Normal gelişim gösteren öğrencilerin özel gereksinimli bireylerin sosyal kabullerini sağlamada kaynaştırmaya hazırlık etkinliklerinin etkisi
dc.contributor.advisor | Özen, Arzu | |
dc.contributor.author | Özkan Yaşaran, Özlem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:53:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:53:20Z | |
dc.date.submitted | 2009 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329724 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, normal gelişim gösteren öğrencilerin özel gereksinimli bireyleri sosyal kabullerini sağlamada kaynaştırmaya hazırlık etkinliklerinin etkisini belirlemektir. Araştırma, Eskişehir ilindeki iki ilköğretim okulunun 3., 4. ve 5. sınıf öğrencileri ile yürütülmüştür. Bu sınıflar içerisinden sosyal kabul düzeyi en düşük olan iki sınıf belirlenmiştir. Araştırmanın deney grubuna seçilen sınıfta yer alan öğrencilerle kaynaştırmaya hazırlık etkinlikleri yapılmıştır.Araştırma, normal gelişim gösteren öğrencilerin kaynaştırmaya hazırlık etkinlikleri öncesi sosyal kabul düzeyleri ile kaynaştırmaya hazırlık etkinlikleri sonrası sosyal kabul düzeylerinin belirlenmesine yönelik öntest-sontest kontrol gruplu deneysel bir modeldir. Araştırmada uygulanan kaynaştırmaya hazırlık etkinlikleri 10 etkinlikten oluşmaktadır. Araştırma verileri ?Sosyal Kabul Ölçeği? ile toplanmış, elde edilen veriler SPSS paket programı ile değerlendirilmiştir.Araştırma sonucunda elde edilen bulgular, normal gelişim gösteren öğrencilerle gerçekleştirilen kaynaştırmaya hazırlık etkinliklerinin, özel gereksinimli bireylere yönelik sosyal kabulünü artırmada etkili olduğunu göstermiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda ileri araştırmalara ve uygulamaya yönelik çeşitli önerilerde bulunulmuştur. Bu önerilerden en önemlisi; araştırmada kullanılan kaynaştırmaya hazırlık etkinliklerinin sınıf öğretmenleri tarafından kaynaştırma uygulamaları öncesi kullanılması yönündedir. Ayrıca, farklı sosyal kabul programlarının geliştirilmesi, özel gereksinimli bireylere yönelik tutum değişikliklerinin kalıcılığının izlenmesi diğer öneriler arasında yer almaktadır. | |
dc.description.abstract | The purpose of the present study was to examine the effectiveness of inclusion preparation activities conducted with normally developing peers on providing social acceptance of individuals with exceptionalities. The study was conducted with the 3rd, 4th, and 5th grade students of two primary schools in Eskişehir. The two classes which gained the least social acceptance points were chosen to be the experimental group of the study. Inclusion preparation activities were conducted with the students of the experimental classes.The study was conducted with a experimental design with pre-post test control group. The pre-post tests were used in order to determine the social acceptance of normally developing peers towards individuals with exceptionalities before and after the inclusion preparation activities were conducted. The inclusion preparation activities used in the study were consisted of 10 different activities. The data of the study were collected via ?The Social Acceptance Scale? and analyzed via SPSS program.The results of the study revealed that the inclusion preparation skills were effective on increasing the social acceptance of normally developing individuals towards their peers with exceptionalities. Some suggestions can be emerged through the results of the study for future studies and implementations. The most important suggestion can be the implementation of the preparation skills by the teachers before the inclusion starts in the classes. Moreover, different social acceptance programs can be developed, and maintenance of manner changes towards individuals with exceptionalities to be studied can be suggested for future studies. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Normal gelişim gösteren öğrencilerin özel gereksinimli bireylerin sosyal kabullerini sağlamada kaynaştırmaya hazırlık etkinliklerinin etkisi | |
dc.title.alternative | The effectiveness of inclusion preparation activities on providing social acceptance of normally developing students for individuals with exceptionalities | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Özel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Inclusive education | |
dc.subject.ytm | Social acceptance | |
dc.subject.ytm | Special education | |
dc.subject.ytm | Handicapped children who need special education | |
dc.identifier.yokid | 332463 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 228453 | |
dc.description.pages | 102 | |
dc.publisher.discipline | Zihinsel Engelliler Öğretmenliği Bilim Dalı |