Show simple item record

dc.contributor.advisorKeçik, İlknur
dc.contributor.authorSöğüt, Sibel
dc.date.accessioned2020-12-28T13:48:29Z
dc.date.available2020-12-28T13:48:29Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-06-26
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329154
dc.description.abstractBu çalışma, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin olgu dışı biliş eylemlerinin (düşün-, inan-, zannet-, varsay-) yanulamlama örüntülerini ve ilgili eylem anlamlarını kullanım durumlarını inceleyerek öğrencilerin bu eylemleri ne kadar bildiklerine ve nasıl ürettiklerine ışık tutmayı amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda, öğrencilerin eylemleri tanıma ve üretim düzleminde başarı durumlarını incelemek amacıyla nicel veri analiz yöntemleri kullanılmıştır. Öğrencilerin yeğledikleri eylem yanulamlama örüntülerini ve ilgili eylem anlamlarını incelemek için nitel analiz yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmanın amaçları kapsamında, Çağdaş Amerikan İngilizcesi Derlemi temel alınarak tanıma ve üretim düzlemlerini ölçmeyi amaçlayan cümle yazma, cümle tamamlama testi, dilbilgisellik değerlendirme testi ve boşluk doldurma testleri geliştirilmiştir ve bu testler veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Öğrencilerin testlere verdikleri yanıtlar, kullandıkları eylemlerin anlamsal ve sözdizimsel özellikleri bakımından incelenmiştir. Bu incelemede, İngilizce İstem Sözlüğü'nde yer alan yapı ve anlam örüntüleri temel alınarak sınıflandırmalar yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin birtakım eylem yanulamlama örüntülerini ve eylem anlamlarını diğerlerine göre daha çok tercih ederken bazı örüntüleri dilde sık kullanılmasına karşın kullanmaktan kaçındıkları saptanmıştır. Ayrıca, öğrencilerin hem farklı sınıflar hem de farklı sözcük düzeyleri arasında eylem yanulamlama örüntüleri ve anlamlarını kullanımlarındaki başarı düzeyleri bakımından bütün testlerde farklılaştıkları saptanmıştır. Bunlar ışığında, öğrencilerin cümle tamamlama ve cümle yazma testleri incelendiğinde, bazı hatalı ve sorunlu kullanımları; yanlış eylem yanulamlama örüntüsü seçimi, örüntü-anlam uyumsuzluğu, dolaylı soru sorma sorunları ve bazı anlam ve yapılarının olası anadili etkisiyle hatalı kullanımları şeklinde sıralanabilir
dc.description.abstractThe main purpose of this study was to examine EFL learners' use of non-factive cognitive verb (think, believe, assume, suppose) complementation patterns and their related verb senses, and to shed light on learners' competence at receptive level and performance at productive level. To investigate the achievement level of learners at recognition and production levels, quantitative data analyses were conducted. In order to examine the preferences of the learners regarding verb complementation patterns and their related verb senses, qualitative data analyses were conducted. In line with the objectives of the current study, four types of tasks (Sentence Production, Sentence Completion, Fill-in the Blanks, Grammaticality Judgment Tasks), which were developed by using Corpus of Contemporary American English (COCA), were used as data collection instruments. Semantic and syntactic properties of verbs were analyzed through examining learner responses to the tasks. Valency Dictionary of English (Herbst et.al, 2004) was used in deciding on and identifying the syntactic and semantic properties of the cognitive verbs. Based on the results of the study, learners were found to choose a number of patterns and verb meanings over the others. Differences across participants from different word levels and years of study in terms of their scores were identified in all tasks. Considering learners' responses to sentence completion and Sentence Production Tasks, it was possible to say that common unacceptable and problematic occurrences were erroneous complementation patterns, the wrong choice of [Prep N] complementation pattern, inappropriate use of indirect questions after the verbs, pattern-meaning mismatch, and possible literal translation from their L1.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleEfl learners` use of non-factive cognitive verb complementation: A cross-sectional investigation
dc.title.alternativeEylem yanulamlaması üzerine kesitsel bir araştırma: İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin olgu dışı biliş eylemlerini kullanım durumları
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2019-06-26
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmIntralanguage
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmSecond language
dc.subject.ytmSecond language learning
dc.identifier.yokid10239286
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid546175
dc.description.pages187
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess