Sağır ebeveynlerin işiten çocuklarının ebeveynleriyle geçirdikleri yaşantıları hakkındaki görüşleri
dc.contributor.advisor | Uzuner, Yıldız | |
dc.contributor.author | Arabaci, Banu Büşra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:49:36Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:49:36Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2018-11-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329284 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı Türkiye'deki Sağır ebeveynlerin İşiten çocuklarını araştırmak, nasıl bir aile ortamına sahip olduklarını, ebeveynlerinin Sağır olmalarından kaynaklanan zorlukları ve yaşadıkları problemlerle ilgili görüşlerini değerlendirmektir. Bu nitel araştırmada veriler, yarı yapılandırılmış görüşme tekniğinden yararlanılarak toplanmıştır. Araştırmaya Sağır ebeveynlere sahip İşiten, yetişkin 11 birey katılmıştır. Elde edilen veriler araştırma soruları dikkate alınarak betimsel olarak analiz edilmiştir. Bulgular sonucunda İşiten çocukların Sağır ebeveynleriyle genel anlamda işaret diliyle iletişime geçtikleri fakat farklı iletişim problemleri yaşadıkları ortaya çıkmıştır. Katılımcılar ebeveynleriyle derin meseleleri konuşamadıklarını, muhabbetlerinin çok yüzeysel kaldığını söylemişlerdir. Sağır ebeveynlerin İşiten çocukları Sağır kültürünü yaşayan ebeveynleriyle İşiten kültürünü yaşayan toplum arasındaki köprü görevi görmektedirler. Çoğu zaman kendilerini her iki kültürün ortasında hissettiklerini belirtmişlerdir. Çok küçük yaştan beri pek çok Sağır Ebeveynlerin İşiten Çocukları farklı bağlamlarda işaret dili tercümanlığı yaptıklarını söylemişlerdir. Sağır ebeveynlerin işiten çocukları genellikle aile içinde koruyucu rolü üstlendiklerinden bahsetmişlerdir. Sağır ebeveynlerini işiten toplumun önyargılarına olumsuz eleştirilerine karşı koruma zorunluluğu hissettiklerinden bahsetmişlerdir. Genel olarak ebeveyn-çocuk rol değişimi yaşadıklarını küçük yaştan itibaren ebeveynlerinin dış dünyaya karşı `kulakları` olduklarını söylemişlerdir. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to search the thoughts of Children of Deaf Adults about their family issues and the problems and difficulties they have with their Deaf parents. The data are collected with the semi- structured interview method. 11 Chidren of Deaf Adults have participated into this qualitative research. The collected data are analysed with the descriptive method. The findings are that Children of Deaf Adults interract with their parents in Sign Language but they experience some difficulties. The participators told they could not communicate with their Deaf parents deeply, but their converstaion is superficial. Chidren of Deaf Adults work as a bridge between their Deaf parents and the Hearing world. Mostly they mentioned that they felt they were in the middle of both cultures. Many Children of Deaf Adults told that they interpreted for their Deaf parents in different settings. These Hearing children told they had the protecting role in the family. They mentioned about the responsibility of protecting their parents from the biases and prejudices of Hearing people. Generally they told that they had the role change with their parents. They work for their parents as their `ears`. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sağır ebeveynlerin işiten çocuklarının ebeveynleriyle geçirdikleri yaşantıları hakkındaki görüşleri | |
dc.title.alternative | Views of children of deaf adults about their life experiences with their parents | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-11-06 | |
dc.contributor.department | Özel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Hearing impaired | |
dc.subject.ytm | Deafness | |
dc.subject.ytm | Parents | |
dc.identifier.yokid | 10178834 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 494228 | |
dc.description.pages | 144 | |
dc.publisher.discipline | İşitme Engelliler Öğretmenliği Bilim Dalı |