Show simple item record

dc.contributor.advisorGürsel, Oğuz
dc.contributor.authorAkköse, Mehmet Cem
dc.date.accessioned2020-12-28T13:53:42Z
dc.date.available2020-12-28T13:53:42Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329768
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, okulöncesi dönemdeki gelişimsel yetersizlik gösteren çocuklara mutfak araç isimlerinin öğretiminde eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiğini belirlemek ve öğretimi yapılan becerinin genellenmesinde çoklu örneklerle genelleme yaklaşımın etkisi ve hedeflenmeyen bilgiyi kazanımının ne düzeyde gerçekleştiğini incelemektir.Araştırmanın deneklerini, gelişim yetersizlik gösteren okulöncesi dönemdeki çocuklar oluşturmuştur. Bu araştırmada tek denekli araştırma modellerinden yoklama evreli davranışlar arası çoklu yoklama modeli kullanılmış ve deneklerle replike edilmiştir. Araştırma ön eleme, yoklama, öğretim, izleme ve genelleme oturumlarından oluşmuştur. Araştırmada hem gözlemciler arası güvenirlik hem de uygulama güvenirliği verileri toplanmıştır. Araştırmada eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği grafiksel analiz, çoklu örnekler yaklaşımının etkililiği ve hedeflenmeyen bilgi kazanımı ise yüzde hesabı yapılarak değerlendirilmiştir.Araştırma bulguları, eşzamanlı ipucuyla öğretimin mutfak araç isimlerini öğretmede ve öğrenilen davranışların kalıcılığının sağlanmasında etkili olduğunu göstermiştir. Çoklu örnekler yaklaşımıyla yapılan genelleme öğretimi ise ismi öğrenilen mutfak araçlarının farklı örneklerine genellemesinin yapılmasında etkili olmuştur. Ayrıca deneklerin hedefleyen bilgi kazanımını değişik doğruluk düzeyinde edindikleri görülmüştür.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to determine the effectiveness of simultaneous prompting on teaching discrete behaviors and the effects of multiple examplar approach on generilazating the accured skills and the acquisiton of instructive feedback.The subjects of the study included preschool age children with developmental disabilities. A multiple probe design accross behaviors was used and replicated accross subjects. In the study, screening, probe, training, maintance and generilazation sessions were conducted. Both interrater reliability and procedural reliability were collected in the study. Graphical analysis was used to determine the effectiveness of simultaneous prompting and the effectiveness of multiple examplar approach was evaluated by using percentage calculation.Results showed that simultaneous prompting was effective on acquisition and maintance of discrete behaviors. And multiple examplar approach was effective on generilazation of acquired skills to two examples of the target behaviors. Also participants were able to gain instructive feedback stimuli to some extend.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleGelişimsel yetersizlik gösteren çocuklara mutfak araç isimlerinin öğretiminde eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği: Çoklu örnekler yaklaşımı uygulaması
dc.title.alternativeThe effectiviness of simultaneous prompting on teaching naming kitchen tools to students with developmental disabilities: A multiple exemplar approach instruction
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÖzel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSimultaneous prompting procedure
dc.identifier.yokid323753
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid229178
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineZihinsel Engelliler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess