Show simple item record

dc.contributor.advisorAksoy, Funda
dc.contributor.authorÇakmak, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-28T13:50:11Z
dc.date.available2020-12-28T13:50:11Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329353
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, sosyal öykü uygulaması ile tez gerçekleştirmiş araştırmacıların sosyal öykü uygulamasına yönelik görüş ve önerilerinin belirlenmesidir. Araştırma toplam dokuz katılımcı ile dört farklı ilde gerçekleştirilmiştir. Araştırma nitel araştırma desenlerinden fenomonolojik desen ile yürütülmüştür. Araştırma bulguları yarı yapılandırılmış görüşmeler yolu ile toplanmıştır.Araştırma bulguları incelendiğinde, katılımcıların genel olarak sosyal öykü uygulamasının aşamaları hakkında olumlu görüş bildirdikleri görülmektedir. Katılımcılar, sosyal öykü uygulamasında bir kılavuzdan yaralandıklarını ve bu kılavuzun Crol Gray'in kitapları olduğunu ifade etmişlerdir. Katılımcılar, kullandıkları sosyal öykü hazırlama kılavuzunu hem rehberlik edici hem de sınırlandırıcı olarak görmektedirler. Sosyal öykü uygulamasını uygulayıcı dostu ve pratik olarak ifade eden katılımcılar, bilişsel düzeyi iyi olan çocuklarla çalışma zorunluluğunu sosyal öykünün zayıf yanı olarak nitelendirmektedirler. Katılımcılar, sosyal öykü uygulamasının hem normal gelişim gösteren bireyler hem de diğer tüm yetersizlik grupları ile etkili bir şekilde kullanılabileceğini ifade etmişlerdir. Sosyal öykü uygulamasının sınıf içi kullanımı için çoğunlukla kullanılamaz şeklinde görüş bildiren katılımcılar uygulamanın bireye özgü yapısından ve birebir öğretim düzenlenmesi gerekliliğinden dolayı sınıf içinde kullanılamayacağını ifade etmişlerdir. Ayrıca sosyal öykü uygulamasının geliştirilmesine yönelik görüş bildiren katılımcılar, sosyal öykü uygulamasının paydaşlara eğitim verilmesiyle geliştirilebileceğini dile getirmişlerdirAnahtar Sözcükler: Sosyal öykü, Türkiye'de sosyal öykü çalışmaları, Araştırmacı görüşleri, Özel eğitim.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the thoughts and suggestions of researchers who conducted thesis with social story implementation. The research was carried out with nine participants in four different cities. The research was conducted with a phenomonal pattern which is a qualitative research design. Data were collected through semi-structured interviews.The results showed that the researchers generally express positive opinions on the phases of social story implementation. Interviewees stated that they benefited from a guide in social story practice and that this guide was Carol Gray's books. Interviewers view the guidelines for preparing social stories as both guiding and restrictive. Researchers who consider social story practice as user friendly and practical, characterize the necessity of working with children who are cognitively high functioning, as weakness of social stories. Researchers have stated that social history practice can be used effectively with both children with normal development and with all other disability groups. Participants who commented that social story practice is not appropriate for classroom use, stated that the practice could not be used in the classroom due to the specific nature of the practice and the necessity of individualized instruction. Participants who expressed their views on improving social story practice also stated that social story implementation could be improved by training stakeholders.Key Words: Social story, Social story studies in Turkey, Researcher views, Special education.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal öykü uygulaması kullanan özel eğitim araştırmacılarının konuya ilişkin görüş ve önerileri
dc.title.alternativeOpinions and recommendations of special education researchers, who employed social story as a method, about use of social story
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÖzel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHandicapped children who need special education
dc.subject.ytmStoryline method
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmSocial stories
dc.subject.ytmScientific researchs
dc.subject.ytmSpecial education
dc.subject.ytmSpecial education teachers
dc.subject.ytmField research
dc.identifier.yokid10152697
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid463468
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineZihinsel Engelliler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess