Dokuzuncu sınıf düzeyinde matematik dersi öğretim programı hakkında meslekî ve teknik Anadolu lisesi matematik öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Ada, Tuba | |
dc.contributor.author | Biçer, Fatih | |
dc.date.accessioned | 2020-12-28T13:48:37Z | |
dc.date.available | 2020-12-28T13:48:37Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-11-13 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329168 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada Meslekî ve Teknik Anadolu Lisesi matematik öğretmenlerinin 2017-2018 eğitim-öğretim yılında uygulanmaya başlanan Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim Programı hakkında görüşlerinin incelenmesi alınması amaçlanmıştır. Bu doğrultuda nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ve amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesinden yararlanılmıştır. Çalışma grubu Eskişehir il merkezinde görev yapan 14 matematik öğretmeninden oluşturulmuş ve veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmelerde, öğretim programının oluşturulması sürecinden uygulanması sürecine, dolayısıyla uygulanma sürecinin değişkenlerinden olan okulların fiziki - donanımsal durumu ve öğrenci profili hakkında öğretmen değerlendirmelerine ulaşılmaya çalışılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgularda öğretmenlerin; program geliştirme süreci çalışmalarında paydaşlardan görüş alınmasını olumlu değerlendirdiği, öğretim programı hakkında yeterli bilgi sahibi olmadığı, kazanımların ve içeriğin sadeleştiği düşüncesinde olduğu, öğrenme-öğretme ile ölçme-değerlendirme süreci hakkında hizmetiçi eğitime ihtiyaç duydukları, ünitelendirilmiş yıllık planın uygulamasında öğrenci hazırbulunuşluğundan kaynaklı sorun yaşadıkları, genellikle materyal olarak etkileşimli tahta ve EBA'yı kullandıkları görülmüştür. Ayrıca okulların fizikî ve donanım durumunun yeterli olduğu, öğrencilerin matematik başarısının düşük olduğu ve matematiğe karşı olumsuz tutumda olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | In this study, it was aimed to get opinions of Vocational and Technical Anatolian High Schools' mathematics teachers about mathematics curriculum which was started in 2017-2018 academic year. In this respect, it has been benefited from case study from qualitative research methods and maximum variation sampling from purposeful sampling methods. The study group consisted of 14 mathematics teachers working in the Eskisehir city center and a semi-structured interview form was used as data collection tool. In the interviews, it has been tried to reach the teacher evaluations about mathematics curriculum's from forming process to implementation process and the physical - hardware status of the Vocational and Technical Anatolian High Schools' with the student profile, which are the variables of the implementation process. Some of the results obtained the study are the followings: Teachers evaluated positively getting opinions of stakeholders for updating curriculum. Teachers do not have sufficient knowledge about the curriculum. Curriculum aims and content simplifications were made. Teachers need in-service training about curriculum experience and curriculum evaluation components. Teachers have problems due to student readiness in the implementation of the annual plan of unit. Teachers generally use the interactive board and EBA as material. The physical and hardware status of schools is usually sufficient. Most of the students have low math achievement and negative attitudes towards math. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Dokuzuncu sınıf düzeyinde matematik dersi öğretim programı hakkında meslekî ve teknik Anadolu lisesi matematik öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of the opinions of the teachers of vocational and technical Anatolian high schools about ninth class mathematics curriculum | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-13 | |
dc.contributor.department | Matematik Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Mathematics education | |
dc.subject.ytm | Mathematics teaching | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Vocational technical education | |
dc.identifier.yokid | 10237806 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 545014 | |
dc.description.pages | 132 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |