Show simple item record

dc.contributor.advisorSak, Uğur
dc.contributor.authorErsoy, Sidika
dc.date.accessioned2020-12-28T13:50:01Z
dc.date.available2020-12-28T13:50:01Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329333
dc.description.abstractBu çalışmada hızlandırmanın üstün zekâlı öğrencilerin akademik başarısı ve sosyal-duygusal gelişimi üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Hızlandırmanın üstün zekâlı öğrencilerin akademik başarısı ve sosyal-duygusal gelişimi üzerindeki etkisini araştıran deneysel araştırma bulguları meta-analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin analizinde CMA yazılımı kullanılmıştır. Çalışmaya, 1984-2016 yılları arasında uluslararası alanyazında yer alan 54 yayın dahil edilmiştir. Hedges g etki büyüklüğü katsayısı olarak kullanılmıştır. Etkinin farklılaşan örneklem büyüklüğü, hızlandırma türleri ve katılımcılar bağlamında değişkenlik göstereceği varsayılarak, analizde rastgele etkiler modeli kullanılmıştır. Analiz sonuçları önceki meta-analiz çalışma bulguları ile tutarlılık göstermektedir. Hızlandırmanın üstün zekâlı öğrencilerin akademik başarısı ve sosyal-duygusal gelişimi üzerinde olumlu etkilere sahip olduğu görülmektedir. Araştırma bulguları hızlandırmanın üstün zekâlı öğrencilerin eğitiminde etkili bir strateji olduğunu göstermiştir.Anahtar Sözcükler: Üstün zekâlı öğrenciler, Eğitimde hızlandırma, Meta-analiz, Akademik başarı, Sosyal-duygusal gelişim
dc.description.abstractIn this study, an investigation was carried out to explore the effects of acceleration on gifted learners' academic achievement and social-emotional development. Empirical research findings related to the effects of acceleration on gifted learners' academic achievement and social-emotional development were synthesized using meta-analysis procedures. The analysis of research findings related to treatment effectiveness was carried out with CMA software. A total of 54 studies from international literature conducted between 1984-2016 were included. Hedges g was used as the main effect size index. Analyses were performed using random effects model with the assumption of the idea that the effects vary across different interventions, sample size and subjects. In terms of academic achievement and social-emotional development effects, the findings of this meta-analysis are consistent with the conclusions of previous meta-analysis results. It is suggested that the effects of acceleration on gifted learners' academic achievement and social-emotional development are noticeably positive. The results of the meta-analysis revealed that acceleration is an effective strategy in gifted education.Keywords: Gifted students, Acceleration in education, Meta-analysis, Academic achievement, Social-emotional developmenten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleHızlandırmanın üstün zekâlı öğrencı̇lerı̇n akademı̇k başarısı ve sosyal-duygusal gelı̇şı̇mı̇ üzerı̇ndekı̇ etkı̇sı̇ne yönelı̇k bı̇r meta-analı̇z çalışması
dc.title.alternativeThe effects of acceleration on gifted learners' academic achievement and social-emotional development: a meta-analysis
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÖzel Eğitim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial development
dc.subject.ytmEmotional development
dc.subject.ytmAcceleration model
dc.subject.ytmEducation methods
dc.subject.ytmGifted children
dc.subject.ytmGifted
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmSpecial education
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.identifier.yokid10138173
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid458642
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineÜstün Zekalılar Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess