Problem davranışları önlemede başarıya ilk adım erken eğitim programı anaokulu versiyonuna yönelik öğretmen, veli ve rehberlerin görüşleri
dc.contributor.advisor | Diken, İbrahim Halil | |
dc.contributor.author | Tomris, Gözde | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:52:18Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:52:18Z | |
dc.date.submitted | 2012 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329601 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, Başarıya İlk Adım Erken Eğitim Program Anaokulu Versiyonuna (BİA-AV) ve bu programın uygulanmasına yönelik öğretmen, veli ve rehberlerin görüş ve önerilerinin belirlenmesidir. Araştırma, 2011-2012 eğitim öğretim yılında Eskişehir ilinde bulunan altı anaokulunda gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcıları 11 okul öncesi öğretmeni, 11 veli ve altı rehberdir.Araştırmanın verileri, nitel veri toplama yöntemlerinden yarı-yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Verilerin sayısal çözümlenmesinde frekans kullanılarak, bulgular nicel olarak sunulmuştur.Araştırma sonuçlarına göre; erken çocukluk döneminde okul öncesi öğretmenleri sınıf ortamında, veliler ise ev ortamında problem davranışlarla karşı karşıya olduklarını ifade etmektedirler. Öğretmenler, problem davranışların hem öğrencinin kendisini hem diğer öğrencileri hem de öğretmeni olumsuz yönde etkilediğini; buna bağlı olarak sınıf etkinliklerinin aksadığını belirtmektedirler. Veliler ise bu durumun kendilerini psikolojik ve duygusal anlamda etkilediğini ve eşler arasında çatışmaların ortaya çıkmasına neden olduğunu belirtmektedirler. Öğretmenler ve veliler, problem davranışlarla baş etmede pek çok farklı yöntem/teknik kullandıklarını; ancak, bu yöntemlerin kısa süreli bir etki sağladığını vurgulamaktadırlar. Bu noktada, öğretmenler kendilerine uzman desteği sağlanmasına ve problem davranışları önlemeye yönelik bilimsel geçerliliği olan programların öğretilmesine ihtiyaç duyduklarını belirtmişlerdir. BİA-AV'ın uygulandığı öğrencilerin davranışlarında gözlenen değişimlere ilişkin hem öğretmenler ve veliler hem de rehberler olumlu geri bildirimlerde bulunmuşlardır.Sonuç olarak, öğretmenler BİA-AV sayesinde daha sistemli, planlı ve zamanı iyi değerlendirme becerisi kazandıklarını belirtirken; veliler program sayesinde çocukları ile daha nitelikli zaman geçirme fırsatı elde ettiklerini belirtmişlerdir. Rehberler ise programın hem öğretmenlere hem de velilere önemli katkılar sağladığını ifade etmektedirler. | |
dc.description.abstract | The purpose of the present study was to determine the views and suggestions of teachers, parents and counsellors about the Preschool Edition of the First Step to Success (FSS-PE) Early Education Program and about the application of this program. The study was carried out in six preschools located in the center of the city of Eskisehir in the academic year of 2011-2012. The participants of the study were 11 preschool teachers, 11 parents and six counsellors.The research data were collected via the semi-structured interview technique, which is one of qualitative data collection methods. In analyzing the interview data, descriptive analysis technique was employed; qualitative data were transformed into quantitative data and frequency calculation was done.The research results revealed that the preschool teachers faced problematic behavior in the class environment during the early childhood period and that the parents encountered with such problematic behavior at home. The teachers also reported that the students? problematic behavior negatively influenced both the students themselves and other students as well as the teacher and that accordingly, the in-class activities were hindered. The parents stated that this situation influenced them psychologically and emotionally and caused conflicts between the spouses. The teachers and the parents also emphasized that they used a number of different methods/techniques to cope with the problematic behavior and that these methods led to short-term effects, though. In this respect, the teachers reported that they needed to be provided with expert support and to be taught scientifically-valid programs for the prevention of problematic behavior. Both the teachers and the parents as well as the counsellors provided positive feedback regarding the changes observed in the behavior of students whom FSS-PE was applied to.Consequently, the teachers stated that they acquired the ability to work in a more systematic and planned manner and to make better use of time thanks to FSS-PE, while the parents reported that the program provided them with the opportunity to spend better-quality time with their children. As for the counsellors, they emphasized that the program contributed not only to the teachers but also to the parents. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Problem davranışları önlemede başarıya ilk adım erken eğitim programı anaokulu versiyonuna yönelik öğretmen, veli ve rehberlerin görüşleri | |
dc.title.alternative | The views of the teacher, the parents and the counsellors about the preschool edition of the first step to success early education program in preventing the problem behaviors. | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Özel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Kindergartens | |
dc.subject.ytm | Early intervention | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Problem behavior | |
dc.identifier.yokid | 441715 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 315458 | |
dc.description.pages | 254 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |