Türk sanat eğitiminin tarihsel gelişimi ve Bauhaus ekolünün Türk Sanat eğitimine yansımaları
dc.contributor.advisor | Özyüksel, Şahin | |
dc.contributor.author | Karabiyikoğlu Boduroğlu, Semavat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:53:16Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:53:16Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329717 | |
dc.description.abstract | Sanat eğitimi, insanlık tarihinin her döneminde çeşitli yaklaşımlarla genel eğitim sürecindeki yerini almıştır ve insanlık tarihinin her evresinde de yerini almaya devam edecektir. Bu bağlamda sanat, bünyesinde yeni değişimleri barındırmaktadır. Sanatın bu değişimi sanat eğitiminin de değişip gelişmesini gerekli kılmaktadır.Sanat eğitiminin amacı, sanatsal bir olguya veya esere ulaşmak değildir. Sanat eğitiminin amacı bireye ulaşma çabasıdır. Sanat eğitimi bireylerin ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde oluşturulmalıdır. Bunu gerçekleştirmek için de bireyi çok iyi tanımak gereklidir. Her birey farklı farklı ihtiyaçlara sahiptir. Bu yüzden sanat eğitimi programları da farklı ihtiyaçlara cevap verebilmelidir. Sanat eğitimi programları ülke geçmişi ve koşulları üzerine kurulup, bireylerin ihtiyaçlarına cevap verebilecek ölçüde çeşitlenmelidir.Bu çalışmanın önemi, bu tür çağdaş yaklaşımlara ışık olabilecek yeni özgün arayışları desteklemek ve sanat eğitiminin bir bireyin yaşamındaki yerini daha önemli hale getirerek, sanatın bireyin hayatının bir parçası olduğunu benimseyen bir dünya görüşünü biçimlendirmeye çalışmaktır.Bu tez de Türkiye'de ve Batı'da sanat eğitimi yöntemlerinin ve yaklaşımlarının gelişimini inceleme yolu izlenmiştir. Araştırma tarama modelindendir. Türk eğitim tarihinin içerisinde sanat eğitiminin gelişim aşamaları ile Türk sanat eğitimine Bauhaus ekolünün etkileri hakkında detaylı bilgi verilmiştir. Bu bilgiler ışığında yorumlar yapılmıştır. Tez, kütüphanelerde yapılan araştırmalar sonucunda elde edilen yayınlardan toplanan veriler kullanılarak hazırlanmıştır. Kaynaklar kütüphane çalışmaları ve Internet yoluyla toplanmıştır.Sonuç olarak Türkiye'deki sanat eğitiminin gelişim aşamalarına Bauhaus ekolünün yansımaları sonucunda Köy Enstitülerinin kurulması, Devlet Tatbiki Güzel Sanatlar Yüksek Okulu ve bugüne kadarki süreçte Türk Sanat eğitiminin gelişimi üzerine çalışılmıştır. | |
dc.description.abstract | Art education has taken its place in the general education process with various approaches in each stage in the history of humanity and it will continue to be so. From this point of view, art contains new changes in itself. These changes in art necessitate the change and development of art education.The purpose of art education is not to reach a case or artistic works. The purpose of art education is the effort to reach the individuals. Art education must be formed in a way that responds to the needs of individuals. To achieve this it is necessary to know the individual very well. Each individual has different needs. That?s why art education programs should be able to respond to different needs. Art education programs should be varied to respond the needs of individuals considering into account the history of the country and its conditions.The importance of this study is to support the new original approaches that could be a light for this kind of modern approaches and to work on shaping a philosophy of life that sees art as a part of individual?s life by making art education more important in the individual?s life.In this thesis, we have studied the improvement of art education approaches and methods in Turkey and the West. The reseanch has survey model. It is given detailed information about The history of Turkish Eucation, development of art education and the influence of Bauhaus School on Turkish Art Education. Comments have been made in the light of this information. Thesis has been prepared using data collected from publication obtained from the investigations made in the library. Resources were collected through the library studies and Internet.In conclusion, as a result of reflections of the Bauhaus School on the development of art education in Turkey, ?Köy Enstitüleri? were established and so far that process has been working on the development of art education. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Türk sanat eğitiminin tarihsel gelişimi ve Bauhaus ekolünün Türk Sanat eğitimine yansımaları | |
dc.title.alternative | The historical development of Turkish art education and the reflections of Bauhaus School on Turkish art education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Art | |
dc.subject.ytm | Art education | |
dc.subject.ytm | Bauhaus school | |
dc.subject.ytm | Village institutions | |
dc.subject.ytm | Turkish art | |
dc.subject.ytm | Bauhaus | |
dc.identifier.yokid | 363299 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 262338 | |
dc.description.pages | 70 | |
dc.publisher.discipline | Resim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı |