Show simple item record

dc.contributor.advisorKabael, Tangül
dc.contributor.authorToprak, Onur
dc.date.accessioned2020-12-28T13:48:17Z
dc.date.available2020-12-28T13:48:17Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/329130
dc.description.abstractProblem çözme, okul matematiğinin merkezinde yer alan en temel becerilerden biri olmanın yanı sıra matematik eğitimi alanyazınının en çok odaklanılan çalışma alanlarından biridir. Problemin tanımı gereği, bir problemin çözümünde bulunan sonuçtan ziyade problem çözme sürecinde ortaya konulan strateji, düşünme yolu önem kazanır. Bu doğrultuda bu çalışmada öğrencilerin fonksiyon kavramı kapsamında düşünme yollarının ve düşünme yolları ile problem durumuna ilişkin bağlam arasında varsa ilişkinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın katılımcılarını akademik başarı ölçütüne göre seçilen 10, 11. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Nitel olarak desenlenmiş çalışmada araştırmanın verileri klinik görüşme yoluyla toplanmış ve elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Elde edilen verilerden düşünme yollarının yorumlanmasında DNR (Duality- Necessity- Repeated Reasoning) çerçevesi kullanılmıştır. Katılımcıların problem çözme sürecindeki düşünme yolları, fonksiyon kavramına dayanan problemlerde incelendiğinden DNR çerçevesindeki problem çözme stratejilerinin belirlenmesinde kovaryasyonel muhakeme kavramına dayanan zihinsel eylem düzeyleri kullanılmıştır.
dc.description.abstractProblem solving is one of the most basic skills at the center of school mathematics, as well as one of the most focused areas of study in the mathematics education literature. By definition of the problem, rather than the result found in the solution of a problem, the strategy put forward in the problem solving process, the way of thinking becomes important. In this direction, in this study, it is aimed to investigations the ways of thinking and the relationship between the ways of thinking and the context of the problem situation, if any, within the concept of function. The participants of the study are 10 of 11th grade students selected according to their academic success criteria. In the designed qualitative study, the data of the study were collected through clinical interview and the data obtained were analyzed using content analysis method. DNR (Duality-Necessity-Repeated Reasoning) framework was used in interpreting the ways of thinking from the data obtained. Since the ways of thinking of the participants in the problem solving process were examined in the problems based on the concept of function, mental action levels based on the concept of covariate reasoning were used in the determination of the problem solving strategies within the framework of DNR.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.title11. Sınıf öğrencilerinin fonksiyon kavramı kapsamında problem çözme sürecindeki düşünme yollarının incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of eleventh grade students' ways of thinking in problem solving process within the concept of function
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-09-10
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDNR based education
dc.subject.ytmProblem solving
dc.subject.ytmFunctions
dc.subject.ytmProblem solving ability
dc.subject.ytmContext
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmThinking skills
dc.identifier.yokid10261561
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANADOLU ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid558072
dc.description.pages360
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess