Öğretim elemanlarının web 2.0 teknolojileri kullanımlarına yönelik tersine mesleki gelişim programının tasarlanması ve uygulanması
dc.contributor.advisor | Odabaşı, Hatice Ferhan | |
dc.contributor.author | Dönmez, Fevzi İnan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:49:57Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:49:57Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329325 | |
dc.description.abstract | Değişim hızının erişim hızıyla sürekli artma potansiyelini de beraberinde getirdiği günümüz koşullarında, eğitimciler derslerinde teknolojik araç ve süreçleri kullanım konusunda sürekli desteğe ihtiyaç duymaktadırlar. Mesleki gelişim altında geleneksel yöntem olan eğitim modeliyle (kurs, seminer ve konferans) verilmeye çalışılan destekler ise çoğu zaman istenen hedeflere ulaşamamaktadır. Bu programların uygulanması sırasında ve sonrasında eğitime katılımda isteksizlik, uygun zaman bulunamaması, hedeflere ulaşılamama ya da kısmen ulaşılma sıklıkla karşılaşılan sorunlardandır. Mesleki gelişim programlarının tasarlanmasında ve geliştirilmesinde hitap edilen kesimin özellikleri dolayısıyla yetişkin öğrenimi ilkelerinin göz önünde bulundurulması bu programların başarısını etkileyecektir. Bunun yanında teknoloji ile zenginleştirilmiş eğitim ortamları da öğrenme süreçlerinde sağladığı yeni imkânlarla mesleki gelişim programlarında karşılaşılan sorunların çözülmesinde kullanılabilecek öneriler sunmaktadır. Bu noktadan hareketle çalışmanın konusunu yetişkin öğrenme varsayımları kullanılarak öğretim elemanlarının Web 2.0 kullanımına yönelik tersine mesleki gelişim programının tasarlanması ve uygulanması oluşturmaktadır. Tersine öğrenmenin mesleki gelişimde kullanımı yeni olduğundan araştırma tasarım tabanlı araştırma ile yürütülmüştür. İki aşamadan oluşan çalışmanın ilk basamağında tersine mesleki gelişim programı tasarlanmış ve pilot uygulama yapılmıştır. Elde edilen bulgularla iyileştirmeler yapılarak ikinci basamakta ana uygulamaya gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgularda öğretim elemanlarının programa ilişkin görüşleri bilgilendirme toplantısı, ayrıntılı içerik/pratik bilgi, esnek etkinlikler ve etkileşim temalarında toplanmış, katılımcıların araçlara ilişkin hedeflenen bilgi/beceri düzeylerine ulaştığı belirlenmiştir. Çalışmadan elde edilen bulgular ve deneyimle, tersine mesleki gelişim programı tasarımında kullanılabilecek bir çerçeve önerisi bilgilendirme toplantısı, mesleki gelişim yaklaşımı, yürütücü özellikleri, geribildirim ve esnek içerik ve örnek üretim süreci başlıklarında sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | It is a known fact that educators need a continuous support in using technological devices and facilitating digital processes. Any kind of training given under the professional development is usually in vain. The most common problems faced within any professional development are unwillingness in participation, lack of time and inappropriate targets. What is needed to design and develop the professional development is the utilization of adult learning principles. Technology, besides, is another solution to professional development with appropriate facilitation. This study, thus, utilizes adult learning principles and designs and applies a flipped professional development regarding faculty members' Web 2.0 use. Design based research approached is used for the study. For the first phase, flipped professional development is designed and a pilot test is carried. The second phase included the necessary revisions and the main application. Results indicate that: an informative meeting; detailed practical information, flexible activities, and interaction were the main themes. A framework was proposed under the light of results and experience gained throughout the study under the titles of the informative meeting, professional development approach, researcher characteristics, feedback and flexible content, and prototype process. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretim elemanlarının web 2.0 teknolojileri kullanımlarına yönelik tersine mesleki gelişim programının tasarlanması ve uygulanması | |
dc.title.alternative | The design and implementation of flipped professional development for advancing use of web 2.0 technologies of faculty members' | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Instructors | |
dc.subject.ytm | Computer technology | |
dc.subject.ytm | Educational design | |
dc.subject.ytm | Flipped classroom | |
dc.subject.ytm | Web based education | |
dc.subject.ytm | Web based applications | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Computer aided programming | |
dc.subject.ytm | Professional development | |
dc.subject.ytm | Design | |
dc.identifier.yokid | 10158256 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 479917 | |
dc.description.pages | 154 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |