Show simple item record

dc.contributor.advisorDiken, İbrahim Halil
dc.contributor.authorAksoy, Veysel
dc.date.accessioned2020-12-28T13:53:36Z
dc.date.available2020-12-28T13:53:36Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329756
dc.description.abstractBu arastırma ile rehber ögretmenlerin özel egitimde psikolojik danısma ve rehberlige iliskinöz yeterlik algıları ele alınmıstır. Arastırmada ilk olarak arastırmacı tarafından ?RehberÖgretmen Özel Egitim Öz Yeterlik Ölçegi (RÖ-ÖEÖYÖ)? gelistirilmis ve gelistirilen ölçegingeçerlik ve güvenirligi sınanmıstır. Daha sonra rehber ögretmenlere iliskin bazı degiskenlere(cinsiyet, yas, mesleki deneyim, özel egitim deneyimi ve uzman destegi) göre rehberögretmenlerin öz yeterlik algıları arastırılmıstır. Arastırmanın katılımcılarını Denizli,Diyarbakır ve Eskisehir illerinde görev yapan 158'i kadın 119'u erkek toplam 277 rehberögretmen olusturmustur. Katılımcıların cinsiyet, yas ve deneyimlerine iliskin bilgilerarastırmacı tarafından hazırlanan kisisel bilgi formu ile toplanmıstır.Gelistirilen ölçegin geçerligi kapsam ve yapı geçerligi analizleri ile güvenirligi ise test-tekrartestve iç tutarlılık (cronbach alfa) analizleri sınanmıstır. Güvenirlik ve geçerligine iliskinyapılan analizler RÖ-ÖEÖYÖ'nün rehber ögretmenlerin özel egitimde psikolojik danısma verehberlige iliskin öz yeterlik algılarını belirlemede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir birölçek oldugunu desteklemektedir. Bulgular; rehber ögretmenlerin özel egitimde psikolojikdanısma ve rehberlige iliskin öz yeterlik algıları ile cinsiyet ve yas degiskenleri arasındaanlamlı bir iliski vermemistir. Bununla birlikte, rehber ögretmenlerin mesleki deneyimsüreleri, mezun oldukları lisans programı, özel egitim deneyimleri ve aldıkları uzman destegiile öz yeterlik algılama düzeyleri arasında anlamlı iliski bulunmustur.Anahtar Kelimeler: Özel egitim, Öz yeterlik, Rehber ögretmen (Okul psikolojik dan
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate self-efficacy perceptions of school counselorsregarding guidance and counseling in special education. For this purpose, the SchoolCounselors? Self-efficacy Scale regarding Special Education (SCSSSE) was firstly developedand its reliability and validity were explored. Then, the relationship between schoolcounselors? self-efficacy perceptions regarding guidance and counseling in special educationand their gender, age, year of job experience, experience in special education and support wasexamined. The participants of the study included 277 school counselors (158 female and 119male) working in Denizli, Diyarbakır, and Eskisehir.. In order to collect data regarding somevariables of school counselors, a personal information form was also developed by theresearcher.Regarding validity of the developed-scale (SCSSSE), content validity, item analysis andexploratory factor analysis to check its construct validity were run. Test-retest and internalreliability (cronbach alpha) were also checked to examine the reliability of the SCSSSE. Thedata regarding variables of school counselors were analyzed by using statistical techniquessuch as correlation, the t-test and variance analysis.The results of the validity and reliability of the SCSSSE revealed that it is a valid and reliablescale to examine self-efficacy perceptions of school counselors on guidance and counseling inspecial education. Whereas there were no significant differences between the self-efficacyperceptions of school counselors and their gender and age, there were significant differencesbetween self-efficacy perceptions and year of job experience, university education, experiencein special education, and specialist support.Key Words: Special Education, Self-Efficacy, School Counseloren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleRehber ögretmenlerin özel eğitimde psikolojik danışma ve rehberliğe ilişkin öz yeterlik algıları
dc.title.alternativeShool counselors self-efficacy perceptions regarding guidance and counseling in special education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÖzel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSpecial education teachers
dc.subject.ytmPsychological counseling
dc.subject.ytmGuidance
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmTeacher proficiency
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmSelf-efficacy belief
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmSpecial education
dc.identifier.yokid368082
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid250831
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess