Show simple item record

dc.contributor.advisorBatu, Emine Sema
dc.contributor.authorTürkoğlu, Yusuf Kurtuluş
dc.date.accessioned2020-12-28T13:54:07Z
dc.date.available2020-12-28T13:54:07Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329820
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilköğretim okulu öğretmenleriyle gerçekleştirilen bilgilendirmeçalışmalarının öncesi ve sonrasında, öğretmenlerin kaynaştırmaya ilişkin görüşleriniincelemektir. Araştırma, gönüllü olarak katılan yirmi iki öğretmen ile yürütülmüştür. Buamaçla, nitel araştırma veri toplama tekniklerinden yarıyapılandırılmışgörüşmeleryapılmıştır. Betimsel olarak analiz edilen bulgular niceliksel olarak sunulmuştur.Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgularda, kaynaştırma uygulamaları konusundayapılan bilgilendirme çalışmalarının, öğretmenlerin kaynaştırmaya ilişkin düşünceleriniolumlu etkilediği ortaya çıkmıştır. Ayrıca, bilgilendirme çalışmaları öncesindekaynaştırma eğitimine sıcak bakmayan öğretmenlerin, bilgilendirme sonrasındakaynaştırma uygulamalarının oldukça yararlı olduğunu düşündükleri belirlenmiştir. Bubulgular doğrultusunda, bilgilendirme çalışmalarının kaynaştırma uygulamalarınınbaşarılı bir şekilde gerçekleşmesinde önemli bir rol oynadığı söylenebilir.Araştırma kapsamında elde edilen bulgular, çeşitli önerilerin ortaya çıkmasınısağlamıştır. En önemli öneri, kaynaştırma uygulamasının yürütüldüğü okullardaöğretmenlerin, okul yönetiminin, okul personelinin, kaynaştırma öğrencilerinin, normalgelişim gösteren öğrencilerin, kaynaştırma öğrencilerinin, normal gelişim gösterenöğrencilerin annebabalarınınve okul rehber öğretmenlerinin özel eğitim vekaynaştırma uygulamalarına yönelik olarak bilgilendirilmeleri yönündedir. Ayrıca,kendileri ile görüşülen öğretmenler bilgilendirmelerin düzenli aralıklarla seminer, panelve toplantılar düzenlenerek gerçekleştirilebileceğini belirtmişlerdir. Bunların yanı sıra,annebabalarile kaynaştırma uygulamalarının uygulandığı okul arasındaki iletişim veişbirliğini sağlamaya yönelik çalışmaların yapılması ve kaynaştırma uygulamasınınyürütüldüğü okullarda bir özel eğitim öğretmeni ya da özel eğitim danışmanınıngörevlendirilmesi diğer öneriler arasında yer almaktadır.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to analyze the primary school teachers? views aboutinclusion before and after the seminars. The study was completed with twentytwoteachers who voluntarily participated in the study. Moving with the purpose of thestudy, semistructuredinterviews were conducted with the participants, and the datacollected were analyzed by using descriptive techniques and the findings of the studywere presented quantitatively.The results of the study indicated that the seminars given to the teachers about theinclusion, affected their views on inclusion positively. Also, the findings of the studyrevealed that the teachers whose opinions were negative on inclusion before theseminars thought that the inclusion was very useful after the seminars. According to thefindings, there was an essential role of giving seminars on successful inclusionimplementations can be said.The findings of the study provided many suggestions about the inclusion. The mostrecognized suggestion was to inform the teachers, school administrators, regulareducation students, mainstreamed students, school staff, all the parents and studentadvisor about special education and inclusion in schools which have inclusionimplementations. So, seminars, panels and educational meetings can be arranged inthese kinds of schools. Besides, doing some workings which supports thecommunication and relationships between the parents and the schools, and havingappointed special education teachers and advisors to these kinds of schools are someother suggestions for successful inclusion implementations in schoolsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okulu öğretmenleriyle gerçekleştirilen bilgilendirme çalışmalarının öncesi ve sonrasında öğretmenlerin kaynaştırmaya ilişkin görüşlerinin incelenmesi
dc.title.alternativeTo analyze the primary school teachers views about inclusion before and after the seminars
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÖzel Eğitim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9007173
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid210102
dc.description.pages234
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess