Show simple item record

dc.contributor.advisorErgenekon, Yasemin
dc.contributor.authorÖzengi, Serap Şeyda
dc.date.accessioned2020-12-28T13:53:27Z
dc.date.available2020-12-28T13:53:27Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329738
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, kaynaştırma uygulamalarının yürütüldüğü ilköğretim okullarında görev yapan rehber öğretmenlerin, okullarında yürütülen kaynaştırma uygulamalarına ilişkin görüş ve önerilerinin belirlenmesidir. Bu amaçla, Eskişehir merkez ilçede kaynaştırma uygulamalarının yürütüldüğü ilköğretim okullarında çalışan ve araştırmaya katılmayı gönüllü olarak kabul eden 10 rehber öğretmenle yarı-yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen veriler, tümevarım analiziyle analiz edilmiştir. Veri analizi sonunda 10 ana başlık altında 30 temaya ve alt-temalara ulaşılmış ve bu veriler araştırmanın bulgularını oluşturmuştur. Araştırmadan elde edilen bulgular, son yasal düzenlemelerle kaynaştırma uygulamalarında görev ve sorumlulukları artan rehber öğretmenlerin, yürüttükleri çalışmalara ilişkin çeşitli sorunlarla karşılaştıklarını, bu sorunlar karşısında kendilerini yetersiz hissettiklerini ve yardıma gereksinimleri olduğunu göstermiştir. Araştırma bulgularında ayrıca, kaynaştırma kararı olmayan ve yetersizlik gösterdiği düşünülen öğrencilerle ilgili de ciddi sorunlar yaşandığı ve bu öğrencilerle ilgili çalışmaların kişisel çabalarla yürüdüğü ortaya konmuştur.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the opinions and suggestions of school counselors about inclusion practices at the elementary schools where they work. For this purpose, semi-structured interviews were conducted with 10 volunteer school counselors who work at elementary schools that implement inclusion practices located in the center district of Eskisehir. The data are analyzed by using inductive analysis. As a result of data analysis, the researcher found 30 themes and subthemes under 10 titles which generate the results of this study. The results of the study revealed that the responsibilities of the school counselors were increased by the recent law. Therefore, the counselors mentioned that they were having problems and felt themselves insufficient related with these problems. They also pointed that they needed help for solving the problems they mentioned in the study. Furthermore, the results demonstrated that there are serious problems about the students who were not placed in inclusion, but are thought to have some disabilities and teachers deal with these students with their personal efforts at these schools.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleEskişehir ilinde kaynaştırmanın yürütüldüğü ilköğretim okullarındaki rehber öğretmenlerin kaynaştırmaya ilişkin görüşleri
dc.title.alternativeTo determine the opinions and suggestions of school counselors about inclusion practices at the elementary schools where they work in Eskişehir
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÖzel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmGuidance teacher
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmInclusive education
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmSpecial education
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid352198
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid249401
dc.description.pages178
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess