Show simple item record

dc.contributor.advisorOdabaşı, H. Ferhan
dc.contributor.authorÇoklar, Ahmet Naci
dc.date.accessioned2020-12-28T13:53:41Z
dc.date.available2020-12-28T13:53:41Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329767
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının görüşleri doğrultusunda eğitim fakültelerinde verilen eğitim teknolojisi ile ilgili eğitimin ilgili standartlar açısından değerlendirilmesi, üniversitelerdeki durumun belirlenmesi ve cinsiyet ile öğrenim görülen bölüm açısından sahip olunan özyeterliklerin farklılaşıp farklılaşmadığının belirlenmesidir.Araştırma evrenini 2007-2008 öğretim yılında eğitim fakültelerinde öğrenim gören son sınıf öğretmen adaylarının oluşturduğu çalışmada, örneklem alınmıştır. Araştırmanın örneklemini Türkiye'de Sınıf Öğretmenliği, İlköğretim Matematik Öğretmenliği, İngilizce Öğretmenliği, Resim Öğretmenliği, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği ve Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Anabilim Dallarının birlikte bulunduğu 7 üniversitede öğrenim gören 3.931 öğretmen adayı oluştururken, gönderilen anketlerden 2.566'sı geri dönmüştür.Araştırma sonucunda, eğitim fakültelerinde öğrenim gören öğretmen adaylarının eğitim teknolojisi standartları açısından yüksek düzeyde özyeterliğe sahip oldukları görülmüştür. Öğretmen adayları eğitim sürecinde özellikle temel düzey olarak adlandırılabilecek daha yaygın bilinen teknolojilerin kullanımı konusunda kendilerini yüksek derecede yeterli görmüşlerdir. Ölçme değerlendirme hizmetlerinde teknoloji daha çok geleneksel ölçme değerlendirme becerilerine yönelik algılanırken, performansa dayalı ölçme değerlendirme hizmetlerinde öğretmen adayları kendilerini daha az yeterli bulmuşlardır. İnternet kullanımının ön plana çıktığı verimlilik ve mesleki uygulamalar alt boyutu en yeterli olunan alt boyuttur. Sosyal, etik, yasal ve insani konular ile bireysel farklılıklara ve özel ihtiyaçlara göre öğretimi planlama alt boyutunda öğretmen adayları empatik eğilimleri doğrultusunda kendilerini yüksek düzeyde yeterli gördüklerini belirtmişlerdir. Üniversitelere göre gerek faktör genelinden gerekse alt boyutları açısından öğretmen adayları yüksek özyeterliğe sahiptir. Cinsiyet açısından eğitim teknolojisi standartları genelinde özyeterlikler değişmemektedir. Öğrenim görülen bölüme göre incelendiğinde ise Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği bölümünün hem ölçek genelinde, hem de ölçeğin tüm alt boyutlarında farklılık ortaya koyduğu görülmektedir.
dc.description.abstractThe research environment consists of teacher candidates who study in faculties of education in 2007-2008 school term. The study sample includes 3,931 teacher candidates who study in 7 different universities which include all the departments of Primary School Education, Elementary Mathematics Education, Computer Education and Instructional Technology, Foreign Language Education, Fine Art Education, and Social Studies Education in Turkey.The results of the study, indicate that teacher candidates who study in the faculties of education have self-efficacy at a high level in terms of the standards of instructional technology. Teacher candidates regarded themselves competent at a pretty high level especially in the respect of usage of more common technologies that can be named as basic level. Teacher candidates regarded themselves less competent in the services of assessment and evaluation based on performance. The sub-dimension of productivity and professional applications is a sub-dimension in which teacher candidates are most sufficient. Social, ethical, legal and humane subjects and planning of education according to special needs and individual differences subdimensions are seen least sufficient. When it is investigated in terms of the university, teacher candidates are high score in both the scale and its sub-dimensions. Self-efficacy do not change in terms of gender throughout the standards of instructional technology. When it is investigated in terms of the department that is studied, it is seen that Department of Computer Education and Instructional Technology make difference in both general scale and all the sub-dimensions of the scale.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının eğitim teknolojisi standartları ile ilgili özyeterliklerinin belirlenmesi
dc.title.alternativeAssessing the self-efficacy of teacher candidates concerning the educational technology standards
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation faculties
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmTeacher Training Programs
dc.identifier.yokid322712
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid234361
dc.description.pages220
dc.publisher.disciplineBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess