Çağdaş sanat öğretiminde disiplinlerarasılık: Fenomenoloji çalışması
dc.contributor.advisor | Coşkun, Necla | |
dc.contributor.author | Coşkun Onan, Berna | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:50:27Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:50:27Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329385 | |
dc.description.abstract | Postmodernizmle birlikte toplumlar ve kültürler arasında oluşan geçişli yapı ve disiplinler arasındaki melezleşme, benzer bir disiplinlerarası düşünme biçimini geliştirebilecek ve yaşamın her alanında kullanabilecek bireyler yetiştirmeyi gerekli kılmaktadır. Çağdaş sanat dersiyle, birer öğretmen adayı olan ve toplumda sanatçı kimliğiyle bir birey olarak değer kazanacak olan öğrencilerin, düşünerek ve sorgulayarak yaşama yaklaşacakları disiplinlerarası eğitim süreçlerini deneyimlemeleri önem kazanmaktadır. Bu önem doğrultusunda, bu araştırmada çağdaş sanat öğretiminde disiplinlerarasılık durumunu, deneyimleyenlerin nasıl anlamlandırdığını açıklamak amaçlanmıştır. Araştırma, nitel araştırma yöntemleri benimsenerek ve fenomenoloji deseni ile yapılandırılmıştır. Çalışma grubunu; derse sürekliliği bilinen 13 öğrenci, dersin öğretim elemanı ve farklı bilgi alanlarından dört konuk öğretim elemanı oluşturmuştur. Olgunun daha açık ortaya konabilmesi amacıyla görüşmelere ek olarak, gözlem verileri ve dersle ilgili dokümanlar toplanmış böylece verilerde çeşitlilik sağlanmıştır. Elde edilen tüm veri seti, tematik analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Uzmanlar tarafından periyodik incelemeleri yapılan analizler sonrasında `Ders Planı` ana kategorisi altında beş kategori ortaya çıkmıştır. Bunlar; `Amaçların Belirlenmesi`, `İçeriğin Seçimi ve Düzenlenmesi`, `Öğrenme-Öğretme Süreçleri`, `Paydaşların Rollerinin Belirlenmesi` ve `Durum Değerlendirme`dir. Elde edilen sonuçlara göre, çağdaş sanat öğretiminde disiplinlerarasılığın; içerik temelli bir öğretim yaklaşımı şeklinde ortaya çıktığı söylenebilir. Buna göre bu öğretim yaklaşımı, en karakteristik özellikleriyle çağdaş sanat ders içeriğinin belirli parçalarının farklı uzmanlık alanlarından öğretim elemanlarıyla desteklendiği bir sürecin yönetimidir. Bu araştırmayla, çağdaş sanat dersinde disiplinlerarası bir öğretim programı yaklaşımı kullanmak isteyen uygulayıcılara ve araştırmacılara yönelik öneriler getirilmiştir.Anahtar Kelimeler: Disiplinlerarasılık, ÇağdaĢ sanat, Ġçerik temelli öğretim,Fenomenoloji, DisiplinbirleĢtirici | |
dc.description.abstract | The transitive structure that occured between the societies and cultures with postmodernism and the interdisciplinary hybridization also needs individiuals who can develop similar interdisciplinary thinking and can use it in any field. With the lesson of contemporary art, it is important to have trainee teachers who are worth of an individual with their artist identity in society, experience education that makes them ask questions and think in life. In this research, it is aimed to explain as a meaning or information, how all the participants experince the situation of interdisciplinarity in contemporary art instructing. This research is structured with qualitative research techniques and phenomenologic design. The participants of the study group are 13 students that follow the lesson consistently, instructor of the lesson and four guest instructors from other fields. To clarify the phenomenon, in addition to reviews, observation data and documents related to the lesson were collected and thus a variety in data was provided. All the acquired data was analyzed with thematic analysis method. After analysing the data, five categories occured under the main category of `Lesson Plan`. These are; `Determining the Objectives`, `Selecting and Organizing the Content`, `Learning-Teaching Process`, `Defining the Roles of Stakeholders` and `Evaluating the Case`. According to the outcomes, it can be said that the interdisciplinarity in contemporary art instructing is a fact of content-based instructing. According to that, with the characteristic qualities, content-based instructing is the management of the process within which the content of contemporary art lesson is supported by the instructors of different fields. According to the outcomes of research, some advice is suggested for the ones who want to use an interdisciplinary instructing approach in contemporary art lesson and the ones who research this topic.Keywords: Interdisciplinarity, Contemporary art, Content-based instructing, Phenomenology,Disciplinarian | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Çağdaş sanat öğretiminde disiplinlerarasılık: Fenomenoloji çalışması | |
dc.title.alternative | Interdisciplinarity in contemporary art instructing: A phenomenologycal study | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Art education | |
dc.subject.ytm | Modern art | |
dc.subject.ytm | Interdisciplinary | |
dc.subject.ytm | Phenomenology | |
dc.subject.ytm | Content instruction | |
dc.identifier.yokid | 10110811 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 432437 | |
dc.description.pages | 318 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |