Show simple item record

dc.contributor.advisorŞimşek, Yücel
dc.contributor.authorÇetinkaya, Handan
dc.date.accessioned2020-12-28T13:52:16Z
dc.date.available2020-12-28T13:52:16Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329598
dc.description.abstractBu araştırmanın genel amacı, ilköğretim okulu öğretmenlerinin, okul yöneticilerinin iletişim becerilerine ilişkin görüşleri tespit edilerek, bunun okul başarısına etkisinin belirlenmesidir.Araştırmanın çalışma evrenini, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Balıkesir Merkez ilçesindeki 35 resmi ilköğretim okulunda görev yapan 1424 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada tarama yöntemi kullanmış olup, veriler Şimşek (2003) tarafından geliştirilen ?İletişim Becerileri Anketi? aracılığıyla toplanmıştır. Anketi 964 (% 67,69) öğretmen yanıtlamış olup, 853 (% 59,90) anket değerlendirmeye alınmıştır. Verilerin analizi için Microsoft Office Excel 2003 ve SPSS 16.0 paket programından yararlanılmıştır. Tüm istatistiksel çözümlemelerde anlamlılık (p) düzeyi .05 olarak kabul edilmiştir. Veriler normal ve/veya homojen dağılıma sahip olmadığından, verilerin analizinde non-parametrik testlerden Mann Whitney-U ve Kruskal Wallis-H testleri kullanılmıştır. İlköğretim okulu yöneticilerinin iletişim becerileri ve okul başarısı arasındaki ilişki Spearman Brown korelasyon katsayısı ile belirlenmiştir.Yapılan analizler sonucunda, ilköğretim okulu yöneticilerinin iletişim becerileri anketinden alınan puanlar ile okul başarısı arasında anlamlı bir ilişki olmadığı saptanmıştır (r = -,047, p>.05). Bu durumun okul yöneticilerinin 34'ünün (% 97,14) bulundukları okuldaki görev süresinin ?1-2 yıl? olmasından dolayı, öğretmenlerin büyük çoğunluğunun (836'sı -% 98-) yöneticilerini yeteri kadar tanıyamadığından kaynaklandığı düşünülmektedir. Yöneticisini tanıyamayan öğretmen, yöneticinin tepkisini bilemeyeceğinden, çekinerek/yanlı davranarak yöneticisinin iletişim becerisini varolan durumdan farklı yansıtarak ?olumlu? değerlendirdiği şeklinde düşünülmektedir.
dc.description.abstractThe general purpose of this study is that primary school teachers? views on communication skills of primary school administrators will be identified and its relationship between school success will be determined.This study?s working group consists of 1424 teachers working at 35 formal primary schools in the center of Balıkesir in 2011-2012 academic years. In this study, survey method was used and the data were obtained with ?Communication Skills Survey? developed by Şimsek (2003). 964 (% 67,69) teachers responded to the survey and 853 (% 59,90) questionnaires were evaluated. ?Microsoft Office Excel 2003? and ?SPSS 16.0? programs were used for data analysis. In all statistical analysis, the significant level (p) is accepted as .05. Since data didn?t have normal and/or homogenous distribution, Non-parametric tests called Mann Whitney-U and Kruskal Wallis-H were used for data analysis. The relationship between communication skills of the primary school administrators and school success was determined with Spearman Brown correlation coefficient.As a result of the analysis, it has been determined that there wasn?t considerable relationship between the primary school administrators? points taken from the ?Communication Skills Survey? (r = -0,47; p>0.5). This is based on this way because 34 school administrators (% 97,14) have worked at their last school for only ?1-2 years?; and most of teachers (836 teachers, % 98) can?t know their administrators sufficiently. It can be told that the teacher not knowing his administrator has evaluated the communication skills of his administrator in a positive way by hesitating or reflecting an existing status differently for not predicting how his administrator will behave.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okulu yöneticilerinin iletişim becerilerinin okul başarısına etkisi
dc.title.alternativeThe impression of primary school administrators on communication skills to school success
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCommunication skill
dc.subject.ytmSchool achievement
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.identifier.yokid436746
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid315452
dc.description.pages153
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess