Show simple item record

dc.contributor.advisorKeçik, İlknur
dc.contributor.authorSali, Pinar
dc.date.accessioned2020-12-28T13:53:52Z
dc.date.available2020-12-28T13:53:52Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329790
dc.description.abstractBu çalışma, mesleğinin ilk yıllarındaki İngilizce öğretmenlerinin yaşadıkları sorunları ve desteğe ihtiyaç duydukları alanları belirlemeyi amaçlamıştır.Hem niteliksel hem de niceliksel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı çalışmada, veriler yarı yapılandırılmış mülakatlar, sınıf içi gözlemler ve odaklı mülakatlar, günlükler ve anketler yoluyla toplanmıştır. Çalışmanın katılımcıları, en fazla 4 yıllık öğretmenlik tecrübesine sahip, ilk ve ortaöğretim düzeyinde eğitim veren devlet okullarında görev yapan 104 İngilizce öğretmenidir. Vaka incelemelerine ise, ilk yılını çalışan 7 İngilizce öğretmeni katılmıştır. Çeşitli veri toplama kaynaklarından elde edilen niteliksel bilgiler, bir tümevarım analiz yöntemi olan `Constant Comparison' (Glaser and Strauss, 1967) yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Anket verileri ise betimsel olarak analiz edilerek, frekanslar ve yüzdeler üzerinden ifade edilmiştir.Söz konusu araştırma, mesleğinin ilk yıllarındaki İngilizce öğretmenlerinin yaşadıkları zorluklara ve desteğe ihtiyaç duydukları konulara ilişkin önemli bilgiler ortaya koymuştur. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre, mesleğinin ilk yıllarındaki İngilizce öğretmenleri, sınıf yönetimi, dil öğretimi ve öğrenimi süreçleri ve karşılaştıkları çeşitli mesleki destek biçimleriyle ilgili birbiriyle etkileşim halinde olan bir takım zorluklarla karşılaşmaktadırlar ve yukarıda sözü edilen konulara ilişkin pedagojik desteğe ihtiyaç duymaktadırlar. Elde edilen bulgular, hizmet öncesi ve hizmetiçi öğretmen eğitimi konuları açısından tartışılmış ve bu bulgular ışığında çeşitli öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractThe present study aimed to describe the challenges as perceived by novice EFL teachers teaching in public primary and secondary schools and to identify their needs in relation to foreign language pedagogy and forms of professional assistance and guidance.Both qualitative and quantitative research methodologies were used in the present study.For a rich, vivid and elaborate description of the research issues under investigation, a variety of research instruments were employed in a triangulative manner. The data sources of the present study included semi-structured interviews, diary entries written by teachers throughout a school term, video-recorded classroom observations and stimulated recall interviews, and questionnaires used to gather a larger group of novice EFL teachers? perspectives. The participants of the present study were 104 novice EFL teachers who had a maximum of 4 years of teaching experience. The case study; on the other hand, were seven first year EFL teachers.It was a demanding task to analyse the voluminous qualitative data coming from a variety of sources. In order to sort these data into more manageable and meaningful units, constant comparison method (Glaser and Strauss, 1967) was used, which was a blend of inductive category coding involving a simultaneous comparison of all events observed and coded in the data. Data from the questionnaire were described and presented in the form of percentages.The present study yielded important information as to the novice EFL teachers? challenges and support needs in their initial years of teaching. As the results seemed to suggest, the novice EFL teachers started out their pedagogical journey in the midst of a myriad of competing and interacting difficulties in relation to classroom management, foreign language teaching and learning, and forms of professional support that were available to them. The results were discussed in relation to pre-service and in-service teacher education.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleNovice EFL teachers` perceived challenges and support needs in their journey to become effective teachers
dc.title.alternativeMesleğinin ilk yıllarındaki İngilizce öğretmenlerinin yaşadıkları zorluklara ve desteğe ihtiyaç duydukları konulara ilişkin görüşleri
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid309757
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid229223
dc.description.pages301
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess