Show simple item record

dc.contributor.advisorGülmez, Gülnihal
dc.contributor.authorKöşker, Gizem
dc.date.accessioned2020-12-28T13:53:19Z
dc.date.available2020-12-28T13:53:19Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329723
dc.description.abstractBu araştırmada okuma stratejilerinden anlamlı gruplandırma stratejisinin, ikinci dil olarak Fransızca okuduğunu anlamaya etkisi incelenmiştir.Araştırma, 2008-2009 öğretim yılı, bahar döneminde, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fransız Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı, Hazırlık Sınıfları Öğrencileriyle iki grupta yürütülmüştür. Öğrenciler deney ve kontrol gruplarına eş olasılıkla (random) atanmıştır. Toplam 40 öğrenciyle yürütülen araştırmada, `kontrol gruplu öntest-sontest deseni` kullanılmıştır. Deney grubunda okuma stratejilerinden anlamlı gruplandırma stratejisi işe koşulmuş, kontrol grubunda ise anlamlı gruplandırma stratejisi işe koşulmadan okuma öğretimi yapılmıştır. Denenceleri test etmek üzere `t` testi kullanılmıştır. Denel işlemden ulaşılan sonuçları daha detaylı incelemek amacıyla grupları kendi içlerinde başarılı, orta düzeyde başarılı ve zayıf öğrenciler olarak daha detaylı incelemek ve betimsel analizlerle açıklamak için çizgi grafiği ve anlamlı gruplandırma stratejisi uygulanan deney grubu öğrencilerine bu strateji ile ilgili görüş almak için açık uçlu sorulardan oluşan görüş anketi uygulanmıştır. Elde edilen bulgulan şu şekilde özetlemek mümkündür:1. Araştırmadan elde edilen sonuçlar incelendiğinde, anlamlı gruplandırma stratejisinin kullanıldığı deney grubu ile anlamlı gruplandırma stratejisinin kullanılmadığı kontrol grubundaki öğrencilerin okuduğunu anlama düzeyleri arasında deney grubu lehine anlamlı fark vardır. Bir başka deyişle, anlamlı gruplandırma stratejisi, bu strateji kullanılmadan işlenen okuma öğretimi yöntemi ile karşılaştırıldığında, ikinci dilde öğrencilerin okuduğunu anlama becerilerini geliştirmektedir.2. Araştırmadan elde edilen sonuçlar incelendiğinde, denel işlemin {anlamlı gruplandırma stratejisinin işe koşulmasının), deney grubunun ön test-son test başarı puanları arasında anlamlı bir farklılık yarattığı görülmüştür. Bu durum, anlamlı gruplandırma stratejisinin, Fransızca okuduğunu anlama üzerinde etkili olduğunu göstermektedir.3. Araştırmadan elde edilen sonuçlar incelendiğinde, anlamlı gruplandırma stratejisinin işe koşulmasının, deney grubundaki başarılı öğrencilerin (okuduğunu anlama becerisi yüksek olan öğrencilerin) test puanlarında anlamlı bir farklılık yarattığı görülmüştür. Bu durum, anlamlı gruplandırma stratejisinin, başarılı öğrencilerde, Fransızca okuduğunu anlama açısından etkili olduğunu göstermektedir.4. Araştırmadan elde edilen sonuçlar incelendiğinde, anlamlı gruplandırma stratejisinin işe koşulmasının, deney grubundaki orta düzeyde başarılı öğrencilerin test puanlarında anlamlı bir farklılık yarattığı görülmüştür. Bu durum, anlamlı gruplandırma stratejisinin, orta düzeyde başarılı öğrencilerde, Fransızca okuduğunu anlama açısından etkili olduğunu göstermektedir.5. Araştırmadan elde edilen sonuçlar incelendiğinde, anlamlı gruplandırma stratejisinin işe koşulmasının, deney grubundaki zayıf öğrencilerin (okuduğunu anlama becerisi düşük olan öğrencilerin) test puanlarında anlamlı bir farklılık yarattığı görülmüştür. Bu durum, anlamlı gruplandırma stratejisinin, zayıf öğrencilerde, Fransızca okuduğunu anlama açısından etkili olduğunu göstermektedir.6. Araştırmadan elde edilen sonuçlar incelendiğinde, anlamlı gruplandırma stratejisinin kullanıldığı deney grubunun, bu strateji ile işlenen okuma dersleri ile bu stratejinin kullanılmadığı okuma dersleri ile ilgili görüşlerinin incelemesi, öğrencilerin anlamlı gruplandırma stratejisinin kullanıldığı okuma derslerine ilgilerinin arttığını göstermektedir.7. Araştırmadan elde edilen sonuçlar incelendiğinde, anlamlı gruplandırma stratejisinin kullanıldığı deney grubu öğrencileri, bu strateji ile işlenen okuma dersleriyle ilgili görüşlerinin sorulduğu ankette, anlamlı gruplandırma stratejisi ile okuma hızlarının da arttığını ifade etmişlerdir. Bir başka deyişle, anlamlı gruplandırma stratejisinin kullanımı, öğrencilerin okuma hızlarını da arttırdığı varsayılabilir.
dc.description.abstractIn this research, the effect of chunking strategy, one of the reading strategies for reading comprehension, on reading comprehension of French texts has been studied.The research was carried out in two groups of preparation classroom students at Anadolu University, Faculty of Education, Department of French Language Education, in spring semester of 2008-2009 Academic Year. The students were randomly assigned to experimental and control groups. In the present research, which was carried out with 40 students in total pretest-posttest control group design was used. In the experimental group?s lessons chunking strategy was taught by the instructor and used by the students, while in the control group?s lessons this strategy was neither taught nor used. T-test was used in order to test the hypothesis. In order to examine the results of the empiric procedure in detail, line graphic was applied for descriptive analysis to the experimental and control groups. Also an opinion questionnaire consisting of open-ending questions was applied in order to get the experimental group students? opinions about reading lessons in which chunking strategy was employed (strategy training and use). It is possible to sum up the findings of the research by following articles:1. When the results of the research were studied, between the experimental group for which chunking strategy was employed and the control group for which the current strategy was not employed there was a meaningful difference in favor of the experimental group. In other words, when compared to teaching reading without chunking strategy employment, chunking strategy employment improved the students? reading comprehension in the second language, French.2. When the results of the research were studied, it was observed that empiric procedure (employing chunking strategy) created a meaningful difference between pretest-posttest scores of the experimental group. This situation indicates that chunking strategy is effective on reading comprehension in the second language, French.3. When the results of the research were studied, it was also observed that employing chunking strategy created a meaningful difference in the test scores of the experimental group?s successful students (the students whose reading comprehension is at high level). This situation shows that chunking strategy is effective on successful students? reading comprehension in the second language, French.4. When the results of the research were studied, it was also observed that employing chunking strategy created a meaningful difference in test scores of the experimental group?s moderately successful students (the students whose reading comprehension is at moderate level). This situation shows that chunking strategy is effective on moderate students? reading comprehension in the second language, French.5. When the results of the research were studied, it was also observed that employing chunking strategy created a meaningful difference in the test scores of the experimental group?s insufficient students (the students whose reading comprehension is at low level). This situation shows that chunking strategy is effective on insufficient students? reading comprehension in the second language, French.6. When the results of the research were studied, the chunking strategy employed experimental group students? opinions about the reading lessons in which chunking strategy was employed and the reading lessons in which chunking strategy was not employed indicate that students? interests rose in the reading lessons in which chunking strategy was employed.7. When the results of the research were studied, in the questionnaire of the chunking strategy employed experimental group students? opinions about the reading lessons in which chunking strategy was employed, they expressed that their reading speed was improved by the help of employing chunking strategy. In other words, it can be assumed that using chunking strategy improved students? reading speed.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleAnlamlı gruplandırma stratejisinin ikinci dilde okuduğunu anlamaya etkisi
dc.title.alternativeThe effects of chunking strategy on second language reading comprehension
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStrategy
dc.subject.ytmReading strategies
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmEffects of chunking strategy
dc.subject.ytmReading-comprehending skill
dc.subject.ytmSecond language learning
dc.subject.ytmReading-comprehension
dc.subject.ytmReading
dc.identifier.yokid359925
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid262349
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineFransızca Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess