Matematik öğretimine bilgi ve iletişim teknolojilerinin entegrasyonu konusunda paydaş görüşleri
dc.contributor.advisor | Odabaşı, H. Ferhan | |
dc.contributor.author | Tanyeri, Tayfun | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:53:41Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:53:41Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329766 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerinin matematik öğretimine entegrasyonuna ilişkin görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaca bağlı olarak, araştırmada İlköğretim Matematik Öğretmeni adaylarının bilgi ve iletişim teknolojilerini, bilgi okuryazarlığı yazılımlarını ve matematiksel alana ilişkin yazılımları kullanma düzey ve sıkılıkları ile BİT göstergeleri arasındaki ilişki aranmıştır.Araştırma, tarama modellerinden korelasyon türü ilişkisel tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın evrenini, Türkiye'de 2007-2008 öğretim yılı bahar döneminde tüm devlet üniversitelerinin Eğitim Fakültesi'ndeki İlköğretim Matematik Öğretmenliği programında öğrenim gören 1772 dördüncü sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Araştırmada %70.824 (1255) geri dönüş oranı sağlanmıştır.Araştırmada belirtilen amaca ulaşılması için gerekli olan verilerin toplanmasında kullanılan veri toplama aracı, alanyazın taraması ve odak grup görüşmesi sonucunda elde edilen veriler doğrultusunda geliştirilmiştir.Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesi sonucunda; ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının; BİT entegrasyonuna yönelik olarak içerik ve yöntem, işbirliği ve ağ oluşturma, toplumsal konular ve teknik konular boyutlarındaki görüşleri; teknolojik araç gereçleri kullanma düzeylerine, teknolojik araç gereçleri kullanma sıklıklarına, bilgi okuryazarlığı kapsamındaki yazılımlarını kullanma düzeylerine, bilgi okuryazarlığı kapsamındaki yazılımlarını kullanma sıklıklarına, matematik öğretimi alanına ilişkin yazılımlarını kullanma düzeylerine ve matematik öğretimi alanına ilişkin yazılımlarını kullanma sıklıklarına göre değişmemektedir. Ayrıca araştırmaya katılan ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının ilköğretim matematik öğretimine BİT entegrasyonunu göstergelerine yönelik görüşlerinin cinsiyetlerine göre değiştiği sonucuna varılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara dayalı olarak uygulamaya ve ileride yapılacak çalışmalara yönelik öneriler sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | The current study aims to investigate the perspectives of pre-service teachers enrolled in the programs of primary school mathematics teaching regarding the integration of information and communication technologies (ICT) in mathematics teaching according to several variables. In this regard, the relationships among the indicators of ICT integration and pre-service teachers? proficiency and frequency of ICT usage, computer literacy usage levels and frequencies, and mathematical software usage levels and frequencies were investigated.The study had a descriptive nature which employed a correlational research design. The working sample consisted of 1772 senior students enrolled in the programs of primary schools mathematics teaching in Turkey in the 2007-2008 academic year. The response rate was 70.824 % (1255 participants). In order to collect data to serve research aims, a data collection tool generated through literature and focus group interviews was used.Correlation coefficients calculated to see the relationships among variables indicated that pre-service teachers? perspectives regarding ICT indicators in terms of pedagogy and content, collaboration and networking, social and technical issues were not related with any other variables which were frequency and level of technological tool use, frequency and level of computer literacy software use, and the frequency and level of mathematical software use. In addition, it was revealed through the parametric tests that pre-service teachers? perspectives regarding ICT indicators varied according to gender. Based on the findings of the study, implications for application and further research were provided as well. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Matematik öğretimine bilgi ve iletişim teknolojilerinin entegrasyonu konusunda paydaş görüşleri | |
dc.title.alternative | Preservice teachers? views about the integration of information and communication technologies in mathematics education | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.identifier.yokid | 323417 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 234360 | |
dc.description.pages | 171 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |