dc.contributor.advisor | Gültekin, Mehmet | |
dc.contributor.author | Akkaya, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:54:01Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:54:01Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329808 | |
dc.description.abstract | Okulöncesi dönemde, çocugun gelisim ve egitiminde en etkin rol çocugun ailesindedir.Ancak, bu dönemde, ailenin yanı sıra onun egitimini üstlenecek olan okulöncesi egitimkurumlarına da gereksinim duyulmaktadır. Ailenin ve okulöncesi egitim kurumlarınınçocugun egitiminde istenilen düzeyde basarıyı saglaması, birbirleriyle isbirligi içindeolmalarına baglıdır. Bu nedenle, okulöncesi egitim kurumlarının ve ailenin çocugunegitim gereksiniminden dogan sorumlulugu birlikte paylasmaları gerekmekte veailelerin okulöncesi egitime katılımlarının saglanması, çocuk gelisimi ve egitimikonularında bilgilendirilerek egitilmeleri büyük önem tasımaktadır.Aile katılımı çalısmaları, ailelerin, çocuklarıyla birlikte olma fırsatını yakaladıkları,çocuklarının ilgi ve yeteneklerini kesfetmelerini ve gelistirmelerini gözlemleme sansıbuldukları ve çocuklarının gelisimlerine önemli katkılar yapmalarına olanak saglayançalısmalardır. Bu çalısmalar sırasında, aileler, çocuklarının mutlu ve basarılı olmalarınısaglamayı, okul ve aile ortamı arasında baglantı kurmayı, yeni beceriler kazanmayı,daha bilinçli iletisimi desteklemeyi, okulda yapılanlardan haberdar olmayı, etkin olarakegitim programına katılmayı ve egitimin kalitesini ve sürekliligini artırmayısaglamaktadırlar.Bu arastırmada, okulöncesi egitim kurumlarında uygulanan aile katılımı etkinliklerikonusunda ögretmen ve veli görüslerinin saptanması amaçlanmıstır. Arastırma, 2006?2007 egitim-ögretim yılında Eskisehir il merkezindeki bagımsız anaokullarında görevyapan okulöncesi egitim ögretmenlerinin ve çocukları bu okullarda ögrenim görenivelilerin görüslerine dayalı olarak gerçeklestirilmistir. Arastırmada tarama modelikullanılmıs, 25 okulöncesi egitim ögretmeni ve 25 veli ile görüsülmüstür.Arastırma verileri, nitel veri toplama yöntemlerinden yarı-yapılandırılmıs görüsmeteknigi ile toplanmıstır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz teknigikullanılmıstır. Verilerin sayısal çözümlemesinde frekans kullanılarak, bulgular nicelolarak sunulmustur.Arastırma bulgularından elde edilen sonuçlara göre; ögretmenlerin aile katılımıçalısmaları ile ilgili olarak, öncelikle, gereksinim belirleme formu uyguladıkları ve buformdan elde edilen sonuçlara göre çalısmaları belirledikleri ve uyguladıklarıgörülmüstür. Ögretmenlerin ve velilerin, düzenlenen aile katılımı çalısmaları ve buçalısmaların katılım gösteren tüm bireyler üzerindeki etkisi konusundaki düsüncelerininbirbiriyle örtüstügü; her bireyin aile katılımı çalısmalarının içerisinde olmaktan mutluoldugunu ifade ettikleri görülmüstür. Düzenlenen aile katılımı çalısmalarına yönelikolarak ise; ögretmenlerin, daha çok, velilerin sınıfta egitim etkinliklerini uyguladıklarıaile katılımı çalısmalarından yararlandıklarını; velilerin ise, daha çok, sinema, tiyatro,gezi, agaç dikme vb. gibi sınıf dısı aile katılımı çalısmalarına katılım gösterdikleriniifade ettikleri görülmüstür. Ögretmenlerin, aile katılımı çalısmalarına iliskin ailelerdenbeklentilerinin, daha çok, katılımın artırılması ve babaların da katılım göstermesiyönünde oldugu, velilerin aile katılımı çalısmalarına iliskin ögretmenlerden veyöneticilerden beklentilerinin ise, öncelikle, daha çesitli çalısmaların düzenlenmesioldugu görülmüstür. | |
dc.description.abstract | In the preschool age, the most important role in the children?s education anddevelopment is in their families. However; in this age preschool institutions have to takeon their education together with family. Achieving the desired level in children?seducation is related to cooperation with their family and preschool institutions. For thisreason, preschool institutions and families have to share the responsibilities inchildren?s education and it is pretty important that providing family involvement topreschool education and educating the families about children?s education anddevelopment.Family involvement activities are activities that give families an opportunity to makebrain-storming together with their children and provide them to be a guide indiscovering and developing their children?s interest and abilities and give families anopportunity to assist in developing their children?s personality in this critical period.Thanks to this, families have substantial contribution for their children to become happyand successful, the parallelism between school and family atmosphere, to have anopportunity for new abilities, more conscious communication, to be aware of theactivities in the school, to participate in the educational programs actively and toincrease the quality and continuity of education.In this research, it is aimed that the teachers? and parents? opinions about the familyinvolvement activities implemented in preschool institutions are determined. Thisiiiresearch is carried out based on the opinions of the preschool teachers who work in theindependent kindergartens in Eskisehir in 2006-2007 Education year and the parentswhose children attend these schools. In the research, the screening model is used andhad an interview with 25 preschool teachers and 25 parents.The research papers are collected with the semi-structural interview technique which isone of the qualitative data collecting methods. In the analysis of the research papers,descriptive analysis technique is used. In the numerical analysis of the research papers,findings are presented quantitatively by using frequency.According to the results of the research findings, it is observed that the teachers firstapply the need determination form about the family involvement activities and then theydetermine and apply the activities according to results that are obtained from that form.It is observed that teachers? and parents? opinions overlap about the organized familyinvolvement activities and the effects of these activities that are applied the individuals;and every individual states that they are pleased to be a part of these family involvementactivities. About the organized family involvement activities teachers state that parentsbenefit from educational classroom and parents state that they involve the familyinvolvement activities outside the classroom like cinema, theatre, trip, planting a tree. Itis observed that teachers hope parents to increase the family involvement especiallyfathers? involvement and as for parents, they hope teachers and headmasters to benefitfrom activities which are more comprehensive and various.iv | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin ve velilerin okulöncesi eğitim kurumlarında uygulanan aile katılımı çalışmalarına ilişkin görüşleri | |
dc.title.alternative | The evaluation of family involvement activities implemented in the preschool institutions based on teachers and parents opinions | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9011063 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 211682 | |
dc.description.pages | 134 | |
dc.publisher.discipline | Okul Öncesi Öğretmenliği Bilim Dalı | |