Bilişim teknolojileri dersinin ilköğretimde seçmeli ders olmasına ilişkin öğretmen görüşleri
dc.contributor.advisor | Odabaşı, H. Ferhan | |
dc.contributor.author | Eyidoğan, Burcu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:53:23Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:53:23Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329731 | |
dc.description.abstract | Bilgisayarın her alanda yaygınlaştığı bir dönemde geleceğin bilgi toplumunu oluşturacak ilköğretim öğrencilerinin iyi bir bilgisayar okuryazarı olarak yetiştirilmesi büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle ilköğretim okullarında bilişim teknolojileri dersinin seçmeli ders olarak okutulmasına ilişkin programın uygulayıcıları olan öğretmenlerin görüşlerinin alınmasının önemli olduğu düşünülmektedir.Bu araştırmanın genel amacı ilköğretim okullarındaki bilişim teknolojileri dersinin seçmeli ders olarak okutulmasının üstünlüklerine ve sınırlılıklarına ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlemesidir.Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmış olup araştırmanın çalışma evrenini 2008-2009 öğretim yılında Eskişehir ilinde bulunan MEB'e bağlı 234 resmi ilköğretim okullunda görev yapan 83 bilgisayar ve bilgisayar formatör öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada 83 öğretmenden 68'ine ulaşılarak % 81.9 oranında geri dönüş sağlanmıştır.Araştırmanın verileri iki bölüm ve toplam 53 sorudan oluşan ve araştırmacı tarafından geliştirilen anket ile elde edilmiştir. Toplanan verilerin çözümlenmesinde SPSS 16.0.0 programı kullanılmış ve yüzde, frekans, t-testi ve Tek Yönlü Varyans Analizleri yapılmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgulara göre bilişim teknolojileri dersinin seçmeli ders olarak okutulmasının üstünlüklerine ve sınırlılıklarına ilişkin olarak öğretmenlerin yarısının olumlu yarısının ise olumsuz görüş bildirdikleri, görüşlerin cinsiyet ve yaş değişkenine bağlı olarak değişmediği belirlenmiştir. Ancak çalışma yılı değişkeni açısından bakıldığında, bilişim teknolojileri dersinin seçmeli ders olarak okutulmasının çalışma yılı fazla olan öğretmenler tarafından çalışma yılı az olan öğretmenlere göre daha olumlu karşılandığı belirlenmiştir. | |
dc.description.abstract | It is eventually important to educate primary school students as good computer literates in these days-the times usage of computers spreads in every field. Therefore, it is thought that searching for the perceptions of the teachers, who are the practioners of the program, related to having information and communication technologies (ICT) lesson as optional is really important.The basic objective of this study is to research the perceptions of the teachers considering the advantages and disadvantages of having ICT lesson as optional lesson at primary schools.Descriptive analysis was used in this study and subjectives of the study were computer and computer formative teachers (83) who work at state primary schools in Eskişehir in 2008-2009 academic year. 68 of the 83 teachers were reached and %81.9 of the questionnaires were returned.The data was gathered through a questionnaire, which was developed by the researcher, including two parts and totally 53 questions. SPSS 16.0.0 was used to apply T-Test and One Way ANOVA to analyze the data.According the results of this study, half of the teachers perceive positively about having ICT lesson as optional lesson and half of the teachers perceive negatively about having ICT lesson as optional lesson. The gender and age factors are not effective to the results, but the extention of working is effective. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bilişim teknolojileri dersinin ilköğretimde seçmeli ders olmasına ilişkin öğretmen görüşleri | |
dc.title.alternative | Perceptions of the teachers considering the advantages and disadvantages of having information and communication technologies lesson as optional lesson at primary schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Information technology | |
dc.subject.ytm | Computer lesson | |
dc.subject.ytm | Institutions of primary education | |
dc.subject.ytm | Primary school teachers | |
dc.identifier.yokid | 356598 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 249404 | |
dc.description.pages | 102 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |