Show simple item record

dc.contributor.advisorSelvi, Kıymet
dc.contributor.authorYiğit, Nurcan
dc.date.accessioned2020-12-28T13:53:51Z
dc.date.available2020-12-28T13:53:51Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329787
dc.description.abstractEğitim programları eğitim sürecinin daha etkin ve sistemli bir şekilde işlemesini sağlayandüzeneklerdir. Eğitim programı derslerin içeriğini ve işleyişini gösteren `'öğretimprogramları'' yanında; öğrencilerin kişisel ve sosyal yönden gelişmesini sağlayan `'örtükprogramları'' da içerir. Örtük program yazılı ve resmi olmayan eğitim sistemi içindekendiliğinden işleyen bir programdır. Yapılan son araştırmalarda örtük programın öğrencilereistendik davranış kazandırmada çoğu zaman öğretim programlarından daha etkili olduğugörülmüştür. Örtük program okullardaki rehberlik çalışmalarının yanı sıra öğrencileri kişiselve sosyal yönden geliştiren her türlü sosyal etkinliği de kapsamaktadır. Eğitim sistemimizdeörtük programa yeterince önem verilmediği söylenebilir.Öğrenci kulüpleri uygulaması öğrencilerin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda kendilerinigeliştirmeleri ve yetişmeleri için çeşitli sosyal etkinlikler düzenlemelerini sağlayan öğrencigruplarından oluşmaktadır. Bu konuyla ilgili olarak Milli Eğitim Bakanlığı Eylül 2005'teSosyal Etkinlikler Yönetmeliğini yayınlamıştır (MEB, 2005). Bu yönetmelikle beraberönceden ``eğitsel kollar'' merkezinde yürütülmeye çalışılan sosyal etkinlikler artık ``öğrencikulüpleri'' uygulamasına yerini bırakmıştır. Öğrenci kulüpleri Avrupa ülkelerinde olduğu gibiülkemizdeki bazı özel eğitim kurumlarında da önceden uygulanmakta ve diğer ülkelerdeolumlu sonuçları gözlenmektedir. Ancak öğrenci kulüplerinin Türkiye'de amacınaulaşabilmesi için ilgili yönetmelikte de yer alan temel ilkelerine bağlı kalınmasıgerekmektedir. Bu ilkeler; katılımcılık, planlılık, süreklilik, üretkenlik, gönüllülük veişbirliğidir.Kulüp danışmanı öğretmenlerin ve kulüp üyesi öğrencilerin öğrenci kulüplerinin temelilkelerini uygulama durumlarını belirlemeyi amaçlayan bu araştırmada tarama modeliuygulanmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini 2006-2007 öğretim yılında Kütahya ilmerkezindeki liselerde görev yapan kulüp danışmanı öğretmeler ile aynı okullarda öğrenimgören 10, 11. sınıf kulüp üyesi öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, `'ÖğrenciKulüpleri Değerlendirme Öğretmen Anketi'' ve `'Öğrenci Kulüpleri Değerlendirme ÖğrenciAnketi'' adı altında iki anketle toplanmıştır. Anketlerde birinci bölümler öğretmen veöğrencilerin kişisel bilgilerini sorgulamaktadır. İkinci bölümlerde ise öğretmen veöğrencilerin 2006-2007 öğretim yılında yer aldıkları kulüplerle ilgili görüşlerini belirlemeyeyönelik 40 madde yer almaktadır. Son olarak da öğretmen ve öğrencilerin kulüplerle ilgili dilegetirdikleri sorunlar ve bu sorunlara getirdikleri öneriler açık uçlu bir soru ilesorgulanmaktadır. Verilerin çözümlenmesinde SPSS 10.00 (Statistical Package for the SocialSciences) bilgisayar paket programından yararlanılmıştır. İstatistiksel teknik olarak; öğretmenve öğrencilerin öğrenci kulübü ilkelerini uygulama durumlarını saptamak için yüzde, frekansve aritmetik ortalamalardan, ikili küme karşılaştırmasında `'t'' testinden, ikiden çok kümekarşılaştırmalarında ise varyans çözümlemesi testinden ve karşılaşmalardaki farklarınkaynağının belirlenmesi için Tukey HSD testinden yararlanılmıştır. Araştırmada anlamlılıkdüzeyi 0,05 alınmıştır.Araştırma sonunda; kulüp danışmanı öğretmenlerin öğrenci kulüplerinin planlılık ve süreklilikilkelerini her zaman; katılımcılık, gönüllülük ve üretkenlik ilkelerini bazen uyguladıkları;işbirliği ilkesini ise hiçbir zaman uygulamadıkları görülmüştür. Kulüp üyesi öğrencilersüreklilik ilkesini her zaman, planlılık, katılımcılık, gönüllülük ve üretkenlik ilkelerini bazenuygulamaktadırlar; işbirliği ilkesini ise hiçbir zaman uygulamamaktadırlar. Öğretmenlerinkulüp ilkelerini uygulama durumlarında cinsiyetlerine, görev yaptıkları okul türüne,kıdemlerine, branşlarına ve danışmanı oldukları kulüp türüne göre herhangi bir farkbulunmamıştır. Öğrencilerin kulüp ilkelerini uygulama durumları cinsiyetlerine, sınıfdüzeylerine ve kulüp türlerine göre farklılaşmamaktadır. Ancak, öğrencilerin okul türlerine vealanlarına göre kulüp ilkelerini uygulama durumlarında Meslek Liselerinin ve Mesleki Alanlehinde bir fark bulunmuştur.
dc.description.abstractEducation programs are the systems that get the educational period to go on affectively andsystematically. Beside the teaching programs that shows the contents and functions of thesubjects, education programs include the `?Hidden Currculum??which helps the students toimprove in the personal and social way. Hidden curriculum that is functioning itself, isn?t awritten and formal program. But, in the recent researches, it is found that the hiddencurriculum is more affective than the formal program in order to get the students have thewanted behaviours. Hidden curriculum includes the personal leadership sevices and the socialactivities improving students personally and socially. Unfortunately, it is that the hiddencurriculum isn?t given the importance in the schools.Student clubs are groups that help them to organize social activities which get them toimprove their personality in the way of their skills and talents. The National EducationalMinistery publicated Social Activities Regulation in September 2005 ( MEB, 2005). With thisregulation, social activities began to be applicated in the name of student clubs. Student clubshaving been applicated in Europen schools and some private schools inTurkey, get affective results in Education. In order to gain the decided goals of student clubs,some important principles of the application must be given importance. These principles are:participation, planning, continuity, productivity, willingness and cooperation.This study, having the goal of deciding the application level of club principles of theteachers who guide the clubs and the students who join the clubs, is in the verbal model.The study was conducted with the teachers who are working in high schools and who guide aclub and tenth and eleventh grade high school stıdents who join a club in 2006-2007 schoolyear in Kütahya. The data of this survey were collected through `? The Inquiry of Evaluationof Student Clubs: Teachers? Inquiry?? and `? The Inquiry of Evaluation of Student Clubs:Students? Inquiry?? The first parts of the inquiries include the questions about the personalinformmation of teachers and students, taking part in the survey. Second parts include thirtyninequestions which decide the beliefs of the teachers and the students about the studentclubs in 2006-2007 school year. Lastly, an open-ended question asks the teachers and thestudents the problems of the student clubs and the advises that the teacher and the studentsgive for those problems. In the analysis process of the data which were gathered in theresearched, frequency distribution, percentage distribution, arithmetic mean, t test and tukeytest were used as the statistical techniques and the analysis was achieved via the SPSS(Statistical Package for the Social Sciences) package computer program.The results of the showed that the teachers who guide the clubs applicate the principle ofplanning and continuity `?always??, participation, willingness and productivity `?sometimes??,cooperation `?never??. The students who joins the clubs applicate the principle of continuitiy`?always??, planning, participation, willingness and productivity `?sometimes?? andcooperation `?never??. There has been any difference between the teachers? application levelof club principles and their sexuality, schools they are working, working years, fields andclubs. A difference hasn?t been found between the students? sexuality, grades and club kindsand the level of their application of csudent clubs, but, there are differences between theirlevel of application of club principles and their schools and fields. These differences are foundfor professlonal high schools and professional fields.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim kurumlarında uygulanan öğrenci kulüplerinin değerlendirilmesi
dc.title.alternativeThe evaluation of the student club in high schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation programs
dc.identifier.yokid310555
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid229241
dc.description.pages121
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess