İlköğretim 6. ve 7. sınıf öğrencilerine yönelik matematik yetenek testi`nin kapsam geçerliği
dc.contributor.advisor | Diken, İbrahim H. | |
dc.contributor.author | Şengil Akar, Şeyma | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:53:22Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:53:22Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329729 | |
dc.description.abstract | Matematik Yetenek Testi (MYT), matematikte üstün yetenekli ilköğretim 6. ve 7. sınıf öğrencileri tanılamak amacıyla geliştirilmekte olan bir testtir. Testin geliştirilme sürecinde madde özellikleri, güvenirlik ve ölçüt geçerliği üzerine yoğunlaşılmıştır. Bu çalışma ile de testin kapsam geçerliği incelenmiştir. Çalışmada uzman görüşleriyle elde edilen veriler ile testin kapsam geçerliği açısından güçlü ve zayıf yönleri ortaya konmaya çalışılmış ve testin yeterliği üzerine yorumlar yapılmıştır.Araştırmaya uygun örnekleme yoluyla seçilmiş olan ve üniversitelerin eğitim fakültelerinde matematik eğitimi ve matematik bilimi üzerine çalışan akademisyenler ve matematik öğretmenleri katılmıştır. Veri toplama aracı olarak kullanılan beşli likert-tipi ölçeğin güvenirliği .72 bulunmuştur. Elde edilen veriler frekans ve yüzde dağılım olarak incelenmiş ve bu verilere dayalı olarak kapsam geçerlik oranlarına göre yorumlanmıştır.Çalışma sonucunda elde edilen verileri kapsam geçerlilik indeksine göre yorumladığımızda testin geneli iyi yapılandırılmış ve kapsam geçerliği açısından yeterli olduğu görülmüştür. Ancak bazı alt testler kapsam geçerliği açısından değerlendirildiğinde yeterlikleri orta yeterlilikte ve beklenen değerin altında çıkmıştır. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to investigate content validity of the Test of Mathematical Talent (TMT). TMT is composed of 12 subtests and each of the subtests includes 4 problems. Although validity and reliability studies have been carried out about TMT, there is no information about content validity of the TMT.Forty professionals in math education (20 mathematics teachers and 20 academicians), who teach or study math education at the universities and/or at the primary schools, participated this study. Participants were selected by convenience sampling method. Full version of the test and an evaluation scale for each subtest was given to the participants. At the end of the test, participants were asked to evaluate the TMT. All of the evaluations were conducted via the same evaluation scale. Reliability score of the evaluation scale was found as .72.Results indicated that the TMT is a well-constructed test. However, some of the subtests? content validity scores were lower than the average score or expected score. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 6. ve 7. sınıf öğrencilerine yönelik matematik yetenek testi`nin kapsam geçerliği | |
dc.title.alternative | Content validity study of the test of mathematical talent for 6th and 7th grade elementary school students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Üstün Zekalıların Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Ability | |
dc.subject.ytm | Ability tests | |
dc.subject.ytm | Gifted | |
dc.subject.ytm | Gifted children | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Mathematical skill | |
dc.identifier.yokid | 357795 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 262353 | |
dc.description.pages | 84 | |
dc.publisher.discipline | Üstün Zekalılar Eğitimi Bilim Dalı |