile sağlanabilir. Okulöncesi eğitim kurumlarında gerçekleştirilen okul-aile işbirliği çalışmaları, çocukların okula kolay uyum sağlaması, ailedeki ve okuldaki eğitimin birbirini tamamlayıcı nitelikte olması, okul ve ev ortamında çocuğa gösterilebilecek farklı tutumların önlenmesi ve çocukların gelişimine çok yönlü katkıda bulunabilmesi noktalarında önem kazanmaktadır. Bu araştırma, okulöncesi eğitim kurumlarında gerçekleştirilen okul-aile işbirliği çalışmalarının anne-baba görüşlerine dayalı olarak incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma tarama modelinde olup, 2006-2007 eğitim-öğretim yılında Eskişehir il merkezinde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı 20 ilköğretim okulunun bünyesindeki anasınıflarında çocukları eğitim gören 403 anne-baba üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak, anne-babaların okulöncesi eğitim kurumlarında gerçekleştirilen okul-aile işbirliği çalışmalarına ilişkin görüşlerini almak amacıyla 23 sorudan oluşan ve araştırmacı tarafından hazırlanan bir anket formu kullanılmıştır. Araştırma verilerinin çözümü için öncelikle, anketlerdeki yanıtlar kodlanarak bilgisayar ortamına aktarılmıştır. Araştırma verilerinin istatistiksel çözümlenmesi için ?SPSS 13.0 for Windows? paket programı kullanılmıştır. Toplanan verilerin istatistiksel analizleri, frekans ve yüzde hesaplamaları tablolar halinde sunulmuştur. Araştırma sonucunda, okul tarafından en sık yer verilen çalışmaların, yüz yüze görüşmeler olduğu belirlenmiş, buna karşın telefon görüşmeleri, konferans ve seminerler, ev ziyaretleri, dilek-şikâyet kutusu ile aile tanışma ve kaynaşma toplantılarının hiçbir zaman düzenlenmediği görülmüştür. Okul-aile işbirliğini sağlamak amacıyla aileler tarafından pek fazla çalışmanın düzenlenmediği belirlenmiştir. Anne-babaların okul-aile işbirliği kapsamında düzenlenen çalışmalara genelde katılmaya çalıştıkları, en çok veli toplantıları ve öğretmenin görüşme talebi ile okul-aile işbirliği çalışmalarına katıldıkları görülmüştür. Ayrıca anne-babaların, okul-aile işbirliği çalışmalarına katılmama nedeni olarak en çok, zaman etkenini öne sürdükleri saptanmıştır. Anne-babalar öğretmenlerin yaklaşımına ilişkin olarak ilişkilerin karşılıklı saygı-güven-hoşgörü ve anlayışa dayalı olduğunu, öğretmenlerin aileleri her zaman güler yüzle karşıladığını ve öğretmenlerin ailelerle görüşmek için yeterli zaman ayırdığını belirtmiştir. Araştırma bulguları ışığında; okul tarafından gerçekleştirilen okul-aile işbirliği çalışmalarının kısmen yeterli bulunduğu, aileler tarafından gerçekleştirilen okul-aile işbirliği çalışmalarının ise yeterli bulunmadığı söylenebilir. Ayrıca anne-babaların en çok, kurumda yapılan etkinlikler ve çocuğun içinde bulunduğu gelişim dönemi hakkında bilgilenmek ve öğretmen-anne-baba ve çocuk arasındaki iletişimin daha iyi olması beklentisi içinde oldukları görülmüştür. | |
dc.description.abstract | In the period of preschool education, parent-school collabration is more important than every educational period. Because preschool period is admitted as the most important and critical period of the human life. The education in this period plays great role in making oneself ready for life as a successful, healthy, compatible and happy adult. Development, education and determining the necessities of children, who are the future of a country, can only be achieved by healthy parent ? school collabration.Parent-school collabration activities held in preschool institutions have great importance in the points of easy adaptation of children to school, complimentary qualification of family and school education to each other, prevention of different attitudes to child in home and school enviroment and multiple contribution of these activities to child development.This study is accomplished to study the parent-school collabration activities, which are implemented in preschool education institutions on the base of parent opinions.The study was carried out in survey method and conducted with 403 parents whose children attend to 20 preschool education institutions of The National Education Ministry in Eskişehir in 2006-2007 academic year.As a data collection instrument in this study, a questionnaire, which is prepared by the researcher and consists of 23 questions, was appiled in order to determine the opinions of parents about parent-school collabration activities held in preschool institutions.Firstly, the answers of the questionnaire are transfered to the computer for research data solution. ?SPSS 13.0 for Windows? computer program was used for statistical analysis research data. The statistical analysis of data collected, frequency and percentage calculations are completed and presented by tables.As a result of this study, it is clear that the most often activity applied by the school administration is face to face interview with parents, whereas telephone call, conferences and seminars, home visits, wish-complaint box and family meetings are never organized. In order to provide parent-school collabration, little work is being done by the families. It is observed that parents usually try to contribute the organizations of parent-school collabration, they attend to parent meetings and interviews when teacher wants. Morever, it is determined that parents state lack of time as a reason for not participating in the parent-school collabration activities. For the teacher?s attitude, parents declare that relationship between teacher and family has respect, trust, tolarence and sensibility to each other, teacher welcomes them smiling and has always time to interview with parents. According to findings of the research, it can be said that parent-school collabration applied by the school administration is partly satisfactory and parent-school collabration applied by the families is unsatisfactory. Besides, it is seen that parents expect the institution to informe them about the child?s development period and they wish hope better communication between teacher, parents and child. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi eğitim kurumlarında gerçekleştirilen okul-aile işbirliği çalışmalarının anne-baba görüşlerine dayalı olarak incelenmesi | |
dc.title.alternative | Study of parent-school collabration activities which are implemented in preschool education institutions on the base of parent opinions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Family participation | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.identifier.yokid | 300203 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 211683 | |
dc.description.pages | 106 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı | |