Elektronik performans destek sisteminin öğrencilerin akademik başarılarına ve öz-düzenlemeye dayalı öğrenme becerilerine etkisi
dc.contributor.advisor | Kurt, Adile Aşkım | |
dc.contributor.author | Kert, Serhat Bahadir | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:53:38Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:53:38Z | |
dc.date.submitted | 2008 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329762 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, Elektronik Performans Destek Sistemi (EPDS)'nin, öğrencilerin akademik başarılarına ve öz-düzenlemeye dayalı öğrenme becerilerine etkisi incelenmiştir.Araştırmanın çalışma grubunu, 2007?2008 Akademik Yılı Güz Döneminde, Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünde 2. sınıf düzeyinde açılan Programlama Dilleri I dersini ilk defa alan 44 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada gerçek deneme modellerinden öntest ? sontest kontrol gruplu model kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarında 22'şer öğrenci yer almıştır. Gruplarda yer alan öğrenciler Programlama Dilleri I dersinin teorik bölümünü birlikte gördükten sonra, uygulama bölümünde ayrılmışlardır. Deney grubunda yer alan öğrenciler uygulamalarında EPDS desteği alırken, kontrol grubundaki öğrencilere bir öğretim elemanı tarafından destek sağlanmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak; Akademik Başarı Testi, Öğrenmede Motive Edici Stratejiler Ölçeği ve görüşme formları kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen sonuçlara göre, Programlama Dilleri I dersi uygulamalarını EPDS desteğinde yapan öğrencilerle, uygulama çalışmalarında öğretim elemanı desteği alan öğrenciler arasında;?Sontest Öz-düzenlemeye dayalı öğrenme becerisi puanları arasında motivasyonel inançlar alt boyutunda anlamlı bir farklılık ortaya çıkmazken bilişsel ve bilişüstü stratejiler ile kaynakları yönetme stratejisi boyutlarında EPDS desteği kullanan grup lehine anlamlı bir fark bulunmuştur.?Sontest Akademik Başarı Testi puanları arasında uygulama düzeyinde anlamlı bir farklılık bulunmamış, bilgi düzeyinde EPDS desteği kullanan grup lehine anlamlı bir farklılığa rastlanmıştır.?Öntest - sontest öz-düzenlemeye dayalı öğrenme becerisi ve Akademik Başarı Testi puanları arasında grupların sontest puanları lehine anlamlı bir fark bulunmuştur.Hazırlanan EPDS yazılımı, katılımcılar tarafından kullanışlı ve uygulama derslerinde yararlı olabilecek bir yazılım olarak değerlendirilmiş, katılımcılar yazılımın iletişim özelliğinin güçlendirilmesi önerisinde bulunmuşlardır. | |
dc.description.abstract | In this study, the effect of Electronic Performance Support System (EPSS) designed for undergraduate students to academic success and self-regulated learning abilities was studied.The study group of the research consists of 44 students taking at first time Programming Languages 1, which is given in Computer and Instructional Technologies Department of Education Faculty of Yıldız Technical University at the fall term of 2007-2008. real-experimental model with pretest ? posttest control groups was used in this research. Experiment and control groups of the study each consists of 22 students. After the groups took theorical lessons together, experiment group did the programming languages I applications supported by EPSS and control group did the applications supported by instructor. In the study, Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ), Academic Success Test and interview forms were used as data collection tools.According to the results, between the experiment group doing Programming Languages 1 applications supported by EPSS and the control group doing those supported by instructor;?While there was no significant difference between posttest motivational beliefs dimension points of self-regulated learning strategies, there was significant difference between resource management, cognitive and metacognitive strategy dimensions? points in favor of the group supported by EPSS.?While there was no significant difference between application sub-level points of posttest Academic Success Test there was significant difference between knowledge sub-level points, in favor of the goup supported by EPSS.?There was significant difference between pretest ? posttest points of MSLQ and Academic Success in favor of posttest points.The participants evaluated the EPSS as functional and possibly beneficial for practical courses. Additionally, it was recomended to strengthen communicational aspect of the EPSS by the participants. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Elektronik performans destek sisteminin öğrencilerin akademik başarılarına ve öz-düzenlemeye dayalı öğrenme becerilerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of electronic performance support system to academic success and self-regulationed learning abilities | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education technology | |
dc.identifier.yokid | 325960 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 234362 | |
dc.description.pages | 142 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |