Computer assisted vocabulary learning: A study with Turkish 4th grade efl learners
dc.contributor.advisor | Durmuşoğlu Köse, Gül | |
dc.contributor.author | Cellat, Senem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:53:49Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:53:49Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329784 | |
dc.description.abstract | Bilgisayar destekli dil öğrenimi, öğrenenlere gerek kendi hızlarıyla bireysel olarak çalışma, gerekse birebir etkileşimde bulunabilecekleri motivasyonu artıran bir atmosfer sağlaması açısından son yıllarda dil öğreniminde önemli bir yere sahiptir. Bilgisayar destekli sözcük öğrenimi, bilgisayar destekli dil öğreniminin en yaygın kullanımlarından biridir. Bu araştırma, bilgisayar ortamında hedef sözcükleri çalışan öğrencilerin, aynı sözcükleri sınıf ortamında öğretmen yardımıyla çalışan öğrencilerle karşılaştırıldığında, sözcük öğrenmede ve öğrenilen sözcüklerin hatırlanmasında daha başarılı olup olmadığını incelemiştir. Bu çalışmaya Eskişehir ilindeki M. Akif Ersoy İlköğretim Okulu'ndan 68 dördüncü sınıf öğrencisi katılmıştır. Bu öğrenciler, bilgisayar ve öğretmen destekli grup olmak üzere iki gruba ayrılmıştır. Bilgisayar grubu, bilgisayar laboratuarında `Word Bird's Land' CD' sini kullanarak araştırmacı gözetiminde hedef sözcükler üzerinde bireysel olarak çalışırken, aynı sözcükler öğretmen grubuna sınıf ortamında öğretmen tarafından öğretilmiştir. Her iki grup da 2007-2008 eğitim-öğretim döneminin ilk yarısında, bir hafta aralıkla iki uygulamaya katılmış ve bu uygulamalar sonucunda toplam 40 sözcük üzerinde çalışmışlardır. Her bir uygulama sonunda öğrencilere tanıma veya üretme testi verilmiştir. Öğrenilen sözcüklerin kalıcılığını ölçmek için aynı testler, her bir uygulamadan iki hafta ve bir ay sonra tekrar verilmiştir. Test sonuçlarının ortalamaları bağımsız t-test ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, hem uygulamadan hemen sonra hem de daha sonraki zaman aralıklarında verilen testlerde, bilgisayar grubunun öğretmen destekli gruptan daha fazla sözcük kazanımının olduğu ortaya çıkmıştır. Aynı zamanda, yapılan istatistiksel analizler, bilgisayar grubu ile öğretmen grubu arasında tanıma testinde her zaman istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğunu, üretme testinde ise sadece uygulamadan hemen sonra verilen testte anlamlı bir fark olduğunu ortaya çıkarmıştır. Bu sonuç, bilgisayar destekli sözcük öğreniminin, sözcükleri tanıma boyutunda daha etkili olduğunu göstermektedir. | |
dc.description.abstract | In recent years, computer assisted language learning has come to fore in language learning. Indeed, it can help learners to study language individually at their own pace in a motivated atmosphere with a high level of interactivity. Computer assisted vocabulary learning has been considered to be one of the most common applications of CALL. This research paper aims to determine whether learning and retaining of foreign language vocabulary would prove to be profitable for students who study vocabulary instruction in a computer environment when compared to students who study the same vocabulary instruction material in a classroom environment under the guidance of their teacher. The subjects of this research consisted of 68 fourth grade students who enrolled in M.Akif Ersoy primary school in Eskişehir. The students were equally assigned to a computer assisted vocabulary instruction (CAVI) group and a teacher-led group. The CAVI group studied target words by using `Word Bird?s Land? CD in a computer lab whereas the teacher-led instruction group was instructed the same words by their teacher in the classroom. Both groups participated in two implementation sessions which were conducted in two subsequent weeks in the first semester of 2007-2008 academic year. Totally, they studied 40 words at the end of the two implementations. After each implementation, both groups were evaluated on recognition or production tests. The same tests were also assigned two weeks and one month after each implementation session in order to determine vocabulary retention. The results of mean scores were interpreted by using independent-sample t-test. The outcome of the research indicated that the CAVI group performed better on both immediate and delayed tests when compared to the teacher-led instruction group. The statiscal analysis also revealed that while there were significant differences between the CAVI and teacher-led group in both immediate and delayed recognition posttests, the only significant difference occured in the immediate production posttest. Conversely, there were no significant differences between the groups on delayed production tests. This indicates that by practicing with CAVI, students learned more receptive vocabulary than productive vocabulary. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Computer assisted vocabulary learning: A study with Turkish 4th grade efl learners | |
dc.title.alternative | Bilgisayar destekli sözcük öğrenimi: Yabancı dil olarak İngilizce öğrenen dördüncü sınıf öğrencileriyle yapılan bir çalışma | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 313022 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 229243 | |
dc.description.pages | 85 | |
dc.publisher.discipline | İngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı |