Efl learners` perception of blended writing class: Blog and face to face
dc.contributor.advisor | Kılıç, Aysel | |
dc.contributor.author | Taslaci, Nazmi | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:54:12Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:54:12Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329829 | |
dc.description.abstract | Bu çalısmanın amacı ngilizce hazırlık ögrencilerinin karma yazma becerileri dersine iliskinalgılarını saptamaktır. Çalısmaya Anadolu Üniversitesi Hazırlık Okulu ? ngilizce ortadüzeyde iki ayrı sınıftan toplam 55 ögrenci katılmıstır. Kullanılan veriler de ögrencilerin üçfarklı asamada yazdıkları yansımalardan elde edilmistir. Ögrencilerin yazdıkları ilkyansımalar birinci dönemdeki yazma becerileri dersine iliskin görüsleri ile ilgili olup soruntespitinde kullanılmıstır.kinci asamada yazılan yansımalar ise karma yazma uygulamalarıesnasında düzenli olarak kullanılan web ortamında yazılmıstır. Son yansımalar ise çalısmanıntamamlanmasından hemen sonra yazılmıstır. Yazılan yansımaları ögrenciler, karma yazmaortamına, yazma uygulamalarına, günlük yazma uygulamalarına, ödevlere ve görsel malzemekullanımına yönelik açık uçlu soruları yanıtlayarak hazırlamıslardır.Ögrencilerin büyükçogunlugu yazdıkları ilk yansımalarında yazma dersiyle ilgili olumsuz görüs bildirmisolmalarına ragmen blog uygulamasından sonra yazılan ikinci ve üçüncü yansımalardakiyorumlar büyük bir çogunlukla olumlu yönde olmustur.Yapılan bu arastırmanın sonucuögrencilere sunulan yeni ortam nternet'in karma yazma dersi uygulamalarında önemli birdestek olabilecegini gösterdi.kinci yansımalardan elde edilen yargıların % 94'ü, üçüncüyansımalardan elde edilen yargıların % 99'u karma yazma dersine iliskin olumlu yargılariçermektedir.Bunun yanında, hazırlık okulu programındaki yazma becerileri dersine birdestek olarak kullanılan bu çevrimiçi platform yansıma odaklı düsünme, bireysel eglence,akademik gelisim, yazma dersi içerigi, güncellik, gerçek dille etkilesim, gerçek amaçlı vegerçek hedef kisilere yazma fırsatları, görsel öge çesitliligi, yer zaman bagımsız etkilesim,ögrenci sorumlulugu ve ögrenci merkezlilik gibi konularda fayda sagladıgını ortayakoymustur. Sonuç olarak ta, elde ettigimiz bulgular, gerek ders gerekse uygulamadesenlemede, anlamlı ve hayattan ders içi uygulamalar saglayarak sınıf uygulamalarıylagerçek hayat arasında bir köprü kurmaya yarayacak yeni bir bakıs açısı kazanılmasına aracıolmustur. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to investigate student perception of blended writing classes.The study was conducted with 55 intermediate level EFL learners from two different writingclasses in the preparatory school at Anadolu University. Data was collected by means ofstudents? written reflections at three different phases. The first reflection was about theirwriting class experience during the first term and this was used to state the problem. Thesecond set of reflections was written throughout the blended writing process. The lastreflections written by the students were upon the completion of the study. These reflectionswere lead by means of open-ended questions about the medium, writing practices, journals,homework and visual aids. Although in their first reflections the majority of the studentsstated that they perceive writing class negatively, their perceptions were positive in the secondand third reflections after they experienced the blended writing class. The results of the dataanalysis indicated that blended writing class was very supportive to create a positive attitudetowards writing lessons as 94 % of the communication units in the second reflections and 99% of the communication units in third reflections were positive about blended writing.Moreover, students? second and third reflections indicated that the online platform providedopportunities for reflective thinking skills, personal enjoyment, academic development,authentic language exposure, up-to-dateness, authenticity in purpose and audience, variety ofvisual aids, extended interaction, learner responsibility, and learner centeredness. As a result,the findings in this research offer some insights for course and task design, in order to buildup a bridge between the classroom practices and the real life, which will be leading to ameaningful and from-life authenticity based classroom practices. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Dilbilim | tr_TR |
dc.subject | Linguistics | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Efl learners` perception of blended writing class: Blog and face to face | |
dc.title.alternative | İngilizce hazırlık öğrencilerinin karma yazma becerileri derslerine ilişkin algıları: Blog ve yüzyüze yazma | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9003715 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 210089 | |
dc.description.pages | 94 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |