Show simple item record

dc.contributor.advisorSubaşı, Gonca
dc.contributor.authorUtku, Özlem
dc.date.accessioned2020-12-28T13:48:33Z
dc.date.available2020-12-28T13:48:33Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-10-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329161
dc.description.abstractOkuma becerisi, hem anadil edinimi hem de ikinci dil öğrenme süreçlerinde önemli bir role sahiptir. İkinci dilde okumanın önemli rolü sebebiyle, bu husus birçok araştırmacının ilgisini çekmiştir ve okumanın çeşitli yönleri, ikinci dilde okuma süreçlerini çeşitli açılardan keşfetmek amacıyla incelenmiştir. Okuma stratejileri bu araştırma alanlarından biridir. Bu çalışmada, bir strateji eğitiminin, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerin, genel okuma becerilerine yönelik metabilişsel farkındalıkları ve bu stratejileri kullanımları ile okuduğunu anlama becerileri üzerindeki etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Türkiye'deki bir devlet üniversitesinde İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı'na kayıtlı 23 birinci sınıf öğrencisi, bu çalışmaya katılmış ve veriler dört veri toplama aracıyla hem niteliksel hem de niceliksel olarak toplanmıştır. Sonuçlar, Yabancı dil olarak İngilizce bağlamlarında karşılıklı öğretimin kullanımı açısından cesaret vericidir. Katılımcıların okuduğunu anlama puanlarının istatistiksel olarak anlamlı derecede arttığı tespit edilmiştir. Benzer şekilde, MARSI bulguları, katılımcıların genel okuma stratejilerine yönelik algılanan kullanımlarının ve metabilişsel farkındalıklarının önemli ölçüde daha iyi olduğunu göstermiştir. Sesli düşünme protokollerin bulguları ile birlikte göz izleme sonuçları, katılımcıların genel okuma stratejilerini istatistiksel olarak anlamlı derecede daha sık kullandıklarını ortaya koymuştur. Buradan hareketle, katılımcıların okuduğunu anlama becerilerini ve genel okuma stratejileri kullanmalarını arttırmanın yanı sıra bu stratejilere ilişkin farkındalıklarını desteklemede de strateji eğitiminin faydalı olduğu sonucuna varılabilir.
dc.description.abstractThe reading skill has a crucial role both in the acquisition of mother tongue and L2 learning processes. Because of the important role of reading in L2, it has been of interest to a number of researchers and various aspects of reading have been investigated to explore L2 reading processes from a variety of perspectives. Reading strategies are one of these research interests. In the present study, it was aimed at investigating the impact of a strategy training on Turkish EFL learners' metacognitive awareness and use of global reading strategies over and above reading comprehension skills. 23 freshmen, enrolled in the Department of ELT at a state university in Turkey, participated in the current study, and the data were collected both qualitatively and quantitatively, with four data collection instruments. The results are encouraging for the use of reciprocal teaching in EFL contexts. It was found that reading comprehension scores of the participants improved to a statistically significant extent. Similarly, MARSI findings indicated that the perceived use and metacognitive awareness of the participants regarding global reading strategies were significantly better. Eye tracking results, hand in hand with the think-aloud protocols' findings, revealed that the participants utilized global reading strategies more frequently to a statistically significant degree. Thus, it can be concluded that strategy training was useful for the participants to improve their reading comprehension skills and the use of global reading strategies as well as to foster their awareness in respect of these strategies.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleInvestigating the effects of global reading strategy training on L2 reading comprehension through eye tracking
dc.title.alternativeGlobal okuma strateji eğitiminin ikinci dilde okuduğunu anlamaya etkilerinin göz izleme yoluyla incelenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-01
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmForeign language learning strategies
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmReading
dc.subject.ytmReading strategies
dc.subject.ytmReading-comprehending skill
dc.subject.ytmReading-comprehension
dc.subject.ytmEye tracking
dc.subject.ytmSecond language learning
dc.identifier.yokid10256818
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid559814
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess