Show simple item record

dc.contributor.advisorErişti, Suzan Duygu
dc.contributor.advisorOdabaşı, Hatice Ferhan
dc.contributor.authorCoşkunserçe, Ozan
dc.date.accessioned2020-12-28T13:51:32Z
dc.date.available2020-12-28T13:51:32Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329511
dc.description.abstractUluslararası öğrenciler öğrenim amaçlı olarak misafir oldukları ülkelerde birçok sorunla karşılaşmaktadır. Bu sorunların çözümünde uluslararası öğrencilere danışmanlık hizmeti vermek için üniversitelerin bünyelerinde danışmanlık merkezleri kurulmuştur. Ancak bu danışmanlık merkezlerinin kullanımı üzerine yapılan çalışmalarda, uluslararası öğrencilerin çoğunluğunun bu merkezlere ilgi duymadığı, yararlanmadığı ve hatta haberdar olmadığı görülmüştür. Danışmanlık hizmetlerinin sunulması için alternatif ve yeni bir yol olarak bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanılması gündeme gelmiştir. Bu amaçla yapılmış uluslararası boyutta az sayıdaki araştırmada özellikle çevrimiçi teknolojilerin sunduğu avantajlar nedeniyle uluslararası öğrencilere danışmanlık hizmeti sunulması için kullanılması önerilmektedir. Bu araştırmanı amacı Eskişehir'de lisans ve lisansüstü düzeyde öğrenim gören uluslararası öğrencilerin Türk kültürüne ve çevreye uyum sürecine katkı sağlayabilecek bir çevrimiçi sistemi uluslararası öğrencilerin katılımı ile geliştirmektir.Araştırma; uluslararası öğrencilerin Türk kültürüne ve çevreye uyum sürecinde yaşadıkları gereksinimlerin belirlenmesi, bu süreçte kullanılabilecek bir çevrimiçi sistemden içerik beklentilerinin belirlenmesi, bu çevrimiçi sistemin ve içeriğinin tasarlanması ve hazırlanan çevrimiçi sistemin etkililiğinin uluslararası öğrencilerin görüşlerine göre geliştirilmesi olmak üzere dört temel aşamadan oluşmaktadır. Uluslararası öğrencilerin uyum sorunlarının belirlenmesi amacıyla dokuz uluslararası öğrenci ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Bu görüşmelerde öğrencilerin Türk kültürüne ve çevreye uyum süreçlerinde kullanılabilecek bir çevrimiçi sistem hakkındaki içerik beklentileri de öğrenilmeye çalışılmıştır. Daha sonra öğrencilerin içerik konusundaki beklentileri dört uluslararası öğrenci ile yapılan mini odak grup görüşmeleri ile netleştirilmiştir. Uluslararası öğrenciler için açılan ERA-191 kodlu `Dijital Teknoloji ve Kültürel Entegrasyon` dersi kapsamında çevrimiçi sistemin tasarımı tamamlanmış ve içerik geliştirme çalışmalarına geçilmiştir. Bu aşamada yürütülen tasarım çalışmalarında tasarım tabanlı araştırma yöntemi kullanılmıştır. Daha sonra yine ERA-191 dersi kapsamında başka bir grup uluslararası öğrenci ile çevrimiçi sistemin içeriği tamamlanmıştır. Son olarak geliştirilen çevrimiçi sistemin etkililiği ERA 198 kodlu `Türkiye'de Görsel Kültür` dersi kapsamında sekiz uluslararası öğrencinin görüşleri ile değerlendirilmiştir. Bu aşamalarda ise eylem araştırması yöntemi uygulanmıştır. Bu çalışmada nitel veriler; yarı yapılandırılmış görüşmeler, video kayıtları, öğrenci ve araştırmacı günlükleri, öğrencilerin elektronik ortamda yaptıkları tasarımlar, öğrencilerin sosyal paylaşım sitesi üzerindeki paylaşımları ve öğrencilerin çevrimiçi sistem üzendeki paylaşımları gibi değişik kaynaklardan toplanmıştır. Çevrimiçi sistemin etkililiğinin incelenmesi amacıyla yapılan çalışmadan elde edilen bulgulara göre çevrimiçi sistemi kullanan uluslararası öğrencilerin içerik beklentilerinin tamamen karşılandığı belirlenmiştir. Bu durum, çevrimiçi sistem ile uluslararası öğrencilere sunulan danışmanlık hizmetinin etkili olduğunu göstermektedir.Anahtar Sözcükler: Çevrimiçi danışmanlık, uluslararası öğrencilerin sorunları.
dc.description.abstractInternational students are faced with many problems in the countries where they are guests with the purpose of education. The consulting centers have been established in the bodies of the universities to provide consulting services to international students for the solution of these problems. However, the studies on the use of these consulting centers revealed that the majority of international students are not interested in these centers, they do not benefit from these centers and they are not even aware of these. The use of information and communication technology has come into question as an alternative and new way for the provision of consultancy services. A small number of research at the international level performed for this purpose revealed that especially online technologies are recommended because of many advantages for the provision of consultancy services to international students. The purpose of this study is to develop an online system with the participation of international students in order to contribute the adjustment process to Turkish culture and the environment of the students studying at undergraduate and postgraduate level in Eskişehir.The research consists of four main stages including identifying the needs of international students in the process of adjustment to Turkish culture and the environment, determination of their content expectations from an online system to be used in this process, the design of this online system and its content, and development of the efficiency of the online system prepared according to the opinions of international students. The semi-structured interviews were carried out with nine international students for the purpose of determining adjustment issues for international students. In these interviews, it has also been tried to be learned the content expectations of the students about the online system to be used in the process of adjustment to the Turkish culture and the environment. Then, the expectations of the students about the content were finalized with mini focus group interviews performed with four international students. The design of the online system was completed under the course `Digital Technology and Cultural Integration` opened for international students and coded ERA-191, and the content development works began. The design-based research methods were used in the design studies carried out at this stage. Then, the content of the online system has been completed under the course of ERA-191 with another group of international students. Finally, the effectiveness of the online system developed was evaluated by eight international students' views under the course of `Visual Culture in Turkey` coded ERA 198. The action research method was used in these stages.The qualitative data in this study has been collected from various sources such as semi-structured interviews, video recordings, logs of the students and researchers, the electronically designs made by students, shares of the students on social network sites, and shares of the students on online system. It was determined that the content expectations of the international students who use the online system are fully met according to the findings of the study performed to examine the effectiveness of online systems. This shows that the consulting services offered to international students via online system is effective.Key Words: Problems of international students, online counseling.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleUluslararası öğrencilerin kültürel uyum sürecine yönelik bir çevrimiçi oryantasyon uygulamasının geliştirilmesi ve etkililiğinin incelenmesi
dc.title.alternativeUluslararasi öğrenci̇leri̇n kültürel uyum süreci̇ne yöneli̇k bi̇r çevri̇mi̇çi̇ oryantasyon uygulamasinin geli̇şti̇ri̇lmesi̇ ve etki̇li̇li̇ği̇ni̇n i̇ncelenmesi̇
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmProgramme for International Student Assesment
dc.subject.ytmForeign domestic students
dc.subject.ytmCultural adaptation
dc.subject.ytmAdaptation process
dc.subject.ytmOnline systems
dc.subject.ytmTurkish culture
dc.identifier.yokid10063807
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid386843
dc.description.pages277
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess