dc.contributor.advisor | Gültekin, Mehmet | |
dc.contributor.author | Yildiz, Çetin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:53:31Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:53:31Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329746 | |
dc.description.abstract | Çocuk kitapları çocukların ilgi ve ihtiyaçlarını karşılayan, çocukların zihinsel, duygusal ve ruhsal yönden gelişimini destekleyen ve en önemlisi eğlenerek okudukları metinlerden oluşan edebi ürünlerdir. Çocuklar, ailesinde, okulunda ve çevresinde karşılayamadıkları dilsel, sosyal, zihinsel ve ruhsal ihtiyaçlarını çocuk kitapları yoluyla karşılarlar. Bu sayede çocukların kişilikleri olumlu yönde gelişmekle kalmaz topluma faydalı bir birey olarak yetişmeleri sağlanır. Kuşkusuz bunun sağlıklı bir şekilde sağlanması için çocuk seviyesine ve çocuk gerçekliğine uygun yazılmış olan çocuk edebiyatı ürünlerine başka bir ifadeyle nitelikli çocuk kitaplarına ihtiyaç vardır.Bu araştırma, ilköğretim öğrencilerinin çocuk kitaplarına ilişkin görüşlerini belirlemek amacı ile yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Eskişehir ilinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi 122 ilköğretim okulunda öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Çalışma evreninin büyük olması nedeni ile 122 ilköğretim okulu arasından rastlantısal yolla seçilen 15 ilköğretim okulunda 4. ve 5. sınıflarda öğrenime devam eden öğrenciler araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilen bu araştırma için gerekli olan veriler ?İlköğretim Öğrencilerinin Çocuk Kitaplarına İlişkin Görüşlerini Belirleme Anketi? aracı ile toplanmıştır. Toplanan nicel verilerin işlenmesi ve istatistiksel çözümlemeler SPSS paket programı nitel verilerin çözümlenmesi ise betimsel analiz tekniği ile gerçekleştirilerek elde edilen veriler sayısallaştırılarak sunulmuştur.Araştırma sonucunda; ilköğretim öğrencilerinin hikâye, masal ve çizgi roman türünde kitapları ve macera, mizah ve kahramanlık konularını içeren kitapları daha çok tercih ettikleri ve ilköğretim öğrencilerinin yüksek düzeyde okuma alışkanlıklarına sahip oldukları bulunmuştur. İlköğretim öğrencilerinin çocuk kitaplarının dış yapısına ilişkin, kitapların boyutunu, sayfa yapısını ve cümle yapısını olumlu buldukları; kitapların kapağı, cildi, kâğıdı, resim ve yazı baskı kalitesini çok fazla olumlu bulmadıkları sonucuna ulaşılmıştır. İlköğretim öğrencilerinin çocuk kitaplarının içeriğine ilişkin kitapların konu ve ana fikrini, kurgusunu, iletilerini, dil ve anlatımı olumlu buldukları; kitap konularının gerçek yaşamla ilişkilendirilmesini, kitaplarda şiddet içeren konulara, argo, anlamı bilinmeyen kelime, deyim ve atasözlerine yer verilmesini, kahramanların gerçek yaşamla ilişkilendirilmesini ve çocuklara benzer özellere yer verilmesini ve kurgulanan olaylar arasında gereksiz ayrıntılara yer verilmesini çok fazla olumlu bulmadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca araştırmada öğrenciler çocuk kitaplarda olması gereken özellikler konusunda çeşitli görüş ve önerilerini dile getirmişlerdir. | |
dc.description.abstract | Juvenile books are literary products consisting texts that meet children?s interest and need, support the development of mental, emotional and pyschological development of children and above all they read in a fun. Children meet their need that they don?t meet in their school and environment. By this way, they not only develop their personality in a positive way, but also they grow up as useful individuals to the society. But, juvenile literature products in other words well-qualified juvenile books that are written appropriate to the reality of children and level of children are necessary to get it properly.This research aims to determine the views of children on the juvenile books. In order to reach the aim, necessary data was supplied with ? The Questionnaire for Determining the Views of Children on the Juvenile Books?. The operation and statistical analysis of the collected quantitative data were made using SPSS package program while the analysis of qualitative data are made using descriptive analysis technique.At the end of the research, it is found that elementary school students prefer story books, fairy tales and funnies more as well as books on adventure, humor and heroism and elementary school students have reading habits at a great rate. It is also found that in respect to the outer space of books pupils think in a positive way about the dimensions, paper size and sentence type while they do not think so much positively about the cover, volume, the quality of their papers, pictures and lettering. It is evaluated that in respect to the content of books pupils think positively about the subject, main idea, fiction, language and expression; while they do not think so much positively about the connection of the subjects of the books with real life, their involving subjects of violence; slangs; words, idioms and proverbs that their meaning are not known; the connection between hereos and real life; the features similar to the ones of children and uncessary details between events. Furthermore, in this research, students state their various views and suggestions on the necessary features of juvenile books. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim öğrencilerinin çocuk kitaplarına ilişkin görüşleri | |
dc.title.alternative | Views of children on the juvenile books | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 341651 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 235247 | |
dc.description.pages | 179 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı | |