Show simple item record

dc.contributor.advisorCoşkun, Necla
dc.contributor.authorAri, Çağnur
dc.date.accessioned2020-12-28T13:53:17Z
dc.date.available2020-12-28T13:53:17Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329719
dc.description.abstractÇağdaş eğitim anlayışında, öğrenci yaşantıları merkeze alınarak ve öğrenciye zengin yaşantı imkânları sunularak, duygusal, bilişsel, kültürel ve toplumsal yönlerden yeterince donanımlı bireylerin yetişmesi hedeflenmektedir. Bu hedef doğrultusunda, öğrenci merkezli eğitim anlayışına göre hazırlanmış olan yeni eğitim programında ders içerikleri, öğrenme alanları ve etkinlikler yeniden düzenlenmiş ve 2005-2006 eğitim öğretim yılında program uygulamaya konulmuştur. Bu değişime paralel olarak Görsel Sanatlar Dersi Öğretim Programında da birtakım düzenlemeler yapılmış ve düzenlemeler kapsamında programa yeni öğrenme alanları eklenmiştir. Bu öğrenme alanlarından bir tanesi de Müze Bilinci öğrenme alanıdır.Görsel Sanatlar dersi öğrenme alanlarından olan Müze Bilinci etkinliklerinde, sınıf içi ve sınıf dışında çeşitli sanatsal uygulamalı çalışmalarla sanata değer verme, ondan haz alma, kendi kültürünü ve farklı kültürleri tanıma ve saygı gösterme gibi kazanımlar yer almaktadır. Programdaki kazanımların çocuklarda oluşabilmesi için müze bilinci öğrenme alanı etkinliklerinin gerçekleştirilmesi gerekmektedir. Etkinliklerin gerçekleşebilirliğinde ise başta ders öğretmeni olmak üzere çeşitli etmenler rol oynamaktadır.Bu araştırmada Görsel Sanatlar dersi öğrenme alanlarından olan Müze Bilinci öğrenme alanı etkinliklerinin gerçekleşebilirliğine ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin alınması amaçlanmıştır. Araştırma, 2008-2009 eğitim öğretim yılında Eskişehir il merkezinde bulunan, farklı sosyo-ekonomik düzeydeki 6 ilköğretim okulunda görev yapan 18 sınıf öğretmenin görüşüne dayalı olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri nitel veri toplama yöntemlerinden yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmış ve elde edilen veriler betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiş, sayısallaştırılmış ve bulgular yorumlanmıştır. Ayrıca etkinliklere ilişkin öğretmenlerin hazırladıkları dokümanlar incelenmiştir.Araştırma bulgularından elde edilen sonuçlara göre; Sınıf öğretmenlerinin Müze Bilinci öğrenme alanının çocuklara kazandırdığı tutum ve davranış değişiklikleri bakımından önemli ve gerekli gördükleri, ancak bu alana yönelik kendilerini bilgi ve uygulama anlamında yeterli bulmadıkları ve bu alanda bir eğitime ihtiyaç duydukları ortaya çıkmıştır. Sınıf öğretmenlerinin Müze Bilinci öğrenme alanı etkinliklerini sınıf içinde gerçekleştirirken sorun yaşamadıkları, ancak zaman darlığı, kalabalık sınıf mevcudu, gidilecek yere ulaşım sürecinin zorluğu, müze personelinin çocuklara yaklaşım şekilleri, müzelerin yeterli tanıtım yapmamaları, etkinlikler için uygun bir müzenin olmaması gibi nedenlerle sınıf dışı etkinlikleri tam anlamıyla gerçekleştiremedikleri ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractAccording to the understanding of contemporary education, it is intended to train adequately equipped individuals from emotional, cognitive, cultural and social aspects by focusing on life of students and offering them rich life opportunities. In accordance with this aim, course content, learning areas and activities were arranged in the new training program which was prepared according to student-centered educational approach. In addition, in 2005-2006 academic year, this program was put into practice. In parallel with this change, some arrangements were made in the visual arts educational curriculum. Furthermore, new learning fields were added to the program in terms of scope of the arrangements. One of these learning areas is museum conscience learning area.Gaining appreciation for art, taking pleasure in art, and recognizing and respecting own culture and different cultures with various applied artistic works inside and outside of the classroom take place in the museum conscience activity which is considered as one of the Visual Arts education learning areas. Museum conscience learning area activities must be implemented so that children can have these gains in the program. Whether these activities are implemented or not depends on teacher and various factors.It is intended to be taken the views of classroom teachers in order to determine whether the museum conscience activities considered as one of the Visual Arts education learning areas are implemented or not. This study was conducted in 2008-2009 academic year in the center of Eskişehir with 18 teachers who work in six primary schools coming from different socio-economic levels. All teachers? opinions were taken in to consideration in the research. The data in this study were collected using semi-structured interview technique, which is one of the qualitative data collection methods. For the analysis, descriptive analysis technique was employed and qualitative data were transformed into quantitative data. Then, the findings were interpreted based on the frequencies. Moreover, documents involving the activities which were prepared by teachers were examined.According to the results obtained from research findings, classroom teachers saw museum conscience learning area important and necessary in terms of attitudinal and behavioral changes of students. However, teachers found themselves insufficient in terms of knowledge and application. It was also found that teachers needed training in this field. It is concluded that classroom teachers did not have trouble while implementing museum conscience learning area activities in the classroom. However, it was indicated that due to shortness of time, crowded classroom size, difficulty of transportation process, ways of approach of museum staffs to children, inadequate museum presentations, and lack of proper museum for activities classroom teachers could not thoroughly conduct activities outside the classroom.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMüze bilinci öğrenme alanı etkinlilerinin gerçekleşebilirliğine ilişkin öğretmen görüşleri
dc.title.alternativeTeachers opinions about whether museum concience learning area avtivities are implemented or not
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmArt education
dc.subject.ytmCultural activities
dc.subject.ytmMuseum education
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmVisual arts education
dc.subject.ytmVisual arts
dc.subject.ytmEducation
dc.identifier.yokid361328
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid262341
dc.description.pages162
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess