Show simple item record

dc.contributor.advisorKurt, Adile Aşkım
dc.contributor.authorFiliz, Ozan
dc.date.accessioned2020-12-28T13:48:55Z
dc.date.available2020-12-28T13:48:55Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-09-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329203
dc.description.abstractAraştırmanın amacı, öğretmen adaylarının dönüştürülmüş öğrenme ortamlarındaki deneyimlerinin eğitim teknolojisi standartlarına yönelik özyeterliklerine, yenilikçilik düzeylerine ve çevrimiçi bağlılıklarına etkisini incelemektir. Araştırmada, karma araştırma yöntemlerinden yakınsak paralel desen kullanılmıştır. Araştırmanın katılımcıları, 2016-2017 öğretim yılında Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü'nün üçüncü sınıfında öğrenim gören ve Özel Öğretim Yöntemleri I dersini alan 58 öğretmen adayıdır. Veriler, nicel boyutta Kılıçer ve Odabaşı tarafından geliştirilen Bireysel Yenilikçilik Ölçeği, Ergun ve Koçak-Usluel tarafından geliştirilen Çevrimiçi Öğrenme Ortamlarında Öğrenci Bağlılık Ölçeği ve Şimşek ve Yazar tarafından geliştirilen Eğitim Teknolojileri Standartlarına Yönelik Özyeterlik Ölçeği ile toplanmıştır. Nitel boyutta ise yarı yapılandırılmış ve odak grup görüşmeleri aracılığıyla veriler toplanmıştır. Nicel verilerin analizinde bağımlı örnekler için t-testi, nitel verilerin analizinde ise içerik analizi kullanılmıştır. Bulgular incelendiğinde öğretmen adaylarının eğitim teknolojisi standartlarına yönelik özyeterliklerinde, yenilikçilik düzeylerinde ve çevrimiçi bağlılıklarında anlamlı bir artış yaşandığı görülmüştür. Elde edilen nitel bulgular ise nicel bulguları destekler niteliktedir.
dc.description.abstractThe purpose of the study is to investigate the effect of teacher candidates' experiences in the flipped learning environments to the self-efficacy towards educational technology standards, innovativeness levels, and online engagement. In the study, the sequential explanatory design which is one of the mixed method designs was used. The participants of the study were 58 teacher candidates who were in 3rd grade, studied in Anadolu University, Faculty of Education, Department of Computer and Instructional Technologies and took the Special Teaching Methods I course in 2016-2017. Individual Innovativeness Scale which is adapted to Turkish by Kılıçer and Odabaşı, Student Engagements Scale in Online Learning Environment which is developed by Ergun and Koçak-Usluel and Educational Technology Standardards Self-Efficacy Scale which is developed by Şimşek and Yazar was used to collect quantitative data. For collecting the qualitative data, semi-structured and focus group interviews were used. Related sample t-test was used for the analysis of quantitative data and content analysis was used to analyze qualitative data. The findings revealed that teacher candidates' self-efficacy towards educational technology standards, individual innovativeness and student engagement in online learning environments increased significantly at the end of implementation.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının dönüştürülmüş öğrenme ortamlarındaki deneyimlerinin eğitim teknolojisi standartlarına yönelik özyeterliklerine, yenilikçilik düzeylerine ve çevrimiçi bağlılıklarına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of teacher candidates' experiences in the flipped learning environments to the educational technology standards self-efficacy, innovativeness level and online engagement
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-09-10
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmTransformative learning
dc.subject.ytmLearning environment
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmIndividual innovativeness
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmOnline learning
dc.subject.ytmElectronic learning
dc.subject.ytmInnovativeness
dc.subject.ytmScales
dc.identifier.yokid10223067
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid532944
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess