Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzen, Dinçer
dc.contributor.authorGürdal, Arzu
dc.date.accessioned2020-12-28T13:54:01Z
dc.date.available2020-12-28T13:54:01Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329807
dc.description.abstractSürekli degisim içinde bulunan dünya, yenilikleri ve gelismeyi kavrayan, bunun yanındakendi üzerine düsen görevlerin de farkında olan bireylerin varlıklarına ihtiyaçduymaktadır. Bir toplumun çagdas toplumlar düzeyine ulasması için; bilgilerin, inançlarınve duyguların bireylere dogrudan aktarılması yeterli degildir.Görsel sanatlar, yasantımıza canlılık verir, bizleri duygusal yapar ve hassaslasmamızısaglar. Görsel sanatlar her bir bireyin özgünlügünü, gerçek kisiligini, benzersizligini,yaratıcı düsünü ortaya çıkarmasıyla ilgilenir. Görsel sanatlar taraf tutmaz, yönlendirmez,kısıtlamaz. Hayat sanatsız hayal edilemez, hayal etmek bile akılda bir mekâna kuruludur.Hayatın her alanında estetik kaygılar hâkimdir. Özellikle egitim alında görsel sanatlarınsistematik ve belli programa sokulması ögrencilerin tüm yasamlarını etkileyecek olumluilerlemedir. Görsel sanatlar egitimi ögrenci psikolojisini dikkate alır.Bu asamalar hem somut hem de soyut anlamdadır. Gelisimi psikolojik açıdan olusurkenbiyolojik olarak da devam etmektedir. Düsünme, konusma, fikir edinme ve sunma, tanımavs. gibi. Her biri onlara verilen egitim ve ögretim esliginde süregelmektedir. Görselsanatlar egitimi çocugun tüm gelisim evrelerine yardım eder. Düsünmeyi, kendini ifadeetmeyi, yaratıcı fikirler üretmeyi ve en önemlisi nasıl üretecegini ve bunu nasıl sunacagınıögrenir.iiBu arastırmanın temel amacı, görsel sanatlar dersinde yapılandırmacı yaklasıma dayalıögretim uygulamalarına iliskin ögretmen görüslerini ortaya koymaktır.Arastırma tarama modelinde ve 2006?2007 ögretim yılında Eskisehir il merkezinde MilliEgitim Bakanlıgı'na baglı 7 ilkögretim okulunda gerçeklestirilmistir. Arastırmada 23 sınıfögretmeniyle görüsme yapılmıstır.Arastırmada lkögretim I. Basamak düzeyi Görsel Sanatlar Egitimi (Resim-s) dersi elealınmıstır. Arastırma verileri, ögretmen görüslerinin eksiksiz ortaya çıkarılması amacıyla,nitel arastırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmıs görüsme yoluyla toplanmıstır. Verilerinçözümlenmesinde betimsel çözümleme teknigi kullanılmıs ve elde edilen bulgularsayısallastırılarak sunulmustur.Yapılandırmacı yaklasıma dayalı görsel sanatlar dersi planına iliskin görüsme soruları,arastırmacı tarafından olusturulmustur. Olusturulan bu görüsme soruları ögretmenlerin tümtarafsız düsüncelerini ortaya koyacak nitelikte hazırlanmıs olup, görsel sanatlar derslerininyapıcı yaklasıma dayalı olarak ne kadar uygun islenip islenmedigini saptamaya çalısmaniteliginde sunulmustur.Arastırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, ögretmenlerin büyük bir kısmının görselsanatlar dersinde yapılandırmacı yaklasıma dayalı ögretim uygulamalarının olumlu, birkısmının ise olumsuz olarak gördükleri sonucuna ulasılmıstır. Bununla birlikteögretmenlerin görsel sanatlar dersini yapılandırmacı yaklasıma dayalı ders programlarıylaislerken bazı sorunlarla karsılastıkları saptanmıstır. Bu sorunlar ise; materyal eksikligi,atölye eksikligi, sınıfların kalabalık olması, yardımcı kaynakların olmaması, ögretmenlerinyeterli bilgiye sahip olmaması, yas seviyelerine uygun somut etkinliklerin yapılamaması,brans ögretmenlerin eksik olusu, konulara göre zamanın fazla uzun tutulması ve velilerinderse olan olumsuz yaklasımları seklinde ortaya çıkmıstır. Ayrıca, ögretmenler görselsanatlar dersinin yapılandırmacı yaklasıma dayalı olarak nasıl daha verimliislenebilecegine dair görüslerini de bildirmislerdir.
dc.description.abstractThe world is inside of consistently evolotions. It needs to people who can absorbinnovations and improvements furthermore they should be aware of their responsibities.Knowledge and believes are transfered to people, is not enough to make a society reachlevel of modern societies.Visual arts lesson has importance in our culture like other cultures have. Visual arts aresensitive side of our soul. It makes us emotional. Visual arts help people to find outthemselves' originality, creative imaginations and dreams. It is a way to show dreams andmake them real. Visual arts are neutral furthermore they do not orient people. Nor do theirimagines restrict.Life could not be imagine without art, moreover our imaginations's has a stage in ourmind. Also image is concerning art. There are aesthetic anxienties on all sides of our life.If vısual arts have a systematic program in education, it makes a positive effect to studentslife. Vısual arts take into consideration students' psychology. The growth periods ofchildren have so different levels and every level has a great importance for theirivdevelopment. We have to know these periods and we should focus on theirs life, it is ourduty..These levels are concrete also abstrack too. Psychological and biological developmentskeep on together when children are thinking, speaking or forming an opinion. During thisprocess, their education should support theirs development. Students learn how theyexpress themselves, and how represent these attitudesThe aim of this research expose teachers thoughts about educational applications ofconstructivism.In this resarch, 23 classroom teachers was interviewed from7 primary education schools ofThe Ministry of National Education in Eskisehir. First level of visual arts education (Paint-Work) was focused on in this resarch.These resarch's data was collected by using half constructive method, which is one ofqualitative research, to reveal of teachers' opinions completely. Descriptive analysismethod was used to analyse data. Findings was presented by numerical.Interview questions which are about lesson planning of visual arts (that's aggreable withconstructivism), was formed by researcher. These questions are able to expose oftheachers thoughts about constructivism at visual arts. Also this resarch questions tried toestablish if lessons were taught according to constructivism or not.As to findings of resarch, considerable part of teachers have positive thoughts aboutconstructivism however some of teachers think that constructivism is a useless method.Nevertheless a part of teachers adressed that they faced to a lot of problems when they tryto lecture lesson in respect of constructivism. Mentioned problems are lacking ofequipment,atelier, teachers' haven't got information about constructivism enough, activitesare not appropriate for students ages, lacking branch teachers, so many repetitions andparents are not interested in visual arts lessons enough.vTeachers had exposed theirs opinions about how these lessons teach students moresuccesfully also.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleGörsel sanatlar dersinde yapılandırmacı yaklaşıma dayalı öğretim uygulamalarına ilişkin öğretmen görüşleri
dc.title.alternativeInstructions impressions concerning the education implications based on restructuring approach in the visual arts course
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9011712
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid211684
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess