The effects of exposure frequency and grammatical classes of words on receptive and productive vocabulary knowledge of EFL learners
dc.contributor.advisor | Kılıç, Aysel | |
dc.contributor.author | Özdem, Zeynep | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:53:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:53:15Z | |
dc.date.submitted | 2010 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329714 | |
dc.description.abstract | Sözcük öğrenimi dil öğreniminin önemli bir parçasıdır. Bu nedenle yabancı dil sınıflarında sözcük öğretimi için yoğun zaman ayrılmakta ve öğrencilerin aktif ve pasif sözcük hazinelerinin geliştirilmesi için çalışılmaktadır. Ancak yine de bazı kelimeler öğrencilerin aktif kelime hazinesinde yer alırken bazılarının pasif kelime hazinesinde kaldığı, bazılarının ise hiç öğrenilmediği gözlemlenmektedir. Bu sonucu doğuran nedenler farklı çalışmalarda araştırılmıştır. Bu çalışma da benzer bir amaçla düzenlenmiştir.Bu doğrultuda, bu çalışmanın birinci amacı, kelimelere maruz kalma sıklığı ile bilme düzeyi arasında bir ilişki olup olmadığını araştırmaktır. Diğer bir amacı ise sözcük türleri ile aktif/pasif öğrenme veya öğrenememe arasında bir ilişki olup olmadığını belirlemektir.Bu amaçla Niğde Üniversitesi Hazırlık programında okuyan orta altı düzeyde İngilizce bilen 20 öğrenci ile bir çalışma yapılmıştır. Veri toplama aracı olarak 63 kelimeden oluşan bir ?Kelime Bilgisi Ölçeği? kullanılmıştır. Bu ölçeği oluşturan 63 kelime, 3 farklı maruz kalma sıklığından seçilen 21'er kelimeden oluşmuştur. Herbir 21 kelimelik grup 7 isim, 7 sıfat ve 7 fiilden oluşturulmuştur.Verilerin analizinde betimsel ve istatistiksel analiz yöntemleri kullanılmıştır. Sonuç olarak kelimeye maruz bırakılma sıklığı ile bilme düzeyi arasında bir ilişki tespit edilmiştir. Öğrencilerin en az maruz bırakıldıkları sözcükleri bilmediği, en çok maruz bırakıldıkları sözcükleri ise aktif olarak bildikleri saptanmıştır. Pasif olarak bildikleri sözcüklerin oranının da maruz bırakılma sıklığına göre değişmediği tespit edilmiştir.Sözcük türü ve bilme düzeyi arasındaki ilişki incelendiğinde ise sıfatların aktif bilgi düzeyinde olduğu, fiillerin de daha çok pasif bilgi düzeyinde olduğu bulunmuştur | |
dc.description.abstract | Vocabulary learning is an important part of learning a language. Therefore, in foreign language classes important amount of class time is allocated to vocabulary teaching and it is aimed to improve learners? productive and receptive vocabulary knowledge. However, it is observed that while some words are productively known, some of them are receptively known and some others are not known at all by the learners. The reasons of this have been the focus of different studies.The present study aims at finding out the relationship between the exposure frequency and grammatical class of words and the level of knowing words. With regard to this, the first aim of the study was to investigate whether there was a relationship between exposure frequency and levels of knowing words. The second aim of the study was to find out whether there was a relationship between the level of knowing words and the grammatical class of words.To achive these aims, this study was conducted with 20 pre-intermediate level students studying at Nigde University Preparatory program. For gathering data, a ?Vocabulary Knowledge Scale? which included 63 words was used as an instrument. These 63 words consisted of 21 words chosen from each of 3 exposure frequency band. Each set of 21 words were made up of 7 nouns, 7 verbs and 7 adjectives.The data were analyzed descriptively and statistically. The findings indicated that there was a relationship between exposure frequency and levels of knowing a word. It was found out that the students did not know majority of the words they were exposed to up to 5 times and they knew productively majority of the words they were exposed to more than 11 times. It was also found out that the percentage of the words known receptively were close in each of three exposure frequency bands.The findings indicated a significant relationship between grammatical classes of words and levels of knowing them. Adjectives were found to be known mostly productively; whereas, verbs were found to be mostly known receptively. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Dilbilim | tr_TR |
dc.subject | Linguistics | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The effects of exposure frequency and grammatical classes of words on receptive and productive vocabulary knowledge of EFL learners | |
dc.title.alternative | Kelimeye maruz kalma sıklığı ve sözcük türlerinin İngilizce?yi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin aktif ve pasif kelime bilgisine etkisi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Words | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Vocabulary | |
dc.subject.ytm | Vocabulary learning | |
dc.subject.ytm | Active learning | |
dc.subject.ytm | Preparatory classes | |
dc.subject.ytm | Active interactive learning | |
dc.subject.ytm | Grammar-word types | |
dc.identifier.yokid | 364415 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 262340 | |
dc.description.pages | 96 | |
dc.publisher.discipline | İngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı |