Show simple item record

dc.contributor.advisorGürsel, Oğuz
dc.contributor.authorYönter, Seher
dc.date.accessioned2020-12-28T13:53:26Z
dc.date.available2020-12-28T13:53:26Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329736
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ilköğretim kaynaştırma sınıfı öğretmenlerinin 4. ve 5. sınıflardaki zihinsel yetersizliği olan öğrencilere yönelik matematik öğretimi uyarlamalarına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırma, 2008-2009 eğitim öğretim yılında Eskişehir'deki ilköğretim okullarındaki kaynaştırma sınıfı öğretmenlerinin görüşlerine dayalı olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada tarama modeli kullanılmış, 26 kaynaştırma sınıfı öğretmeniyle görüşülmüştür.Araştırmanın verileri, nitel veri toplama yöntemlerinden yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Verilerin sayısal çözümlenmesinde frekans kullanılarak, bulgular nicel olarak sunulmuştur.Araştırma sonuçlarına göre; sınıf öğretmenleri, zihinsel yetersizliği olan öğrencilerin bireysel özellikleri ve öğrenme yeterliliklerindeki farklılıklar nedeni ile matematik öğretiminde sınırlı uyarlamalara ve düzenlemelere yer verdiklerini vurgulamaktadırlar. Öğretimin içeriğinde, matematik programının bireyselleştirilmesinde, öğretim ortamında ve başarıların ölçümlenmesinde ve değerlendirilmesinde bazı uyarlamalar ve değişiklikler yapmaktadırlar. Öğretmenler matematik öğretiminde uyarlamaların ve değişikliklerin uygulanması sürecinde sorunlar yaşamakta ve yeterli destek alamamaktadırlar. Öğretmenler zihinsel yetersizliği olan öğrencilere matematik beceri ve kavramlarının öğretiminde karşılaşılan sorunların çözümünün; öğretmenlerin, okul yönetiminin, ailelerin desteğine bağlı olduğunu ifade etmektedirler.
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the opinions of teachers of inclusive classes about instructional adaptations in mathematics for students with intellectual disabilities in 4th. and 5th. classes of primary schools. This research was carried out based on the opinions of the teachers of primary school inclusive classes in Eskisehir in 2008-2009 Education year. In the research, the screening model was used and 26 inclusive class teachers were interviewed.Data of research were collected by using semi-structured interview technique which is a qualitative data collection method. In analyzing the interview data, descriptive analysis technique was employed; qualitative data were transformed into quantitative data and frequency calculation was done.According to the results of the research, it is observed that teachers make limited instructional adaptations and modifications of mathematics, regarding the individual differences and learning performances of students. They make some adaptations and modifications on the content of education, on the individualization of mathematic program, instructional environment and on testing-assessment. The teachers have problems but don?t get support in the process of making instructional adaptations and modifications. They express the importance of the support of teachers, headmasters, educational administrators, families for the solution of these problems.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim kaynaştırma sınıfı öğretmenlerinin zihinsel yetersizliği olan öğrencilere yönelik matematik öğretimi uyarlamalarına ilişkin görüşleri
dc.title.alternativeOpinions of the teachers of inclusive classes in primary schools about instructional adaptations in mathematics for students with intellectual disabilities
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÖzel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmMathematics lesson
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmSpecial education
dc.subject.ytmMentally retardation
dc.subject.ytmMentally retarded children
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmInclusive education
dc.identifier.yokid353987
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid241755
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineZihinsel Engelliler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess