Do turkish teacher traniees avoid English phrasal verbs?: A study with the students of elt department, Anadolu University
dc.contributor.advisor | Durmuşoğlu Köse, Gül | |
dc.contributor.author | Kayael, Recep | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:54:08Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:54:08Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329822 | |
dc.description.abstract | Gerek ikinci dil olarak ngilizce ögrenme ortamında, gerekse yabancı dilortamında ngilizce'yi ögrenirken parçalı fiiller ögrenilmesi güç yapılardır. Buarastırmanın amacı, Anadolu Üniversitesi, ngilizce Ögretmenligi Programındaokuyan ögretmen adaylarının parçalı fiilleri kullanmaktan kaçınıpkaçınmadıklarını saptamaktır. Bu amaçla ngilizce ögretmenligi programındaokuyan 400 ögrenci ve University at Buffalo S.U.N.Y./U.S.A. de ögrenim gören,ana dili ngilizce olan 15 ögrenciden veri toplandı. Veri toplama sürecinde,?British National Corpus? tan kullanılma frekanslarına göre seçilen parçalı fiiller,Türk ögrencilerin ngilizce ögrenim süreçleri boyunca kullandıkları kaynaklardabulunan parçalı fiillerle karsılastırıldı. Ortak olarak seçilen 20 parçalı fiil veritoplama amacıyla 3 farklı test içerisinde kullanıldı. Türk ögrencilere öncelikleçoktan seçmeli test soruları verilip parçalı fiilleri tanıyarak tercih edip etmedikleriölçüldü. kinci olarak verilen bosluk doldurma testinde ise ögrencilerin parçalıfiilleri kullanıp kullanmadıklarına bakıldı. Son olarak verilen çeviri testinde isearastırmada seçilen parçalı fiillerin anlamlarının ögrenciler tarafından bilinipbilinmedigi ölçüldü. Ana dili ngilizce olan katılımcılara da çoktan seçmeli vebosluk doldurma testleri aynı amaçla verildi. Testlerden elde edilen verilerbirbirleriyle ve gruplar arasında karsılastırılarak su sonuçlara ulasıldı. ngilizceivögretmenligi programında okuyan ögretmen adayları parçalı fillleri kullanmaktankaçınmamaktadır. Bu grup okudukları sınıflara gore degerlendirildiginde parçalıfiilleri kullanmaları açısından aralarında anlamlı bir fark vardır. Ancak bu farksınıf düzeylerine göre dogru orantılı degildir. Aynı grup kendi içindedegerlendirildiginde çoktan seçmeli testte bosluk doldurma testine göre dahafazla parçalı fiil kullanmıstır. Parçalı fiillerin kullanımında herhangi bir kaçınmayada nadir kullanımın görülmemesi ve bu tür fiillerin bosluk doldurma testindedaha çok kullanılması bizi su açıklamaya götürür. Öncelikle bütün katılımcılarngilizce seviyeleri iyi olan kisilerdir. Bu da önceki arastırmalardan elde edilenngilizce seviyesi arttıkça kaçınmanın azaldıgı tezini dogrulamaktadır. ngilizceögretmenligi programında okuyan katılımcıların çoktan seçmeli ve boslukdoldurma testlerindeki basarıları arasında önemli bir fark olması sunlarıgöstermektedir. Çoktan seçmeli test sırasında ögrencilerin parçalı fiilleri tanımasıyeterlidir ancak bosluk doldurma testi sırasında herhangi bir seçenek yoktur veögrencilerin hedeflenen yapıyı kullanmaları gerekir. Aynı zamanda katılımcılarögrenim hayatları boyunca kullandıkları çoktan seçmeli test teknigine dahayatkınlardır. | |
dc.description.abstract | Phrasal verbs are one of the most difficult structures to master in bothEnglish as a Second Language (ESL) and English as a Foreign Language (EFL)environment. This study investigates the avoidance of English phrasal verbs (PV)by Turkish ELT teacher trainees. For the evaluation of phrasal verb production,400 ELT students and 15 native speakers of English from University at BuffaloS.U.N.Y. /U.S.A. participated in the study. Data were collected through threedifferent elicitation tests. To prepare test items, 20 most frequent phrasal verbswere collected from the British National Corpus and they compared with the PVsin the participants? textbooks in order to establish content familiarity, validity andreliability. 20 PVs were included in the study. Non-native participants were first,given multiple choice test and their preferences of phrasal verbs were checked atthe level of recognition. Second, fill-in the blanks test items were administered tosee whether the participants prefer phrasal verbs at the level of active use. Finally,ELT learners took the translation test in which the ultimate purpose was to seewhether they know the meaning of each phrasal verb item collected. Nativespeakers, on the other hand, took multiple choice test and fill-in the blank test.viSemantic nature of PV type, participants? year of study and different test typeswere considered to be three variables of the study. Data were analyzed betweengroups and among groups and the results showed that there wasn?t any avoidanceof phrasal verbs by Turkish ELT teacher trainees. Compared within non-nativeparticipants, the results suggested that there was a significant difference amongELT groups. There wasn?t a positive correlation among groups in terms of theiryear of study. Scores of two different tests suggested that task effect has shownsignificant difference. That is, all of the participants preferred phrasal verbs lessfrequently in fill-in the blanks test and they used PVs in multiple choice test moreoften. Finally, the grade level of participants, collected phrasal verb items and testfamiliarity were considered to be the reasons of non-avoidance. All of theparticipants were advanced level of English so; lack of avoidance might be due tothe participants? level of proficiency. Supporting this theory, past research hassuggested that the level of avoidance decreases while the proficiency levelincreases. PVs were also collected from different EFL textbooks of thestudents, that is, they all studied the PVs in their courses. Finally, theparticipants multiple choice test scores were significantly higher than theirfill-in the blanks test scores because they are familiar with this type of testand multiple choices test determines their performance at the level ofrecognition whereas fill-in the blank test determines the students?performance at the level of active use. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Dilbilim | tr_TR |
dc.subject | Linguistics | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Do turkish teacher traniees avoid English phrasal verbs?: A study with the students of elt department, Anadolu University | |
dc.title.alternative | Öğretmen adaylari İngilizce parçali fiilleri kullanmaktan kaçiniyorlar mi? Anadolu Üniversitesi ingilizce öğretmenliği programi öğrencileriyle yapilan bir çalişma | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9006354 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 210098 | |
dc.description.pages | 105 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |