Bilgisayar formatör öğretmenlerinin bilgi teknolojisi sınıflarına ilişkin görüşleri: Eskişehir ili örneği
dc.contributor.advisor | Kabakçı Yurdakul, Işıl | |
dc.contributor.author | Dirisağlik, Faruk | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:54:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:54:05Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329816 | |
dc.description.abstract | Bilgi teknolojilerinin her alanda kullanımının yaygınlaşmasıyla, okullarda dakullanılması gereksinimi doğmuştur. Okullarda bilgi teknolojilerinin kullanılmasıamacıyla bilgi teknolojisi sınıfları kurulmuş ve bilgi teknolojilerininyaygınlaştırılmasında temel görev bilgisayar formatör öğretmenlerine verilmiştir. Bunedenle bilgi teknolojisi sınıfları ve bilgisayar formatör öğretmenleri eğitim sistemindebilgi ve iletişim teknolojilerinin etkin ve verimli kullanımı açısından oldukça önemli biryere sahiptirler.Bu araştırmanın genel amacı? ilk ve ortaöğretim kurumlarındaki bilgi teknolojisisınıflarının kullanım amaçlarının, varolan fiziksel durumlarının ve bilgi teknolojisisınıflarının öğretim açısından uygunluğunun bilgisayar formatör öğretmenleriningörüşlerine göre belirlenmesidir.Araştırma tarama modelinde olup, araştırmanın çalışma evrenini 2006 ? 2007 öğretimyılında Eskişehir ili merkez ve ilçelerinde çalışan 36 bilgisayar formatör öğretmenioluşturmuştur. Araştırmada 36 bilgisayar formatör öğretmeninden 32'sine ulaşılarak,%88.9 oranında geri dönüş sağlanmıştır. Araştırmanın verileri anket aracılığı iletoplanmıştır. Uygulanan anket dört bölümden oluşmuştur. Anketin birinci bölümündeiiibilgisayar formatör öğretmenlerinin kişisel özellikleri ile ilgili 4 soru sorulmuştur. İkincibölümünde bilgi teknolojisi sınıflarının kullanım amaçlarını belirlemeye yönelik 18likert tipi ölçek maddesi ve açık uçlu bir maddeye yer verilmiştir. Üçüncü bölümündebilgi teknolojisi sınıflarının fiziksel durumlarına ilişkin 21 soru, 38 likert tipi ölçekmaddesi ve açık uçlu bir madde bulunmaktadır. Dördüncü bölümünde ise bilgiteknolojisi sınıflarının öğretim açısından uygunluğunu belirlemeye yönelik 25 likert tipiölçek maddesi ve açık uçlu bir madde yer almaktadır. Araştırmada elde edilen verilerinçözümlenmesinde SPSS 15.0.0 (Statistical Package for the Social Sciences) programıkullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel istatistiklerden yararlanılarak, sayıve yüzdeler hesaplanmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, bilgi teknolojisi sınıflarının en çok bilgisayareğitimi amacıyla kullanıldıkları, bilgisayar destekli eğitim ve ders dışı zamanlardayeterince kullanılmadıkları belirlenmiştir. Bilgi teknolojisi sınıflarının kurulumundaöğrenci sayılarının dikkate alınmadığı, bilgi teknolojisi sınıfı sayısı ve bilgi teknolojisisınıflarında bulunan bilgisayar sayısının yetersiz olduğu, bilgi teknolojisi sınıflarıarasında bilgisayarlar donanımları açısından belirgin farklılıklar olduğu, bilgisayarlarıngenel donanım özelliklerinin teknik şartnamelerde belirtilen özelliklere göre düşükkaldığı, ancak bilgi teknolojisi sınıflarının büyük çoğunluğunun bilgisayar formatöröğretmenlerince öğretime uygun görüldükleri belirlenmiştir. | |
dc.description.abstract | As the use of information technology has become widespread in all fields, it is now anecessity to use in schools. By the aim of the information technologies using in schools,the computer labs were established and it is basically the duty of computer formativeteachers to become widespread of the information technologies in schools. Hence,computer labs and computer formative teachers have very significant position ineducation system.General purpose of this study is to determine aim of the computer labs using, currentphysical properties of the computer labs and appropriateness with the views of computerformative teachers in the elementary and secondary schools.The research is a survey research model and 36 computer formative teachers working inthe center and towns of Eskişehir in the education period of 20062007have formed thepopulation of the study. In the research, 32 computer formative teachers of 36 has beenreached and %88.9 of them have been returned. The data of this research were collectedthrough a survey. The survey has four parts. At the first part of the survey, 4 questions todefine about the personal characteristic of the computer formative teachers were asked.At the second part, there are 18 items and an openendedquestion to define about theaim of the computer labs using. At the third part, there are 21 questions and 38 items andvan openendedquestion to define about current physical properties of the computer labs.At the last part, there are 25 items and an openendedquestion to define aboutappropriateness to instruction of computer labs. For the analysis of the data obtained inthe study, SPSS 15.0.0 (Statistical Package for the Social Sciences) was used. Analysisof the data, descriptive analysis was applied. In the analysis of the data, percentage andfrequencies were used as descriptive statistical techniques.At the result of this study, it is determined that compter labs are used for computertraining, but computers are not used effectively during computer assisted learning andout of lessons. It is determined that the number of student has not been consideredduring establishment of computer labs, the number of computer labs and computers inthe computer labs were lack, between the computer labs evident differencess accordingto computer hardware in the computer labs, general hardware features of the computersare low quality according to the explained in the technical contract, however greatmajority of the computer labs properties has been found acceptable by the computerformative teachers. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bilgisayar formatör öğretmenlerinin bilgi teknolojisi sınıflarına ilişkin görüşleri: Eskişehir ili örneği | |
dc.title.alternative | Vıews of the computer formatıve teachers on the computer labs: A case ın Eşkişehir | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Computer assisted education | |
dc.identifier.yokid | 9009524 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 211685 | |
dc.description.pages | 153 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |