Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Belgin
dc.contributor.authorMuşlu, Meltem
dc.date.accessioned2020-12-28T13:53:56Z
dc.date.available2020-12-28T13:53:56Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329797
dc.description.abstractProgram değerlendirme bir programın iyi ve kötü yönlerini saptayıp o programı dahaetkili hale getirmeye yardımcı olduğu için eğitim ve öğretim programı geliştirmede çok önemlibir role sahiptir. Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu da (AÜYDYO) programdeğerlendirme ve geliştirme sürecinde olan okullardan biridir. Öğrencilerin ihtiyaçlarını daha iyikarşılayabilmek için dersler daha etkili hale getirilmeye çalışılmaktadır. Bu derslerden biri deyazma becerileri dersidir ve bu çalışma 2005-2006 Güz dönemi AÜYDYO'nda yürütülen yazmabecerileri dersini değerlendirmek için desenlenmiştir.Bu çalışma İngilizce okutmanlarının süreç-tür yaklaşımı ile yürütülen yazma becerileriprogramı hakkındaki görüşlerini bulmayı hedeflemiştir. Bu çalışmada aynı zamanda farklıkurlarda derse giren okutmanların ders verdikleri kurda yürütülen yazma dersi hakkındakigörüşlerini bulmak da hedeflenmiştir. Çalışmanın katılımcıları AÜYDYO'nda çalışan ve yazmabecerileri dersi veren 48 İngilizce okutmanıdır. İngilizce okutmanlarının yazma dersi hakkındakigörüşlerini belirlemek için araştırmacı tarafından bir anket geliştirilmiştir. Anketi analiz etmekiçin tanımlayıcı istatistik kullanılmıştır. Anketin güvenilirliği Güvenilirlik Analizi yapılarakhesaplanmış ve Cronbach alfa değeri 0,8715 bulunmuştur, bu değer anketin güvenilirliğinin %87olduğunu göstermektedir. Farklı seviyelerde derse giren okutmanların görüşlerini bulmak içinanketteki her bir maddenin çapraz karşılaştırılması (cross tabulation) yapılmıştır. Daha sonra,katılımcıların ders hakkında önerilerini almak için %40'ı ile de yarı-kontrollü mülakatlaryapılmıştır.Veri analizinden sonra okutmanların genel olarak yürütülen yazma becerileri programıhakkında olumlu görüşleri olduğu, ancak kullanılan ders materyalinde, değerlendirme kriterindeve dönem içinde yapılan yazma becerileri yarışmasında bazı problemler yaşandığı tespitedilmiştir. Katılımcılar kullanılan materyallerin geliştirilmesinin ve aksaklıkların yazçalışmalarında giderilmesinin daha etkili bir yazma becerileri programı geliştirilmesine katkıdabulacağını belirtmişlerdir.
dc.description.abstractProgram evaluation has an important role in education and curriculum development sinceit helps to determine the weak and strong points of a program to make it more effective. AnadoluUniversity School of Foreign Languages (AUSFL) is one of the institutions that has undergone acurriculum renewal process. One of the courses that has undergone a big change to meet thestudents? needs more was the writing course and this study focused on evaluating the writingcurriculum in 2005-2006 Fall term at AUSFL.This study aimed to find out the writing instructors? views about the writing curriculum. Thesecondary aim of this study was to find out what the views of teachers teaching at different levelswere. For these purposes, 48 teachers teaching at the AUSFL were taken as the subjects of thisstudy. A questionnaire; considering the literature, previous studies, and views of the writingteachers working at AUSFL, was developed and used to find out the teachers? views about thewriting curriculum. Descriptive statistics was used to analyze the results of the questionnaire. Thereliability of the questionnaire was calculated with the Reliability Analysis and the Cronbachalpha was found 0, 8715, which means the reliability of the questionnaire was 87%. To find outwhat the views of the teachers teaching at different levels were, cross tabulation of each item inthe questionnaire was found. The frequencies and percentages of each item were calculateddescriptively. Afterwards, a semi-structured interview was conducted with 40% of the teachers toget their further thoughts about the writing curriculum.The analysis of the data revealed that although the teachers, generally, had positive viewsabout the writing curriculum, they also experienced some problems with the packs, the criterionused to grade the different genres taught, and the writing competition held during the term.Revising the packs and making necessary changes to make the course more effective in thesummer workshops were among the suggestions indicated by the participants.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFormative evaluation of a process-genre writing curriculum at Anadolu University School of Foreign Languages
dc.title.alternativeAnadolu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'nda yürütülen süreç-tür bazlı yazma becerileri programının yapısal değerlendirilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid188363
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid205763
dc.description.pages152
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess