Okulöncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin, çocuklardaki fiziksel istismar belirtilerine ilişkin farkındalıkları (Eskişehir il örneği)
dc.contributor.advisor | Öztürk, Ali | |
dc.contributor.author | Erol, Dilek | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:54:02Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:54:02Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329810 | |
dc.description.abstract | Çocuk istismarının ülkemizdeki yaygınlığı tam olarak bilinmemekte ve karşılaşıldığındadeğerlendirmede yetersiz kalınmaktadır. Bu nedenle de verilerin toplanması ve konununbelirlenmesine gereksinim duyulmaktadır. Fiziksel istismar? çocuğun normal fiziksel veduygusal gelişimine zarar veren, aile veya çocuğun bakımını üstlenen kişi veya kişilertarafından zarar verici davranışlar olarak tanımlanmaktadır. Çocuklar birlikte yaşadığı anababa,kardeş veya başka bir aile bireyi tarafından aile içi olarak veya arkadaşı, öğretmeni veyatanımadığı biri tarafından aile dışı olarak istismara uğrayabilmektedir.Araştırma tarama niteliğindedir. Araştırmanın çalışma evrenini, 20062007öğretim yılındaEskişehir il merkezinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı resmi ilköğretim okullarında görevyapan 160 okulöncesi öğretmeni oluşturmuştur. Ulaşabilme kolaylığı nedeniyle çalışmaevreni aynı zamanda araştırmanın örneklemi olarak alınmıştır.Araştırmada, veri toplama aracı olarak 44 sorudan oluşan bir anket formu kullanılmıştır.Araştırmada verilerin çözümü için okulöncesi öğretmenlerinin anket formuna verdikleriyanıtlar bilgisayar ortamında işlenmiştir. Verilerin istatiksel analizleri için SPSS (StatisticalPackage for Social Sciences) for Windows 12.0 programı kullanılmıştır. Araştırma verilerinçözümlenmesinde, okulöncesi öğretmenlerinin farkındalıkları sayılar ve yüzdeler olarak ifadeedildikten sonra ki kare testi uygulanmıştır.Araştırmada elde edilen bulgular ile öğretmenlerin fiziksel istismarı saptamada yetersizkaldıkları görülmüştür. Öğretmenlerin fiziksel istismar bulgularını saptamaları ile hizmetsüreleri, mezun oldukları okul ve konu hakkındaki bilgi durumları arasında anlamlı ilişkilerbulunmuştur.Tüm bulgular sonucunda, okulöncesi öğretmenlerinin çocuk istismarı konusunda bilgiyeihtiyaçları olduğu, özellikle de çocuk istismarının erken tanısında rol almaları için riskli çocukve eğilimli aileleri saptamaya yönelik hizmet içi eğitim programlarının başlatılması gerekliliğidüşünülmektedir. | |
dc.description.abstract | The extent of child abuse in Turkey has not been sufficiently investigated. When it isencountered, the evaluation and management of an abused child is generally inadequate. Thusextensive documentation should be collected and determination of case is needed. Physicalabuse of a child is generally defined as harmful behavior of parents that would affect thephysical and emotional development of child. Parents, siblings or other relatives of a childmight abuse a child at home, and also their teacher, friends and someone else might be theabuser.This study is descriptive by nature. The population of the study is composed of 160 preschoolteachers working for state schools under the management of the Ministry of NationalEducation in 20062007education year in Eskişehir. The sampling of the study is the same asthe population because of its accessibility.A 44itemquestionnaire was used as a data collection device to get the opinions of theteachers on physical abuse of children.The responses to the questionnaire were fed into the computer to analyse the data. The SPSS(Statistical Package for Social Sciences for Windows 12.0) program was employed forstastistical analysis of data. In analyzing the data, the opinions of preschoolteachers werefirst stated in numbers and percentages, and then their chisquaretests were calculated.The data gathered in this research suggest that the teachers were incapable of determiningphysical abuse. It has been observed that there exists a significant correlation between theability of the teachers to detect physical abuse and their service time, schools they graduatefrom, and their level of knowledge in this issue.Finally, it can be concluded that preschoolteachers need more information on child abuse.Furthermore in order to help the early diagnosis of child abuse, inservicetraining programsshould be initiated to enable teachers to identify highriskchildren and tending parents | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları | tr_TR |
dc.subject | Child Health and Diseases | en_US |
dc.title | Okulöncesi eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin, çocuklardaki fiziksel istismar belirtilerine ilişkin farkındalıkları (Eskişehir il örneği) | |
dc.title.alternative | Awareness of pre-school teachers about the signs of physical abuse (sample of city of Eskisehir) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Child abuse | |
dc.identifier.yokid | 9010867 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 221569 | |
dc.description.pages | 126 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |