Show simple item record

dc.contributor.advisorTanışlı, Dilek
dc.contributor.authorSadiç, Nuran
dc.date.accessioned2020-12-28T13:48:31Z
dc.date.available2020-12-28T13:48:31Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-08-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329157
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ortaokul sekizinci sınıf öğrencilerinin farklı matematiksel görevlere ilişkin ürettikleri yazılı ve sözlü matematiksel argümanları, görevlerde yer alan bilgileri kullanarak nasıl detaylandırdıklarının incelenmesidir. Araştırma verilerinin toplanması, analiz edilmesi ve yorumlanmasımda temel nitel araştırma yöntemi benimsenmiştir. Katılımcılar 2017-2018 eğitim öğretim yılında, Eskişehir ilinde bir devlet okulunda öğrenim gören sekizinci sınıf öğrencileri arasından seçilmiştir. Öğrencilerin seçimi sırasında başarı seviyelerine ve cinsiyetlerine dikkat edilmiştir. Başarı seviyesi düşük iki öğrenci, orta seviyede iki öğrenci ve yüksek başarı seviyesinde olan iki öğrenci olmak üzere toplam altı odak öğrenci seçilmiştir. Araştırma kapsamında hem yazılı dökümanlar hemde video ve ses kayıtları elde edilmiştir. Öğrencilere beş farklı matematiksel görevin yer aldığı bir çalışma yaprağı verilerek bu görevlere ilişkin iddia ve düşüncelerini içeren matematiksel argümanlarını yazmaları istenmiştir. İncelenen yazılı dökümanlar sonucunda odak öğrenciler ile klinik görüşmeler yapılmıştır. Görüşmeler sırasında araştırmacı tarafından öğrencilere oluşturdukları argümanları detaylandırmalarını teşvik edici sorular yöneltilmiştir. Araştırma sürecinde elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile incelenmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin verilere göre matematiksel göreve ilişkin oluşturdukları matematiksel argümanları görevde yer alan verileri referans alarak görsel ve sözel temsiller ile ifade etmeye çalıştıkları ancak bu temsiller arasında geçiş yapmakta zorlandıkları görülmüştür. Arştırmada elde edilen diğer bir sonuç ise öğrencilere yöneltilen matematiksel görevlerin yargı ve bağlaç içermesi (çünkü) onları argümantayon sürecine ve sonuç odaklı çözümden ziyade matematiksel argüman üretimiyle, bunları detaylandırmaya yöneltiğidir. Ayrıca öğrencilerin matematiksel argümanları detaylandırmaları sürecinde kavramları nasıl anlamlandırdıkları, yanlış anlamaları, kavram yanılgıları da açığa çıkmıştırAnahtar Kelimeler:Matematiksel argümantasyon,Matematiksel argüman, Matematiksel Argüman Yazımı, Detaylandırma
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine how the eighth grade students in detail elaborate the written and oral mathematical arguments produced by different mathematical tasks using the information contained in the tasks. Basic qualitative research method has been adopted in the collection, analysis and interpretation of research data. In the 2017-2018 academic year, participants were selected from eighth grade students studying at a public school in Eskişehir. Attention was paid to the achievement levels and genders during the selection of the students. A total of six focus students were selected: two low achievement students, two intermediate students and two high achievement students. Within the scope of the research, both written documents and video and audio recordings were obtained. The students were given a worksheet containing five different mathematical tasks and were asked to write their mathematical arguments containing their claims and thoughts about these tasks. Clinical interviews were conducted with the focus students as a result of the written documents examined. During the interviews, questions were asked by the researcher to encourage the students to elaborate their arguments. The data obtained during the research process was examined by content analysis method. As a result of the research, it was seen that the students tried to express the mathematical arguments that they formed related to the mathematical task with reference to the data in the task with visual and verbal representations, but they had difficulty in switching between these representations. Another result of the study is that the mathematical tasks directed to students include judgment and conjunctive (because) they lead them to the argumentation process and to elaborate them with mathematical argument generation rather than result-oriented solution. In addition, in the process of elaborating mathematical arguments, students' understanding of concepts, misunderstandings and misconceptions were revealed.Keywords:Mathematical Argumentation, Mathematical Argument, Mathematical Argument Writing, Detailingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSekizinci sınıf öğrencilerinin matematiksel argümanlarının incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of the mathematical arguments of eighte class students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-08-14
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmArgument maps
dc.subject.ytmArgumentation based science learning
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmDetailing
dc.identifier.yokid10259142
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid555868
dc.description.pages159
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess