İlköğretim branş öğretmenlerinin öğretim sürecinde çevrimiçi ders materyallerini kullanma durumlarını etkileyen faktörler
dc.contributor.advisor | Dursun, Özcan Özgür | |
dc.contributor.author | Bilgiç, Cemal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:52:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:52:05Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329577 | |
dc.description.abstract | Okullarda gerçekleşen teknolojik dönüşüm ve eğitim teknolojilerinin sayısındaki artış, öğretmenlerin öğretim sürecinde çevrimiçi ders materyallerini kullanmalarında, hangi faktörlerin ne kadar etkili olduğunun belirlenmesi yönünde çalışmalar yapılmasını gerekli kılmıştır. Bu araştırma ile ilköğretim branş öğretmenlerinin öğretim sürecinde çevrimiçi ders materyallerini kullanma durumlarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Tarama modelinde gerçekleştirilen araştırmanın evrenini 2011- 2012 eğitim-öğretim döneminde Eskişehir il merkezinde bulunan resmi ilköğretim okullarında görev yapan branş öğretmenleri oluşturmuş ve araştırmaya 870 branş öğretmeni katılmıştır. Araştırmacı tarafından geliştirilen ?İlköğretim Branş Öğretmenlerinin Öğretim Sürecinde Çevrimiçi Ders Materyallerini Kullanma Durumlarını Etkileyen Faktörler? anketi araştırma verilerinin toplanmasında kullanılmıştır. Araştırmanın temel amacı doğrultusunda, ilköğretim branş öğretmenlerinin okullarında ve evlerinde bulunan teknolojilerin neler olduğu, ayrıca öğretim sürecinde; hangi çevrimiçi ders materyallerini kullandıkları ve bu materyalleri hangi sıklıkla kullandıklarının belirlenmesi amaçlanmıştır. İlköğretim branş öğretmenlerinin öğretim sürecinde çevrimiçi ders materyallerini kullanma durumlarını etkileyen faktörler ile; cinsiyetleri, mesleki kıdem yılları, branşları, interneti kullanma sıklıkları, bilgisayar ve internet kullanım beceri düzeyleri arasında ilişki aranmıştır. | |
dc.description.abstract | The transformation at schools and the increase in the number of educational technologies have made it necessary to conduct studies to examine the influence of the factors on teachers? use of online course materials in the teaching process. The present study aimed to determine the primary school field teachers? use of online course materials in the teaching process. The research universe of the study which was conducted with the survey model included the field teachers from the primary schools in Eskisehir in the academic year of 2011-2012, and a total of 870 field teachers participated in the study. In order to collect the research data, the questionnaire ?Factors Influencing Primary School Field Teachers? Use of Online Course Materials in the Teaching Process? developed by the researcher was used. The basic purpose of the study was not only to identify the technologies that primary school field teachers used in their schools and homes but also to determine which online course materials they used in the teaching process and how often they used these materials. In addition, the study investigated the relationship between the factors influencing primary school field teachers? use of online course materials in the teaching process and variables like gender, years of professional experience, fields of teaching, Internet use frequencies and levels of computer and Internet use skills. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim branş öğretmenlerinin öğretim sürecinde çevrimiçi ders materyallerini kullanma durumlarını etkileyen faktörler | |
dc.title.alternative | Factors influencing primary school field teachers' use of online course materials in the teaching process | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching processes | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.subject.ytm | Branch teachers | |
dc.subject.ytm | Material usage | |
dc.subject.ytm | Computer usage | |
dc.subject.ytm | Internet use | |
dc.subject.ytm | Technology utilization | |
dc.identifier.yokid | 10004650 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 331081 | |
dc.description.pages | 133 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |