dc.contributor.advisor | Aslım Yetiş, Veda | |
dc.contributor.author | Kurt, Çiğdem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:48:59Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:48:59Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-10-20 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329211 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın genel amacı, Türkiye'deki yabancı dil öğretmen eğitimi programlarını kültürlerarası yaklaşım ve özellikle de erken yaşta kültürlerarası dil öğretiminin yeri açısından inceleyerek yabancı dil öğretim üyelerinin görüşleri ve sınıf içi uygulamaları doğrultusunda mevcut durumu keşfetmektir. Bu genel amaç doğrultusunda, nitel ve nicel araştırma yöntemlerinin sıralı olarak yürütüldüğü karma araştırma yöntemlerinden keşfedici sıralı desen benimsenmiştir. Araştırmanın nitel boyutunda ölçüt örneklem çerçevesinde belirlenen katılımcılar, Fransızca Öğretmenliği Programından iki öğretim üyesidir (2016-2017). Araştırmanın nicel boyutunda ise örneklem, 2017-2018 akademik eğitim öğretim yılında Türkiye'de Fransızca, İngilizce ve Almanca Öğretmenliği programlarındaki öğretim üyelerinden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak, araştırmanın nitel boyutunda doküman tekniği, yarı yapılandırılmış görüşme, katılımcı gözlem ve saha notları, nicel boyutunda ise nitel verilerden hareketle geliştirilen Erken Yaşta Kültürlerarası Yabancı Dil Öğretimi Anketi kullanılmıştır. Elde edilen nitel veriler içerik analizine, nicel veriler ise betimsel analize tabi tutulmuştur. Araştırmanın sonucunda, kültürlerarası yaklaşımın yabancı dil öğretmen eğitimi programlarında önemli bir yer bulmakta zorlandığı saptanmıştır. Dolayısıyla, çocuklarda kültürlerarası iletişim becerisi edindirmek/geliştirmek için Erken Yaşta Kültürlerarası Dil Öğretimine yönelik bir dersin programdaki zorunlu ya da seçmeli dersler arasında yerini alması önerilmektedir. Ayrıca, kültürlerarasılığa yönelik hizmet öncesi ve hizmetiçi eğitimin gerekliliğine değinilmiştir. Anahtar Sözcükler : Öğretmen eğitimi, Erken yaşta kültürlerarası yabancı dil öğretimi, Kültürlerarası yaklaşım, Kültürlerarası iletişim becerisi, Keşfedici sıralı desen. | |
dc.description.abstract | The general objective of this study is to explore the current situation of foreign language teacher education programs in Turkey in terms of the place given to intercultural approach, especially intercultural language teaching/learning in early ages. With regard to this aim, sequential exploratory design, which includes qualitative and quantitative researches in a sequential manner, was adopted. Determined by criterion sampling, the participants of this research in the qualitative stage consists of two instructors in the 2016-2017 academic year in French as Foreign Language Teacher Education Program in Turkey. In the quantitative part, the sampling included 255 foreign language instructors in French, German, and English as Foreign Languages Programs in Turkey (2017-2018 academic year.) As the data collection tools, semi-structured interviews, observations and field notes were used in the qualitative part. In the quantitative part, the Questionnaire for Intercultural Foreign Language Teaching in Early Ages developed based on qualitative data was used. Qualitative data were analyzed by content analysis, quantitative data were analyzed using descriptive analysis. As a result of the study, it was found out that the intercultural approach hardly finds a truly important place in the foreign language teacher education programs. Therefore, it is suggested to implement a course regarding Early Intercultural Foreign Language Teaching in programs in order to help teacher candidates to have their students acquire/develop intercultural communication skills at an early age and it is considered that initial and inservice education of teachers about interculturality is necessary. Keywords: Teacher education, Early intercultural foreign language teaching/learning, Intercultural approach, Intercultural communication competence, Exploratory sequential design. | en_US |
dc.language | French | |
dc.language.iso | fr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Fransız Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | French Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Enseignement/apprentissage interculturel précoce des langues étrangères : Etat des lieux exploratoire dans la formation des enseignants en turquie | |
dc.title.alternative | Erken yaşta kültürlerarası yabancı dil öğretimi/öğrenimi: Türkiye'de öğretmen eğitiminin durumu | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2020-10-20 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.subject.ytm | French language | |
dc.subject.ytm | Teacher training | |
dc.subject.ytm | Teacher Training Programs | |
dc.subject.ytm | Interculturalit | |
dc.subject.ytm | Intercultural communication | |
dc.identifier.yokid | 10226129 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 541931 | |
dc.description.pages | 442 | |
dc.publisher.discipline | Fransızca Öğretmenliği Bilim Dalı | |