Oluşturmacılığa dayalı öğretimde etkileşimin blog aracılığı ile geliştirilmesi
dc.contributor.advisor | Kuzu, Abdullah | |
dc.contributor.author | Çuhadar, Cem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:53:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:53:53Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329792 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma oluşturmacı öğrenme yaklaşımı temelinde gerçekleştirilen Eğitimde Bilişim Teknolojileri II dersinde etkileşimin blog destekli bir biçimde nasıl geliştirilebileceğinin belirlenmesi amacıyla ortaya konulmuştur. Araştırma, Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü'nde öğrenim görmekte olan 18 öğrenci ile 2006?2007 bahar döneminde gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların belirlenmesinde amaçlı örnekleme yoluna gidilmiştir. Blog adı verilen etkileşimli bir Web 2.0 teknolojisi ile Web destekli bir biçimde yürütülen araştırmanın uygulama aşaması 19.02.2007 ve 01.06.2007 tarihleri arasında 10 hafta süre ile gerçekleştirilmiştir.Araştırma, çalışılan durumun özelliği ve amaç doğrultusunda bir eylem araştırması biçiminde desenlenmiştir. Uygulama süreci bir araştırmacı ve bir uygulayıcı olmak üzere iki öğretim elemanı tarafından yürütülmüştür. Araştırmanın uygulama aşaması süresince kuram ve yöntem temelinde karşılaşılan sorunlar konusunda görüşlerinden yararlanılan uzman öğretim elemanlarından oluşan bir geçerlik komitesi oluşturulmuştur.Araştırma verileri gözlem, görüşme gibi farklı veri toplama araçları ile elde edilmiştir. Verilerin çözümlenmesinde verinin kapsamı ve niteliğine göre betimsel çözümleme ve içerik çözümlemesi yaklaşımlarından yararlanılmıştır. Verilerin doğruluğu, tutarlılığı ve inandırıcılığı için derinlik odaklı veri toplama, veri çeşitlemesi gibi çeşitli stratejilerden yararlanılmış ve bulgular ayrıntılı bir biçimde betimlenmiştir. Araştırmacının uygulama sürecindeki rolü açık bir biçimde ortaya konulmuştur. Elde edilen veriler ve bu verilerin çözümlemesi sonucunda ortaya çıkan bulgular bağlamsal niteliktedir ve çalışılan duruma özgüdür.Araştırma sonunda belirlenen sonuçlar oluşturmacı öğrenme yaklaşımı ilkeleri temel alınarak planlanan ve blog destekli bir biçimde yürütülen Eğitimde Bilişim Teknolojileri II dersinde gerek öğretim amaçlı, gerekse sosyal etkileşimin blog aracılığı ile geliştirilebilir olduğunu göstermiştir. Sonuçlar öğrencilerin birbirleriyle ve öğretim elemanı ile etkileşime girmelerinde bilgi paylaşımı, öğrenmeye destek ve iletişim gibi konulardaki gereksinimlerinin rol oynadığını göstermiştir. Ayrıca ders dışı konularda blogun öğrenciler arasında tanışma ve kaynaşma, ayrıca ortak ilgi alanlarının paylaşımında etkileşimi geliştirebilecek bir araç olarak kullanılabileceği sonucuna varılmıştır. | |
dc.description.abstract | This study determines the ways to improve the interaction through blogs in a course named Information Technology in Education II in which the instruction was realized through a constructive approach. The study was conducted with 18 students enrolled in the Department of Computer Education and Instructional Technologies at Anadolu University during the spring semester of the academic year 2006-2007. Purposeful sampling was applied in order to determine the sample. The research was conducted in a Web-assisted format through the interactive Web 2.0 technology, blog. The application of the research lasted ten weeks between February 19 and June 01, 2007.Based on the nature of the case and in accordance with the purpose of the study, the research was designed as an action research. The application process was realized by the researcher with an instructor who adopted the project application in his course. In addition, an expert panel for the validity of the research process was formed who contributed to the research process in terms of theoretical and application problems experienced.Data were collected through different techniques and data collection tools including observation and interviews. In accordance with the scope and nature of the data, content analysis and descriptive analysis were conducted. In order to sustain credibility, confirmability, consistency, and transferability, several strategies were adopted such as in-depth data collection and data triangulation. In addition, findings were described in detail. The role of the researcher within the application process was clearly described as well. The data and interpretations obtained from the data are contextual, that is, they are peculiar to the unique context of the study.Findings of the study revealed that the Information Technology in Education II Course, which was planned according to constructivist principles and applied through blogs, could improve both instruction and social interaction. Findings also suggested that participants? needs regarding information sharing, instructional support and communication played an important role in their behaviors to interact with each other and with the course instructor. Furthermore, it was observed that blogs can be used as tools to develop interaction in discussions and group works, and sharing mutual interests. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Oluşturmacılığa dayalı öğretimde etkileşimin blog aracılığı ile geliştirilmesi | |
dc.title.alternative | Improving interaction through blogs in a constructivist learning environment | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Action research | |
dc.subject.ytm | Web based education | |
dc.identifier.yokid | 308416 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 229224 | |
dc.description.pages | 299 | |
dc.publisher.discipline | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bilim Dalı |