The impact of the explicit instruction of lexical bundles on academic writing skills of turkish EFL learners
dc.contributor.advisor | Keçik, İlknur | |
dc.contributor.author | Uçar, Serpil | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:50:05Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:50:05Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2019-01-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329340 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, farkındalık, geri kazanım ve üretici aktiviteler aracıyla yapılan açık yönergeli sözcük öbekleri öğretiminin, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin akademik yazma becerileri üzerindeki etkisini araştırmak ve onların bu uygulama ile ilgili düşüncelerini ortaya çıkarmaktır. Çalışmanın katılımcıları, Osmaniye Korkut Ata Üniveritesi, Yabancı Diller Yüksekokulu'nda kayıtlı İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen 30 Türk öğrencidir. Çalışmada hem nicel hem de nitel araştırma araçları kullanılmıştır. Çalışma, katılımcıların bir deney grubunda yer aldığı grup içi zaman serisi tasarımını içermektedir. Algıya dayalı bilgilerini ölçmek için çoktan seçmeli testin, kontrollü üretmeye dayalı bilgileri ölçmek için boşluk doldurma testin ve kontrolsüz üretmeye dayalı bilgileri ölçmek için ise tartışma paragraflarının ön-test, uygulama sonrası test ve ertelenmiş test sonuçları toplanmıştır. Nitel veriler ise on beş kapalı uçlu ve üç açık uçlu soru içeren iki bölümden oluşan bir anket aracılığıyla toplanmıştır. Çalışmanın sonuçları farkındalık, geri kazanım ve üretici aktiviteler aracıyla yapılan açık yönergeli sözcük öbekleri öğretiminin hem algıya dayalı bilginin kazanımı ve bilgiyi akılda tutma üzerinde etkisi hem de kontrollü ve kontrolsüz üretmeye dayalı bilginin kazanımı ve akılda tutma üzerinde önemli bir etkisi olmuştur. Yine de, kontrolsüz üretmeye dayalı bilginin uygulama sonrası ve ertelenmiş test sonuçları, katılımcıların akılda tutma oranlarında önemli bir derecede düşüş olduğunu göstermiştir. Çalışmanın nitel bölümünün sonuçları, katılımcıların bu uygulamadan, hedef sözcük öbeklerini kullanarak akademik yazma kalitelerini geliştirmede yarar sağladıklarını ve uygulamadan sonra kendi yazılarında daha fazla hedef sözcük öbeği kullanmaya istekli olduklarını göstermiştir.Anahtar Sözcükler: Sözcük öbekleri, Akademik yazı, Açık yönergeli öğretim, Farkındalık,Geri kazanım ve Üretici aktiviteler. | |
dc.description.abstract | The aim of the current study is to investigate the impact of the explicit instruction of lexical bundles through noticing, retrieval and generative activities on academic writing of Turkish EFL students and to reveal participants' opinions on this treatment.The participants of the study were 30 Turkish EFL learners enrolled in School of Foreign Languages at Osmaniye Korkut Ata University. Both quantitative and qualitative instruments were used in the study.The study includes a within group time series design in which participants were involved in one treatment group. The quantitative data were collected through pre-test, immediate post-test and delayed post-test scores of multiple choice test (for measuring receptive knowledge), c-test (for measuring controlled productive knowledge) and argumentative paragraphs (for measuring uncontrolled productive knowledge). The qualitative data were collected through questionnaire including two sections; fifteen closed-ended and three open-ended questions.The results of the study found out that explicit instruction of lexical bundles through noticing, retrieval and generative activities had a significant effect both on achievement and retention of receptive lexical bundle knowledge, and on achievement and retention of productive lexical bundle incontrolled and uncontrolled situations. However, the comparison of immediate post-test and delayed post-test scores of the productive knowledge of lexical bundles in uncontrolled situation showed that there was a significantly decrease in the retention of the participants. The results of the qualitative part of the study showed that participants highly benefited from this treatment, which helped them improve their academic writing quality by using the target lexical bundles. Moreover, after the treatment, they were more willing to use the target bundles in their writing.Keywords: Lexical bundles, Academic writing, Explicit instruction, Noticing,Retrieval and generative activities. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | The impact of the explicit instruction of lexical bundles on academic writing skills of turkish EFL learners | |
dc.title.alternative | Açık yönergeli sözcük öbekleri öğretiminin İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerinin akademik yazma becerileri üzerindeki etkisi | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2019-01-19 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Academic writing | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | Vocabulary teaching | |
dc.subject.ytm | Turkish students | |
dc.subject.ytm | Writing skills | |
dc.subject.ytm | Academic writing teaching | |
dc.identifier.yokid | 10135921 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 458654 | |
dc.description.pages | 196 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |